Inlägg från: nevadita |Visa alla inlägg
  • nevadita

hu för "koppor"

sömn, Lava har ju skojat till det o slutat med hela nätter...
    somnar c:a 22, vaknar sen en till tre gånger på natten, och så stiger vi upp antingen 8 eller 9.30

ungefär, är ju inte lika varje natt, men ungefär.

försökte med flaska här, med min mjölk i, första försöket på läääänge... hon klarar inte det... hon kan ju suga på napp men inte på flaska. Knäppt.

jaja, ingen panik med det.

ha det fint tjejer, kram på er

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Ammiz:
    stor kram till dig!! har inga råd o tips, men fattar att det är jobbigt för dig
    Hoppas att du o S kan komma lite närmare varandra åsiktsmässigt igen...
    försöka hitta en bra stund att prata igenom saker på?

Min man fick faktiskt sitta med en sovande L i famnen i 1,5 tim i söndags pga mina hjärnspöken... men han var iofs rätt nöjd efteråt och tyckte att det var mysigt

jag tycker visst att man kan försöka lägga ner sovande bebis, men som i söndags då hon var övertrött o inte sovit ett smack så tyckte jag att det var dumt att chansa...

(...jag är nog ganska galen just nu och driver min man till vansinne... men han biter ihop än så länge.
    tack o lov!
    jag trodde inte att man kunde bli så här knasig Kan man skylla det på amningshormoner eller är det bara en myt?? )

massa kramar till er alla tjejer, hoppas ni har det fint
  • nevadita
    megamuppen:
     jag tror mig ha hört att man ska säga NEJ/ta bort dem från bröstet om de bits så du gör ju rätt, klart hon inte ska få göra dig illa...
    Kan ju hoppas hon lär sig snabbt. KRAM!

jag bävar för den dagen L kommer på att hon kan bita mig. Då tvärslutar vi nog med amningen

imorgon ska jag o L åka tåg till Malmö o träffa ett helt gäng tjejer o barn från vår IVFklinik
    Har träffat ett par av tjejerna på fika när vi var gravida men imorgon är vi nog 9 st mammor
    Ska bli kul men lite nervös är jag allt, det blir ju en heldag hemifrån. Hoppas iaf att vädret blir bättre än idag

KRAM till alla i tråden
  • nevadita

hej tjejer, haft en låååång dag o är helt slut
    men så mysigt med bebisfika i Malmö suttit ute i folkets park ett helt gäng IVF-mammor m barn
    Sen strulade mina tåg såklart men jag lyckades få tag i maken som inte hunnit så långt (han jobbar i Malmö)- då åkte vi inom hans syrra i höör.. så jag o Lava gick alltså hemifrån kl 10 o kom hem 21.30 Inte vad vi är vana vid
    men mysig dag.

megamuppen:ja det verkar väl troligare att det är det som spökar... att mamma säger ifrån borde inte ge några mardrömmar. *kram*

Ammiz:
    nu vill jag inte lägga mig i för mycket... men nog är skedmatning är viktigt!
    Klart att barnet ska få plocka själv också, men om man inte matar alls med sked så kan det leda till att barnet får problem längre fram!!!! Och det har jag ingen artikel att hänvisa till men tyvärr ett par barn i min närhet som idag är 5 o 9 år gamla o fortfarande har problem med maten - de äter för lite och det tar för lång tid.
    9-åringen har stora problem med ätandet i skolan, som ju inte kan ta två-tre timmar!!!
    Så förlåt men jag blir lite upprörd när folk inte vill skedmata sina barn....
    *kram*

kram till alla, nu ska jag försöka natta mig o övertrött bebis...

• nevadita
    Ammiz:
    jo precis, de blev ju inte matade som bebisar
    Så jag överreagerade över ditt inlägg. och jag ber om ursäkt för det.
    Fattar ju att ni aldrig skulle göra nåt som var fel mot ert barn, det blir så konstigt ibland när man skriver!!!
    Jag såg liksom bara hur de här två barnen hade det som småttingar, och har det idag. Själv blev jag tvångsmatad vid ett par (?) tillfällen som ganska liten vilket jag minns med starka känslor och har haft jätteproblem med ett vettigt ätande genom hela livet, så mat är skitkänsligt för mig - på flera olika plan.
    (är nog lite därför jag drar mig för att ens börja med smakisar - det är ett jättestort ansvar för mig att lägga grunden till ett bra ätande för mitt barn, skrämmande är ordet, och inte ens min man vet hur jag känner)
    Så bry dig inte så mycket om vad jag skriver.

kram
  • nevadita
    kajsamupp skrev 2010-05-30 13:53:08 följande:
    Grattis till oss alla på vår första mors dag
    {#lang_emotions_heart}
  • nevadita
    Ammiz skrev 2010-05-30 21:14:53 följande:
    Och grattis till Agnes på 6-månadersdagen
    grattis såklart

Trådträff låter supermysigt men jag kan inte vara med såvida ni inte tar er lååångt söderöver....
    hoppas ni får ihop nåt ni som bor nära varann

Trådträffar är mysigt ♥ iallafall med IVF-kompisar man har ju verkligen nåt att prata om menar jag!

kram på er allihopa, hoppas att ni hade en underbar dag igår.
  • nevadita
    Monismonis skrev 2010-05-31 16:49:18 följande:
    Jag kan tänka mig att åka åtminstone till Uppsala för en trådfika. Inga problem. Brukar inte Turbolina åka till Uppsala titt som tätt?Nevadita: Har du inga planer på att åka norrut i sommar?
    nej jag far inte längre än möjligen till Halmstadtrakten
    Min make är inte typen som vill åka nånstans på sin semester, inte ens till min bror på Gotland... (skyller alltid på att han renoverar huset)
    Men är det nån som har vägarna förbi Skåne eller södra Halland/Småland så hör av er för tusan

kram på er allihop
  • nevadita

haha kul att ni bott på samma ställe så många
    Ni har säkert träffats också förut

Hoppas att alla har det så bra de kan!!

Här är det sommarvärme för tillfället - piuh - varmt i huset o svårt att sova.
    Men dagarna är ju underbara

Kram på er Hjärta

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009