• ominte

Traderatråden nr 16

Pildi skrev 2010-05-12 15:42:26 följande:
    Hej tjejer!nu har jag råkat ut för en knäppgök..Hon köpte en bodysuit från mig förra veckan , betalade för suiten på torsdag. På måndag skriver hon att om inte har fått bodysuiten senast i dag vill hon ha pengarna tillbaka och lämnar neg. omdöme:((Jag var så stressad i helgen att jag råkade förväxla paketen och skickade hennes bodysuit till en annan ...och jag antar att hon har fått den andra tjejens kläder..byxor+tröja. Jag ringde tjejen som hade fått bodysuiten och bad henne att skicka den till tokan..Nu vägrar hon svara i telefon fast jag vill verkligen veta om hon hade fått byxorna+ tröjan och bodysuiten också..Jag tror att hon vill behålla alla kläderna, de är i samma strorlek i märket MOLO. Jag vet att det var mitt fel men det är första gången jag gör fel...
    Jag har hängt på tradera länge men det hände mig senast jag la ut grejer att jag skickde till fel personer Som tur var, var det toppenköpare som skrattade åt det hela och jag bad 1000 gr om ursäkt.

Jag hade ringt upp henne om jag var du och gett henne uselt samvete över att någon annan har betalat dyrt för de plaggen HON fått hem av misstag och om hon inte skickar tillbaka dem så skulle jag hota med nåt i stil med polisanmälan. Fullkomligt AVSKYR usla lurendrejare.
  • ominte
    StaffenAssar skrev 2010-05-12 21:53:17 följande:
    Fast jag har ju skrivit att den är från 80-talet, så jag hoppas verkligen att den som budar vet det och inte tror något annat. Men annars så var det väl lite det jag undrade, om det är så att man inte vill köpa en overall från 80-talet just för att den är så gammal, oavsett skick? För det finns ju en kollektion från 07 med kopior på dessa overaller som är väldigt poppis, så själva utseendet borde inte vara anledningen tänker jag?
    Jag tycker den är råcool
  • ominte

Är det bara jag som upplever att det har blivit färre annonser på tradera? När jag tex söker på skor får jag "bara" upp en massa skräp, gamla slitna skor och inte alls så stort utbud so mdet var för nåt halvår sen..SÅ trist!
    Men jag är själv rätt trött på tradera måste jag medge efter senaste räkningen som kom.

• ominte
    Tettan skrev 2010-05-20 21:27:44 följande:
    För min del passar det perfekt med både gamla "slitna" kläder och med märkeskläder. Då finns ju nåt för alla i alla kvalitéer och prisklasser...Om inte annat så är det mycket roligare att rensa garderober när man sedan kan följa auktionerna på T.
    Håller med. Kläder gillar jag faktiskt mer gammalt än nytt. Men skor, njä. Det värsta jag vet är faktiskt gamlaa smutsig superslitna skor i nån modell som var populär i slutet på 90-talet
  • ominte
    Hejpådig skrev 2010-05-24 11:09:40 följande:
    undrar hur många barn knasen har? den har budat i princip varje avslutad auktion som gått högt....måste vara många det...olika storlekar hit o dit... nu lämnar jag detta bakom mig o hoppas säljaren gör rätt i fortsättningen...
    Ja det låter förnuftigt. Tycker stämningen blir lite läskig när en person (som visserligen gjort ALLT fel) ska lynschas på nätet.
  • ominte

2 frågor!

Vad blir frakten på ett par skor som vägen 551 gram? Har ännu inte hajjat det där med porto utan chansar mest..{#lang_emotions_embarassed}

Tänker sälja ett par crocs i stl 2/3 (amerikans skortlek). Vad är det för storlek på svenska om någon vet?

• ominte
    x karin76 skrev 2010-05-24 11:56:39 följande:
    Instämmer. Förresten om någon ser de berömda shortsen (pop's med knappar) i stl 80 el 74, säg gärna till mig. *blink* Provade 86:orna igår och de kommer tyvärr inte passa bra förrän i sensommar.
    Du vill möjligtvis inte sälja dem till mig
  • ominte
    x karin76 skrev 2010-05-24 12:35:17 följande:
    Ja om jag hittar ett par i 80 och ser att de passar hela sommaren, då behöver jag ju inga 86:or...
    Jag ska hjälpa dig hitta ett par mindre
  • ominte
    zuperduperme skrev 2010-05-24 18:17:33 följande:
    Hur lägger jag ut den igen? kan de inte se lite misstänksamt ut att jag lägger ut exakt samma sak igen?
    Skulle ha skrivit det i annonsen iså fall: säljs igen pga säljaren ångrade köpet
Svar på tråden Traderatråden nr 16