• ominte

Traderatråden nr 16

Varför känns det så hemskt med toma omdömen? Visst är det roligare när folk skriver nåt men jag ror att de som inte skriver nåt är såna som inte är så hemskt engagerade i tradera som vi här inne som har det som hobby!

Vi pratade om det på jobbet med några andra som har börjat lägga ut auktioner på tradera lite smått  och de sa att de aldrig skriver nåt i omdömena "orka liksom". Typ

• ominte
    han skrev 2010-06-04 22:51:52 följande:
    hej i traderatråden,  jag har lite problem men en säljare tänkte ni som har erfarenhet kanske kan hjälpa till :(
    det är så att jag har köpt en parasoll till min vagn som jag nu har upptäkt är solblekt och det stod ingenting om det i annonsen :( snarare att den var knappt använd, så var den även smutsig och har minst tre fläckar som inte går bort med vatten så ingick tydligen inte alla fästen till vagnen heller(man ska få tre fästen och hon skickade bara med ett) men fästen går att köpa lösa...men det blekta går ju lixom inte bort :(
    har mailat henne ang detta och hon säger att hon inte sett att den är solblek och anser den vara i gott skick! - men jag skulle aldrig budat så högt om jag visste den var fläckig och blekt! så jag föreslog att istället för att häva köp så kanske hon kan betala tillbaka lite ?
    hon har inte svarat på min mail :( vad tycker ni jag ska göra? är det bara att acceptera att man har blivit lurad? Skrikandes

här r länken till hennes annons
    www.tradera.com/Bugaboo-svart-parasoll-mycket...
    jag kan inte så mycket om parasoller men kan en solparasoll i det materialet (nylon?) verkligen bli solblekt? de ska väl vara gjorda för att klara sol utan att slitas i varken tyg eller färg?
  • ominte
    TheStar skrev 2010-06-04 23:07:43 följande:
    Har råkat ut för en spännande motsats till köpare som inte lämnar omdöme: En köpare som lämnat omdöme redan innan jag hunnit posta varan (hon betalade idag)...
    Undrar om det verkligen var meningen. Kanske lämnade hon på flera samtidigt... Vore spännande att veta vad hon satt på staplar för t.ex. leveranstid - ska jag posta i morgon som jag tänkt eller bör jag dra ut på det hela Nåja - fick ju positivt omdöme i alla fall och dessutom med trevlig kommentar om "En mycket bra säljare". Hihi.
    har också haft såna några gånger gulliga (naiva) köpare!
  • ominte
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-07 21:52:17 följande:
    Ja syrrans unge föddes igår, har strl 50 nu, vet inte hur mkt längre han akn ah den strl, vad tror ni?
    Han väger 3300gram nu, 50 cm lång.

En väninnas unge växte ur 50, 56 på 3 v å är nu uppe i nästa strl :S
    Högst individuellt. Min dotter vägde 3.1 när hon föddes och hade stl 50 i flera månader. Idag är hon 3 år och har stl 86 (snart 92)
  • ominte
    h80 skrev 2010-06-07 22:11:41 följande:
    nu har jag för första gången inte satt 10kr i utgångspris utan jag har satt det som jag minst vill ha................undra hur det går
    Så har jag gjort senaste månaderna, annars får man ju skänka bort sakerna. Mina auktioner har gått jättebra, trots lite högre utrop.
  • ominte
    AnnelieTyresö skrev 2010-06-08 21:57:24 följande:
    Budade hem ett stort paket med kläder igår, säljaren var så tacksam så hon bjöd på den skrymmande frakten :)
    Hon gick säkert plus ändå, pga av att hon slapp posta det i massa olika påsar :)

Name it, vilken affär saluför dem?
    Finns en affär som heter name it. Vissa småbutiker tar in dem också
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-06-13 11:58:32 följande:
    Menar behålla 790 i stället för 640, fingret slant på räknaren.

Skitsamma summan iofs, är mest principen jag tänker på.
    Maila och påtala, skulle jag ha gjort!
  • ominte

Kan någon tipsa mig vart jag kan köpa mailingbags där de levererar snabbt efter att man betalat? Det är jättefå auktioner ute på tradera. Jag vill gärna ha dem snabbt levererade då jag gjort missberäkning på mina auktioner och har nästan inga kvar..

Svar på tråden Traderatråden nr 16