MejaKiZnic skrev 2011-09-30 14:23:11 följande:
Be säljaren skicka löp-nr så får du det igen

Makka Pakka skrev 2011-09-30 10:22:11 följande:
Hmmmm
Vann en åkpåse som säljaren skickat med Schenker. När jag spårar paketet så står det att igår så skicades avi med löpnummer till mitt mail. men jag har inte fått nåt!
Alltså paketet har kommit fram men jag kan inte hämta ut den utan löpr-nr. Har nån haft samma problem?
Jag råkade ut för detsamma. Vann en auktion som sedan skulle skickas via schenker. Tror jag vann ungefär 18e och sen den 20e fick jag mail från schenker att mitt paket från XX va påväg till mig. När jag sedan följer den bifogade länken står det att det är på mitt utlämningsställe den 23e och att mail avi med pin kod ska skickas till mig. Sen står det igen den 23e att avi skickats till mig. Men precis som du hittar jag ingen avi. Varken i inkorg, skräpkorg eller i borttaget. Jag mailar då säljaren som tror att de ska gå ändå att få ut paketet utan pinkod om jag legitimerar mig. Löpnummer har jag ju från det första mailet (om att varan är påväg) som jag fick av schenker. Det gick alldeles utmärkt att hämta mitt paket med bara löpnummer och idkort utan pinkoden. Löpnumret borde hon som skickade paketet ha till dig om du inte fått det via mail.