Traderatråden nr 16
Gahh lyckades få med en vit blus bland jeanstvätten så den är alldeles blå i ärmarna hade tänkt lägga ut på tradera nu innan sommaren..Nån som vet o mman kan bleka på nåt sätt utan att förstöra plagget?
Gahh lyckades få med en vit blus bland jeanstvätten så den är alldeles blå i ärmarna hade tänkt lägga ut på tradera nu innan sommaren..Nån som vet o mman kan bleka på nåt sätt utan att förstöra plagget?
Tyvärr hann den ju torka över natten som var. Hade tänkt slänga den men så kom jag på att det kanske funkar på nåt sätt, så jag slängde in frågan här
Om man bleker i klorin, hur mycket vatten och hur mycket klorin ska man ta? Hur länge ska det ligga i blöt? Tvättar man i maskinen sen som vanligt?
Gud vad den nya citatfunktionen är jobbig..
Trött jag blir på folk.
En tjej köpte en klänning av mig på köp nu den 25, i tisdags förra veckan. Det står i mitt automatiska vinstmail att jag vill ha betalt inom 5 dagar. Idag, 5:e dagen, skickade jag en påminnelse till henne ifall hon har missat mitt mail eller fått förhinder på något sätt. Då får jag ett svar: "nejdå jag har fått ditt mail, jag kommer att betala. Jag mailar dig när jag har gjort det".
Eh ja men när!?? Jag är inte omöjlig med förseningar men SÄG DET DÅ FÖR 17!! Hur svårt kan det vara att säga "ursäkta jag har verkligen inte haft tid, jag gör det idag så har du pengarna imorgon". eller nåt.
Kolla priset
http://www.tradera.com/The-Garden-Collection-H-M-Tunika-rosa-puder-36-auktion_301742_113407977
Köpte en sån vit förra veckan för 149 på HM!!
Gahh tröttsamma köpare. SKickade ett mail idag till en köpare och skrev så här:
Hej igen, jag har ännu inte hört av dig och jag är engelägen om att sälja det jag lägger ut eftersom det endast är säljbart med sommarkläder just den här perioden. Som det står i vinstmailet vill jag ha betalning inom 5 dagar och det har gått 7 vardagar (jag räknar så klart bort helgen). Jag är inte omöjlig att vänta om man bara talar om att man vill vänta till barnbidrag eller liknande men då vill jag veta det omgående, inte efter flera påminnelser. Av uppenbara skäl.
Ser jag ingen betalning från dig innan veckan är slut förutsätter jag att du inte är längre intresserad av klänningen och kommer att lägga ut den för försäljning igen till helgen.
Hälsningar xx
och får till svar
"Hej
Tanken var att betala den igår men pengarna hade av nån anledning inte kommit igår som dom skulle så jag ska kolla om dom finns på kontot idag,betalar då givetvis så snart som möjligt.
Mvh xx"
Och vad i he**te innebär så snart som möjligt?? Ksit samma, jag skiter i henne och lägger ut den igen om hon inte betalar. Blir bara så trött.