Inlägg från: nevadita |Visa alla inlägg
  • nevadita

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

springer in o önskar alla en riktigt God Jul!!!!Tomte

Tänk att det är andra julen med våra små ♥

Kram till alla från snökaoset
    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • nevadita

Hej!!!

Tiden springer nu med allt firande o alla kalas
    men tittar in o hoppas att alla har det bra!
    Megamuppen:
    cool tomtetös med kortärmat

Önskan:
    hoppas öronen är friska nu!

Här blev det ju mycket paketer med två firande av Lavas födelse och två julfirande, plus att igår fick hon en försenad födelsedagspresent och hon ska få julklappar av min farmor och min pappa.... liiiiite mycket va?!?!

Önskar såååå att vi ska kunna ha julafton här nåt år så vi kan träffa alla på en gång.
    Blir helt fel att fira jul på olika ställen i flera dagar.

Bästa saken är nog hennes bobbycar Köpte den för pengar hon fick i present. Hon kör som en TOK och har hur kul som helst

Idag jobbar min make sin sista arbetsdag på tio månader.

10 januari börjar allvaret för mig. Snacka om ångest just nu! Men ska försöka tänka positivt, det kommer att bli toppen att ha maken hemma och få komma ut lite tror jag...

Ammar fortfarande, mest på natten, men det är nog mest mys. 
    Och 11 tänder har Lava nu.

Önskar alla ett riktigt gott nytt år!!!!!

kramar till er allihopa.

• nevadita

Ammiz,
    ja hur hanterar man sånt? Jag vet inte, tycker det är svårt som tusan nu.
    För min del känner jag igen mig i en del av det du skriver. Förut trodde jag inte att jag nånsin skulle kunna bli arg på Lava. Men det kan jag. Och det känns inte bra alls. Men det är väl normalt, hoppas jag.
    NEJ måste man ju säga ibland... annars hade alla våra blomkrukor, sopor och diverse varit spridda i hela huset...
    katterna säger själva ifrån. Ibland med klorna ute vilket leder till att jag skäller på katterna. som blänger förebrående på mig för de har ju inte gjort nåt...

så länge vi gör så gott vi kan så är vi de bästa mammorna våra små kan ha 

Monamona:
    tack för omtanken, gulligt av dig, jag har rätt ont emellanåt och är mer än lite orolig för hur det ska gå att börja jobba men vi får väl se. Jag hoppas det kommer att gå bra för jag vill inte få en stämpel att jag är lat och oduglig (mycket sånt snack när man har ont som inte syns)

Nu vill jag bara säga;
    -Gott Nytt År alla fina mammorna
    Hoppas att 2011 blir lika fint som detta året har varit 

Kram på er !!!!

• nevadita

idag bär det iväg till sjukgymnasten - håll era tummar va...
    jag o maken (jag får ju inte köra själv eftersom jag har ont o är trött efter)
    Lavas farmor kommer o leker med Lava

Monamona: söka jobb, näe, har ingen lust att börja om hoppas att allt ordnar sig ändå.. var inom jobbet igår o chefen var riktigt trevlig men jag har drömt mardrömmar inatt om det hela

Megamuppen; ja man får iontala sig det

Ammiz; grattis till årets första inlägg bra jobbat

Kramar er alla, har lite bråååådis.....

• nevadita

Hej på er, som vanligt bara ego...

Har bara hunnit vara hos sjukgymnasten tre gånger plus ett par sessioner över telefon, det är ju så långt dit och hon är rätt fullbokad... ska ju eg vila efteråt och inte sitta i bil... sitta är skitjobbigt   
    har fått fler övningar att göra hemma.
    Hon fick in och tänja vid svanskotan igen igår, jag är helt låst i mitt bäcken igen och stel och öm i ryggen och svanskotan Eftersom de rörelser som är normala känns fel och konstiga för mig så har jag jättesvårt att känna om jag gör rätt När jag är hos henne kan jag "göra rätt" efter en stund, då jag är uppmjukad och hon kan rätta till det som ser tokigt ut. Vänster fot/ben/sida är jobbigast att få med.
    Men men. Hon har gott hopp.

Lava pratar jättemycket, men det har jag väl sagt förut. Hon kan härma en hel massa djur och säga mamma, pappa, tack, katt, "kokus" (Focus - ena katten), mmö (mjölk) och en del annat. Hon babblar massor. Ska bli kul när man förstår mer.

Vi får nog sluta amma snart Ska se hur det går och känns idag. Jag har gott om mjölk men hon måste äta bättre och sova bättre. Hade ju ett par drömnätter men inatt var JOBBIG. Dock ammade jag bara en gång inatt, sen tog maken över. Han måste ju....

Massa kramar till alla från snöyran i Skåne!

• nevadita
    kajsamupp skrev 2011-01-10 21:03:36 följande:
    Det gick helt ok idag på jobbet.. Gick iväg med tunga steg men utan tårar i ögonen coh med en vinkande tjej i dörren. Efter några timmar på jobbet tyckte jag till och med att det faktiskt var lite spännande och intressant och att träffa kollegorna var ju såklart roligt. Så det kanske kan funka det här ändå, att jobba, alltså.
    instämmer. Fast mitt jobb känns inte bra i kroppen ikväll hoppas på att jag vänjer mig, det är ju ändå ovant allting nu.

Kram till er alla från en trööööött Neva!
  • nevadita

Lava var inte hemma igår när jag kom hem...
    men idag mötte hon mig med ett leende i dörren

Oroar mig mest för de dagar jag jobbar kväll för då sover hon när jag kommer hem

• nevadita

monamona:
    taack hon är en läcker kombo av mig o maken hihi.
     jag är nog mest lik grodan *fnitter* allt bra med er?

• nevadita
    Ammiz skrev 2011-01-16 10:01:44 följande:
    Nevadita: vilket jättefint kort det med grodan!

Annars vill jag bara komma och hejja lite på er duktiga jobb-mammor.
    Kyss
  • nevadita

hallå

trööööött är jag, kroppen bråkar och det är jobbigt att jobba och på natten ammar jag minst en gång - kan inte sluta för jag vill inte riktigt än.... Oskyldig 
    men allt är bra annars, Lava o pappan har fått in lite rutiner.
    Nuförtiden nattas hon med välling varje kväll kl 19 och jag har fått upptäcka "egentid" igen
    Varierar hur mycket hon vaknar på natten, men det är mindre än tidigare iallafall. En gång bara om vi har tur
    Sover oftast till 07 nu då pappa ger välling och sen stannar de uppe.
    Inatt var hon lite ledsen för hon har ont i munnen tror vi, så det var amning flera ggr tills jag sparkade upp maken kl halv fyra... då gav han henne välling o sen sov de i soffan till kl 8

Jag var ledig idag så jag o Lava har varit på öppna gruppen och träffat alla kompisar. Åh vad jag saknar det!!!!

ÖnskanS:
     hoppas nattandet gått bättre igen. Hon kanske sover för lite på dagen?

Monamona:
    är lite avundsjuk på dig som kan amma så mycket du vill fortfarande NJUT!

Kram till alla

• nevadita
    kajsamupp skrev 2011-01-19 21:07:07 följande:

Nevadita: Skönt att det funkar bra med pappan, det gör att det i alla fall är lite lättare att gå till jobbet, eller hur..? Men visst är man tröttare nu på kvällarna efter att ha jobbat en hel dag, och speciellt du kan jag tänka som har kroppen som protesterar också

...jag jobbar ju lite olika pass, det är nog tur! Idag t ex jobbar jag 12-21. Visst, lång dag, men rätt skönt att kunna sova en liten stund på morgonen. Har aldrig varit morgonpigg, är mer sådan som funkar bäst på kvällskvisten tror jag. Eller iallafall är det då hjärnan jobbar, har alltid haft svårt att somnna t ex

Kram på er alla fina!!!
  • nevadita

*tittar bara in lite snabbt o kramar om alla fina mammor (o barn förstås)*
  • nevadita
    Monismonis skrev 2011-01-22 23:01:38 följande:
    Oj, vad duktiga alla är på att borsta tänderna! Här är det inte tal om att gapa och borsta. Däremot vill hon hemskt gärna gå omkring med tandborsten och suga och tugga bort tandkrämen. Sen blir hon fly förbannad när jag tar borsten ifrån henne. Och att borsta hennes tänder är det inte tal om...

Kram
    här funkar det oftast också så... nångång kan man få borsta litegrann. Huvudsaken att hon vänjer sig vid själva grejen, borsta bättre kan vi göra sen. Det blir väl som med skorna. Plötsligt en dag blir det naturligt, då man "kan själv".

...här blir det dagis (jaja, förskola, kan inte vänja mig!) i oktober skulel jag tro. Kan inte påstå att vi börjat kolla upp nåt. Snappar upp lite info på Öppna gruppen och så ska vi väl ansöka om plats på lämpligt ställe... vi bor inte på nån stor ort och de flesta har bra rykte så det ska väl ordna sig.

Kram på er
  • nevadita
    kajsamupp skrev 2011-01-24 21:58:20 följande:
    Snor snor, gnäll gnäll
    *snyt snyt kram kram*
  • nevadita
    Monismonis skrev 2011-01-25 19:36:24 följande:
    megamuppen: Kram kram! Är det du eller den minstaste som snorar?
    kanske mannen i huset? *tänker på den där reklamen ni vet med förkyld man*

Har inte träffat Lava idag, buhu snyft jo en liiiten stund innan jag gick till jobbet. Hon sov när jag kom hem ikväll. Suck. Jobbet bara förstör
    Imorgon börjar jag inte förrän halv tre så vare sig jag orkar eller ej SKA vi på öppna gruppen imorgon bitti

kram på er!!!
  • nevadita
    Monismonis skrev 2011-01-28 19:33:28 följande:
    Syskon ja, det skulle jag gärna ha om jag slapp vara gravid igen. Och gärna om tio år. Men då är jag 42 och ännu skröpligare. Jag tror kanske att jag och maken behöver hitta tillbaka till varandra och jag behöver jobba några år för att inte halka efter. Sen tänker jag på hur Alva fått 100 % av min uppmärksamhet och tid och kärlek under de senaste året och jag kan inte förstå hur jag skulle kunna räcka till för en till bebis samtidigt som jag fortfarande vill ägna mig åt Alva. Ja, såna tankar grubblar jag på... Samtidigt känns det så vemodigt när jag lägger undan bärselar och babygym. Känns konstigt att aldrig hålla en bebis igen. Ja ja, vi får väl se...

Jag ses gärna för en trådfika. Var som helst!
    ....men inte kan du råka så illa ut igen under en graviditet?

resten av dina tankar känner jag igen...

jag vill helst inte tänka på syskon... men maken vill så gärna... och jag vet inte vad JAG vill...vad är bäst för Lava?

jag vill iaf inte gå igenom hela IVFsvängen igen... men vi har ju 6 embryon av toppkvalitet i frysen... och jag har regelbunden ägglossning och mens... och maken tror att min kropp har "fattat" nu....

jag vill inte hoppas varenda månad igen - det blir för mycket för mitt lilla psyke...

vi har hittat tillbaka till varandra så pass att min man har klurat ut ungefär när jag bör ha ägglossning och då är han kanin....
    sex är inte lika roligt som det en gång var, fast bättre nu än för ett halvår sen ... skulle vilja åka iväg en helg bara vi två faktiskt...

mitt jobb tar skitmycket på mig - jobbat kväll fyra dar i rad o inte träffat Lava innan hon somnat natt... eventuellt slutat amma nu då...

usch, mycket tankar o känslor, förlåt att jag ego:ar...

KRAM på er, och kommer ni till Skåne så vet ni att min dörr alltid är öppen ♥
  • nevadita
    Hoppas på mirakel skrev 2011-02-01 08:48:11 följande:
    Tack alla Glad

Megamuppen: Vi gjorde ett färskförsök som misslyckades och fick vår dotter vid ett frysförsök. Samma kull som nu. Har hört att det är lite sämre chans med frysisar,  men vet inte om det stämmer. Vi lyckades ju Glad.
    varmt lycka till!!! Vissa tjejer blir lättare gravida vid FET än andra har jag hört, du är säkert en av dem

Megamuppen:
    ammade ju sista gången förra veckan trodde jag. Men mitt högra bröst var svullet och gjorde ONT ivkäll plus att Lava blivit jätteförkyld och inte ville ha sin välling - så pappan tyckte att jag kunde ge henne en slurk tutte... och det gjorde jag... med resultatet att hon somnade gott och jag mår mycket bättre Men vi har slutat. Tror jag. Lava äter superduktigt och gillar sin välling så det är inget problem. Hon har sagt "tutte" några ggr men inte dragit i mina kläder o bråkat. Skönt!

Massa kramar till er alla
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009