• Yosa

Traderatråden nr 16

Annanym skrev 2011-03-25 21:07:18 följande:
    Fundera på det om det inträffar, inte nu...
    men jag har ju redan väntat 2 veckor  Har jag aldrig behövt göra tidigare
  • Yosa
    Annanym skrev 2011-03-25 21:09:09 följande:
    "Glömmer att posta" ... han/hon kanske hade dåligt samvete... vänta 3 vardagar (till onsdag) och bestäm sedan hur du vill göra.
    jo de va ju så jag formulerade mailet till henne (som om hon glömt vilket kan hända den bästa om man har mycket auktioner.) Till saken hör att hon bara sålt en gång förrut (bara ett omdöme) så hon kännsinte riktigt som om hon har några omdömen att vara rädd om heller.

Men som du skriver kan hon ju ha postat som idag så jag får vänta några dagar.
  • Yosa

man sätter på skrymmandeavgift (12kr) som frimärke på paketet. En body storlek 62 borde kosta 24 att skicka. Skickar man tex byxor kan man utnyttja längden för att inte få paketet skrymmande. Dvs göra ett platt långt paket.

• Yosa

Är det för tidigt att lägga ut Kavat sandaler? ska man vänta lite till?

• Yosa
    x karin76 skrev 2011-04-16 20:09:46 följande:
    (Du skriver koden längst ner då du skapar auktionen, det finns ett fält för det.)
    Tack!
  • Yosa
    Astarte skrev 2011-04-17 20:13:09 följande:
    Jag tänkte höra en sa med er. En del skriver ju att de inte tar ansvar för postens slarv. Spelar det någon roll om man skriver så? Jag skriver aldrig ut det, för det ser oseriöst ut, men många gör det ju. Kommer varan inte fram är det väl alltid upp till säljaren att visa att varan är skickad. Kan man inte det ska pengarna gå tilltaka till köparen.
     Eller menar de om varan kommer fram trasig? För då måste de ju kunna visa att den inte var det när de lade den i paketet, och hur bevisar man det?

Kort sagt, spelar de där orden verkligen någon roll egentligen?
    nej och hur kan man egentligen veta att den ens är postad Råkade ut för det för någon vecka sen. En säljare med bara ett ömsöme sen tidigare sa att hon skickat mitt paket. Jag väntade 1,5 vecka och mailade. Fick inget paket. Mailade igen och gick på ganska hårt. Två dagar senare kom paketet
  • Yosa
    Pixxi skrev 2011-04-17 15:01:18 följande:
    Mina muddisar går inte toppen Tyst
    inte rätt storlek tyvärr
Svar på tråden Traderatråden nr 16