• Yosa

Traderatråden nr 16

Gul Katt skrev 2011-08-28 17:10:44 följande:

Nu kan jag ha fel. Men om du skulle fått räkning, då borde du inte fått paketet först. Har varit med en gång om att fått krav från posten. Då fick jag betala portot innan jag fick paketet.

ja just de så är det nog...då kan jag nog andas ut och lägga omdöme då. Tack!
  • Yosa

Vad är frimärken för ekonomibrev? Är ett sånt oxå värt 6kr? kan jag kombinera dem med andra vanliga ¨frimärken?

• Yosa

Vad kostar en Small låda på DHL nu förtiden? Har man billigare genom Tradera såsom man hade förr?

• Yosa
    TinkyWinky skrev 2011-09-10 08:20:22 följande:
    har en av min auktioner som ja ej fått betalt för och det har nu gått 11 dagar, har skickat flera mejl men ska man ringa oxå ?
    Eller ska jag ge negativt o lägga ut auktionen igen? 

ring eller skicka sms. Jga brukar skicka sms ganska tidigt
  • Yosa
    qvinna01 skrev 2011-09-09 20:40:19 följande:
    Går det att infoga videoklipp i en auktion på tradera, dvs att man länkar till ett youtubeklipp så den visas inne i annonstexten eller är det endast möjligt att länka till youtubeklippet via en vanlig länk som man får klicka på och därefter se videoklippet?

Har för mig att jag har sett folk ha videoklipp inne i sina auktioner som man kunnat se direkt och ej behövt klicka på en länk vidare till youtube.

Jag har sett videoklipp på tex barnvagnar där de filmat när de går runt vagnen och zoomar in. Men minn sinte hur länken va om de va youtube eller inte
  • Yosa

En fråga...jag har en fleecetröja (barn) helt ny med lapparna kvar...ska man lägga ut den nu eller tror ni det går bättre i vår? Köper folk sånt nu eller på våren?

• Yosa
    annie dark skrev 2011-09-11 20:39:46 följande:
    jag har haft kavat vinterskor men de läckte tyvärr. Inga mer kavat för oss iaf.
    Då kanske jag ska tänka en vända till då... Vilket märke ska man ha då som tål hösten? Kavat är ju riktigt dyra i nyköp
  • Yosa

Ett par grövre låg- skor. Ska de ut nu eller till våren? Köper man sånt på höst eller vår?

• Yosa
    MejaKiZnic skrev 2011-09-30 14:23:11 följande:
    Be säljaren skicka löp-nr så får du det igen Drömmer

Makka Pakka skrev 2011-09-30 10:22:11 följande:
    Hmmmm
    Obestämd

Vann en åkpåse som säljaren skickat med Schenker. När jag spårar paketet så står det att igår så skicades avi med löpnummer till mitt mail. men jag har inte fått nåt!

Alltså paketet har kommit fram men jag kan inte hämta ut den utan löpr-nr. Har nån haft samma problem?    

Jag råkade ut för detsamma. Vann en auktion som sedan skulle skickas via schenker. Tror jag vann ungefär 18e och sen den 20e fick jag mail från schenker att mitt paket från XX va påväg till mig. När jag sedan följer den bifogade länken står det att det är på mitt utlämningsställe den 23e och att mail avi med pin kod ska skickas till mig. Sen står det igen den 23e att avi skickats till mig. Men precis som du hittar jag ingen avi. Varken i inkorg, skräpkorg eller i borttaget. Jag mailar då säljaren som tror att de ska gå ändå att få ut paketet utan pinkod om jag legitimerar mig. Löpnummer har jag ju från det första mailet (om att varan är påväg) som jag fick av schenker. Det gick alldeles utmärkt att hämta mitt paket med bara löpnummer och idkort utan pinkoden. Löpnumret borde hon som skickade paketet ha till dig om du inte fått det via mail.
Svar på tråden Traderatråden nr 16