• ominte

Traderatråden nr 16

mariahammarberg skrev 2010-05-24 22:05:24 följande:
    Hej, hjälp mig snälla. har en köpare som inte betalat, hävdar att hon fört in pengarna på kontot tis den 18, ser ännu inga pengar (idag den 24:e)  Auktionen avslutades den 9:e och har i mitt vinnarmail satt att jag vill ha pengarna inom 3 bankdagar. Har via mail fått veta att hon varit på sjukhus med sjukt barn men är hemma nu, bekräftade den 17 att hon trotts sen betalning vill fullfölja affären men ännu inga pengar. Irriterad då jag måste jaga köparen. Vill ju helst bli av med varan, få betalt första gången och inte behöva jaga pengar eller ev tom lägga ut varan igen. Hur gå vidare nu? Hur skulle ni lägga omdömme OM nu människan genomför auktionen?
    Jag hade skrivit ett sista och skarpt mail till henne med uppmaning att kolla upp sin betalning annars åker plagget ut till försäljning igen och negativt omdöme.
    Man kan ju ändå lägga in i mailet att man förstår att omständigheter kan försena, vi är ju ändå bara människor men att nu har det gått så pass lång tid och du inte ser någon betalning trots att hon hävdar betalning, att du måste gå vidare och avsluta affären på något av ovanstående sätt.
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-05-25 12:39:54 följande:
    Avslut ikväll och mina Fred Perry var visst lite populära iaf*tack och lov*Visst att jag ändå går back men hellre något än att de står här oanvända
    Känner lite så med mina moheda jag la ut igår. Har funderat länge på om jag ska lägga ut dem eller ej men jag kommer aldrig använda dem så kan lika gärna få några kronor för dem
  • ominte
    AochJsMamma skrev 2010-05-25 12:47:32 följande:
    ...och precis samma här med mina Converse som går ut om några dagar och mina fiiiina ballerina som går ut ikväll.. ballerina skorna ÄLSKAR jag, men är tyvärr för små för mig, så det är lika bra att de gör någon annan lycklig Annars står de bara här som sagt..
    Jag har sett dina ballerina, gillar dem verkligen och roots tycker jag är ett supermärke på skor. Har haft många och är supernöjd! Ska hålla utkik på dem
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-05-25 19:42:58 följande:
    Har man en tid att passa så är det ju givevis fullt möjligt att klara av en salg på några timmar..allt hänger på hur pass suuugen man är och hur mkt pengar man har tänkt spendera. Man är oavsett alltid lika nöjd men det man kommer hem med! Jag handlade för 2500 på min första salg och sist för något femsiffrigt men har varje gång varit lika glad för det jag hittade
     femsiffrigt. herre**lar Mannen hade exploderat i fasa om jag gjort nåt sånt
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-05-26 07:17:50 följande:
    Min man är van...han tycker att det viktigaste är att jag har roligt
    Ja har man de pengarna så är det ju inte tråkigt ialla fall
  • ominte

Jag vann en svart jacka från Anna Holtblad häromveckan och det stog att den var lite blekt. Idag kom paketet och den var inte LITE blekt utan väldigt mycket. Ser inte klokt ut, skulle aldrig sätta på mig den som den ser ut nu. Tänkte försökte färga om den med svart textilfärg om det funkar..
    Vad tycker ni man ska ge för omdöme? Skriva något om det eller strunta i det?

• ominte
    mariahammarberg skrev 2010-05-26 22:19:53 följande:
    Hej igen.Eftersom hon nu åter sagt att hon ska fixa pengar till mig, mailade i måndags och fick till svara att hennes syster(!) skulle sätta in till mig så att jag skulle se dem senast ons undrar jag hur jag gör nu när jag idag ons fortfarande inte sett några pengar Sätter neg nu eller väntar in de 60dagaran och hoppas att hon inte hämd sätter neg tillbaka. Kan ju inte ge hur många chanser som hellst då hon varit hemma flera dagar nu med barnet. Om hon väntar på pengar kan hon väl säga det istället för att låtsas att hon betalt men att jag inte ser dem förrän efter löning eller hur hon nu tänker. Irriterad känner jag mig.
    Jag hade mailat henne på fredag och skrivit: nu harj ag inte sett några pengar, varan åker ut till försäljning igen och du är spärrad från mig för framtida köp. Eller så struntar du i att skriva det sista om spärren och bara säger att varan åker ut till försäljning igen. Och sen sätter neg 60:e dagen. Så hade jag gjort.
  • ominte
    h80 skrev 2010-05-27 18:54:07 följande:
    2 av mina auktioner är uppe i mer än vad de kostar att köpa nya, o de finns i affärerna nu, är inte det konstigt?
    Dina auktioner går riktigt bra ser jag Kul!
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-05-29 20:13:12 följande:
    Tycker det varit lågsäsong lääänge.. iaf sen i julas, kanske t o m sen i höstas. Det är så många som säljer numera att utbudet svämmat över och man får inte lika mycket som för 1-2 år sen. Inte mycket att göra åt tyvärr.
    ÄR det så? Jag har snarare känslan att fler slutat sälja och fler dragit sig ur tradera även som köpare. Tycker det är jättedåligt utbud till skillnad mot för något år sen. Ialla fall på vuxenkläder och skor.
  • ominte
    Doodies skrev 2010-05-29 21:45:18 följande:
    Någon som köpt villervalla tights? Var inne i butiken i stan idag och köpte ett par. Kom till bilen och tänkte att jag provar dom på dottern innan vi åker hem. Vilken dålig passform!! När hon böjde sig fram så åkte byxan ner så mycket att halva blöjan syntes. Slapp resår och tycker dessutom den var för kort i grenen. Någon som har bra erfarenhet av PoP tightsen?
    De är ganska stora i storleken och töjer sig rätt mycket. Dottern som har st 92 har ett par leggings från villervalla i stl 80 som passar perfekt NU
    Pop är bra! Men du kan lika gärna köpa lindex för typ halva priset. Vi har typ 10 par från lindex i olika färger och jag tycker de är super! Särskilt när barnen griusar ner dem med sand och lerfläckar som är supersvåra att få bort i tvätten!
Svar på tråden Traderatråden nr 16