• ominte

Traderatråden nr 16

mage06 skrev 2010-05-29 21:31:55 följande:
    När det gäller försäljningen på Tradera... Jag skulle önska att det fanns fler kategorier. Tex så verkar det finnas ett behov av en kategori för Odd Molly-liknande kläder. Helt enkelt kläder för folk med den klädsmaken. Det gäller så klart alla möjliga saker...retroinspirirerat, shabby mm. Det är svårt att klämma in allt i rubrikerna och allt får ju inte ens stå. Jag tycker att det är gör-jobbigt att leta igenom alla miljoner tunikor eller klänningar som finns på tradera. Så jag orkar knappt längre. Jag skulle också vilja slippa den enorma mängden av samma plagg som säljs av företag... Fler nischade kategorier för att hantera det stora utbudet som köpare tror jag skulle hjälpa en del.
    Håller VERKLIGEN med! Har tänkt på det jättemånga gånger när jag letat efter typ odd molly-insiprerade kläder för min tunna plåmbok Supersvårt att hitta. De har ju kategorin vintage men jag tycker inte den täcker in allt sådant som du nämner!
  • ominte
    Doodies skrev 2010-05-29 21:59:37 följande:
    Men Lindex har väl inga svarta tights nu? Som inte är capri modell alltså. Dom flesta affärer har ju mest shorts o caprimodell nu under sommaren
    Aha visste inte att det var såna du var ute efter. Har ingen koll på vilka färger som finns men du har säkert rätt för jag har inte sett några svarta på länge. Jag köpte svarta till dottern på åhléns (rekommenderas ej om man är ute efter hållbarhet).
    Däremot finns vanliga långa leggings i olika färger både på hm och lindex.
  • ominte
    summertime123 skrev 2010-05-30 12:37:23 följande:
    Jag tror att ecco kan gå rätt bra faktiskt, vad är det för strlk? har dock märkt att man inte ska lägga ut vuxenskor för 1 kr i utrop enl egna erfarenheter. Det har slutat i katastrof de gånger jag testat Om det inte varit converse...
    Mjae, stämmer inte Alla mina vuxenskor har gått bra och helt klart har jag varit nöjd! Har ute ett par moheda som kanske inte går TOPPEN men är klart nöjd och har avslut imorgon kväll så det kan ju bli bättre..

Sandaler är absolut rätt tid att lägga ut nu när det bröjar bli varmt. Snart har annars alla köpt klart sommarskorna
  • ominte
    charmmiss skrev 2010-05-30 13:31:10 följande:
    beror nog på vilken storlek man säljer, mindre storlekar tycker jag går dåligt, fast det är ju iofs likadant med kläder, xs är i stort sett omöjligt att sälja om det inte är något speciellt.
    Ja det kan nog stämma. Jag säljer i stl 38/39 och det går bra.
  • ominte
    Doodies skrev 2010-05-30 18:13:16 följande:
    Ser nu att hon skrivit med minimal text att hon inte vet vad frakten blir då hon inte packat varan.Suck... My bad I guess
    Jag budar sällan på auktioner utan angiven frakt eftersom man ofta, precis som du, får överraskningar. Det ska vara nåt jag VERKLIGEN inte kan vara utan som jag chansar på att få en okej fraktkostnad..
  • ominte

Om jag lägger upp flera annonser, hur vet tradera vilken jag vill välja som gratis?

• ominte

Håller på att ladda upp ett par auktioner manuellt och GOSH vilken tid det tar att ladda upp bilderna...

• ominte

Wihiii mina auktioner har gått upp ordentligt under dagen och är långt över köp-nu-priset. Slutar aldrig att förundras över att det nästan ALLTID blir så med auktioner som jag har ett köp-nu-pris på Nu vågar jag slänga ut ett par till vagabondskor som jag knappt använt

• ominte
    Bellevue skrev 2010-05-31 21:26:34 följande:
    Vad har du för nick på T?
    Jag inboxar!

WIIIIIIIII sålde för 1000-lappen ikväll. NÖJD
  • ominte
    Lantani skrev 2010-05-31 22:15:01 följande:
    Ja håller helt med dig! Dessutom så visste hon om att den var fläckig redan innan jag skickade den, men att hon inte kunde tro att den var så fläckig, gick ju inte ens att använda på dagis enlig henne. Man kunde ju tro att de var stora svarta sträck på den, men de är ljusgrå, som itne syns sypermycket.Egentligen hade jag inte alls brytt mig om att få tröjan tillbaka, utan bara fört över pengarna, men känns lite som en principsak att hon inte ska få behålla tröjan!Mejlade iaf henne och skrev att hon minsann visste om att den var fläckig, samt att jag inte alls kunde se några svarta ränder, utan mer ljusgrå. Skrev också att jag gärna skickade tillbaka pengarna, men först 12 kr för frakt och när jag väl fått tröjan, så skickade jag tillbaka de 15 kr + frakten som hon betalat sedan innan.
    Låter som en knepig köpare. Å andra sidan hade inte jag orkat bråka och riskera negativt för 15 kr så jag hade gett mig, men varit väldigt kort i tonen. Och kanske satt neg strax innan 60 dagen {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Traderatråden nr 16