Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Traderatråden nr 16

Goddagens!

Kom på att jag måste ju lägga ut min bb bärsele här snart också. Det verkar ju som om man kan få lite pengar för en sån. Auktionerna jag la ut igår går hyfsat tycker jag. Fått 6 köp nu redan och 2 bud vilket är gött{#lang_emotions_smile} Blir ju inte lika många bud då man inte lägger ut på 1 kronas.

Fick hem ett par tunikor jag köpt till mig själv. Jättefina! Glad att jag köpte dem på tradera, brukar inte köpa till mig själv annars men när de var så fina och såg inte mycket använda ut så kan man ju lika gärna köpa lite beggat till sig själv också{#lang_emotions_smile}

• Lilla Ego 07

Då kanske man skulle slänga ut några annonser då med lite högre utrop.

Men hur är det där, måste man säga till själv att de ska ta bort de avgifterna?? Har de inte varit lite tröga tidigare så man har fått kontrollera att det stämmer själv?

• Lilla Ego 07

Så där jag, nu passade jag på att slänga ut lite flera annonser. Det funkar ju att chansa nu när man inte behöver betala de sura pengarna för icke sålda auktioner.

Hoppas att det fungerar automatiskt nu att tradera tar bort de eventuella avgifterna.

Har en hel del ute nu i stl 98-104 och 68 till 74 nu om någon är intresserad{#lang_emotions_smile}

• Lilla Ego 07

Neeeeeeeej jag missade ju att man skulle anmäla sig först! Jag anmälde mig nu men la in annonser för ett tag sen, är det kört nu då eller?

• Lilla Ego 07

Vem var det nu i tråden som hette kissen77??

Tog ett köp nu nämligen av denne nyss{#lang_emotions_wink}

• Lilla Ego 07

Jag tycker lite tvärtom där, angående namnade kläder eller ej. Jag tycker det ska stå i auktionen om kläderna är namnade. För vissa är det viktigt och de vill inte buda på namnade kläder så jag tycker gott man kan skriva med det i auktionsbeskrivningen. Jag menar "Namnad" eller "icke namnad" är ju inte så jobbigt.
    Tror att det finns många som väljer att inte skriva något för att då tror folk kanske att de inte är just namnade och får upp priset lite. Men samtidigt så luras de ju inte då köparen kan mejla och fråga innan.

Jag skriver aldrig ut att mina plagg är onamnade men kanske skulle börja göra det, tror dock att jag har med det i min information. Dock skriver jag alltid ut om något plagg nu skulle vara namnat.
    Jag budar sällan på namnade kläder, men det är ju en helt annan disskussion{#lang_emotions_smile}

• Lilla Ego 07
    Bobbenn skrev 2010-04-26 17:11:59 följande:
    Då vill man ju bara ljuga. Att färre haft den och det i sig är ju väldigt FULT
    Köpte en fin rådjurströja av dig igår :) Betalning kommer under kvällen så fort kidsen somnat{#lang_emotions_smile}

Jag gillar inte namnade kläder men köper det ibland ändå om det är något speciellt jag vill ha. Det är egentligen petitesser iofs men jag vill inte ha 2 el 3 olika namn skrivet i mina barns kläder. Det handlar inte om att någon annan skulle kunna se att mina barns kläder är namnade med någon annans namn  utan det är bara för mig själv att jag helst inte vill ha det så. Köper jag några kläder med namn i så vill jag iaf att det inte står stort rakt över lappen, jag tycker det är fult helt enkelt, skulle aldrig märka mina barns kläder så själv. Men det är bara jag och mina fixidéer {#lang_emotions_smile} Men jag tycker iaf att man kan skriva ut om ett plagg är namnat. Jag förutsätter att plaggen inte är det om det inte står med.

Har inga som helst problem med att tala om för omvärlden att jag ibland köper begagnade kläder så ljuger det gör jag inte{#lang_emotions_wink}
  • Lilla Ego 07
    Bellevue skrev 2010-04-26 18:21:16 följande:
    Man skriver ju inte PÅ plagget....och som sagt, ett namnat men oanvänt plagg är nytt. Med din definition av nytt är ett nytt plagg med lapparna borttagna inte heller nytt eftersom man ändrat plagget från hur det var när det var nytt. Förstår inte hur du orkar handla på tradera...
    Är väl inte riktigt jämförbart med att ta bort prislappen och en märkning av plagget med tusch kan väl jag tycka.

Tycker inte det borde vara så svårt att skriva ut i annonsen om plagget är namnmärkt men tydligen så är det väldigt jobbigt.
  • Lilla Ego 07

Tycker fortfarande inte att det borde vara svårt att skriva om det är namnat eller ej. Kan dock säga att jag nog nästan aldrig har fått hem ett namnat plagg där det inte stått att det varit det så jag har inget personligen att klaga på.

Förväntar mig heller inte helt nya kläder när jag köper begagnat, så därför tänker jag visst fortsätta handla på tradera{#lang_emotions_wink}

Ska bli roligt och se om man får något sålt på de annonser man slängde ut igår.

Mejlade tradera om att jag glömt anmäla mig först till kampanjen och sen slänga ut annonser, jag råkade ju visst göra tvärtom. Men det var inga problem sa de så det återstår väl att se om avgifterna för osålt annonserna (om jag nu inte får sålt rubbet{#lang_emotions_wink}) är borttagna eller ej.

• Lilla Ego 07
    h80 skrev 2010-04-26 19:53:17 följande:
    Nån som vet vad frakten blir rill Åland för nått som skulle ha kostat 12kr inom Sverige?
    Är det inte det dubbla måntro?
Svar på tråden Traderatråden nr 16