Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Traderatråden nr 16

Vann en auktion nu imorse. Fick 10 automatiska vinnarmejl från Tradera om det, nån mer som fått det?

• Lilla Ego 07

När jag går in och kolla min traderasida och kollar vunna objekt så står den auktionen jag vann imorse med 2 ggr??!!! Va fasen, jag har ju bara budat på 1 sån inte 2.

• Lilla Ego 07

Hej i tråden.

En fråga. Jag skickade ett paket igår till en som vunnit en auktion. Tyckte namnet såg konstigt ut, att liksom efternamnet lät som förnamnet (var ett utländskt namn) men jag vågade ju inte skriva annat än som stod i uppgifterna från tradera, tänkte att det ska väl vara så.

Iaf, nu mejlade denna person mig och frågade om paketet var skickat. Och det är det ju men inte till det namnet som stod på uppgifterna jag fick från tradera. Jag skrev detta till henne nu. Men vems ansvar är det när det gäller att skicka till rätt adress? Det är väl upp till vinnaren att se till att ha rätt namn och adress registrerad hos Tradera? Eller har jag fel?

• Lilla Ego 07
    MejaKiZnic skrev 2010-05-03 21:37:57 följande:
    Den var svår, man borde ju tycka att det är hennes ansvar att se till att det står rätt ju. Jag brukar alltid skriva i mina vinnarmail att de ska kolla sin adress en extra gång. Nej jag tror nog jag anser att det är hennes fel, hur skulle du kunna veta
    Jag borde kanske ha mejlat henne och kollat. Men yttersta ansvaret borde ju ligga på henne iaf.
  • Lilla Ego 07
    svischan skrev 2010-05-04 20:38:26 följande:
    Hej! Jag har lite smått problem med en säljare. Skulle betala in häromdagen, men hon har angett sitt kontonummer i Länsförsäkringar i en enda lång rad, dvs inte sagt vad som är clearing och vad som är kontonr. Jag skickade ett mail till henne, men fick svar nu idag att det får jag ta reda på själv. Hmmm... vill hon inte ha pengar eller? Eller är det självklart att Länsförsäkringar delar efter 4-5 siffror. Jag vet iaf inte! Någon som kan hjälpa mig på traven??
    Vilken puckosäljare!

Jag har länsförsäkringar bank. Det är de första fyra som är clearingnr. Tror alla börjar på 9
  • Lilla Ego 07

En ot fråga. Hur fan får man erbjudandekoderna att fungera på Ellos???!!!!

Har aktiverat koden femtielva gånger och koden stämmer. 30% på en order, har bara beställt kläder av de märkena det gäller.

• Lilla Ego 07
    charmmiss skrev 2010-05-04 22:51:18 följande:
    inköpet måste vara över 200kr efter rabatt, samt gäller ej på rea
    Precis det jag har lagt i. En order på typ 800 och inget på rea
  • Lilla Ego 07

Hej i tråden.

Har en köpare som irriterar mig{#lang_emotions_yell} Han vann en auktion 25 mars och frågade direkt om han kunde få vänta med betalningen ett litet tag då det tydligen var lite pengabrist i familjen. Självklart sa jag inga problem, handlade om 100 spänn bara så. För en vecka sedan så mejlade jag honom, fick inget svar. Sen häromdagen så fick jag svar att han ville ha vinnarmejet igen. Skickade och så igår fick jag mejl om att pengarna var överförda och så skriver han att jag hoppas nu att kläderna är fina och nytvättade. Lite så där spydigt liksom. Asså, jäkla attityd! Nä jag skickar såklart inga otvättade kläder, min omömen säger väl rätt mycket om mig kan jag tycka. Men han kommer säkert att klaga då vissa av plaggen var i begagnat skick vilket jag skrev ut, de är alltså fina men använda en del. Blir så trött, känns som om detta är en sån där strulpelle!

• Lilla Ego 07
    Mawe123 skrev 2010-05-05 17:53:15 följande:
    Jag tycker det verkar vara många som säljer kläder på T och anger att plagget är nytt. Sen står det att plagget är upptvättat i objekts beskrivningen.Varför gör man så, handlar massa nya dyra märkeskläder, tvättar dem, lägger dem i garderoben och säljer dem sedan?
    Jag har sålt några sådana. När jag tar ner från växalådan så brukar jag tvätta allting jag tror att jag vill använda och sen så glöms några plagg bort{#lang_emotions_smile}

Men vissa kanske gör så för att mörka att de är använda? Men det skulle jag aldrig våga eller ha samvete till för det märks ju om plagget är använt och tvättat flera gånger än 1 gång.
Svar på tråden Traderatråden nr 16