Inlägg från: nevadita |Visa alla inlägg
  • nevadita

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

skickar bara in ett gäng kramar i tråden

..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • nevadita

...min läkare ringde idag, svaret från röntgen...jodå där är ett brott på min svanskota... skönt att få det bekräftat... nu väntar jag på remiss till ortopeden, hoppas av hela mitt hjärta att de kan fixa det.... för jag vill inte ha så här ont mer

• nevadita

tack tjejer!
    Jo det känns ju bra att man inte inbillar sig iaf... Drömmer

Läkaren var lite osäker på ifall det går att åtgärda men det får jag väl reda på hos ortopeden. 
    Kan ju alltid hoppas att de kan knäcka den rätt om det inte går att operera.
    Annars blir det väl starka smärtstillande när jag slutat amma. Ingen aning.

Var på öppna gruppen idag, oj vad det händer mycket kul
    Idag har Lava sett andra barn gå så nu var LäraGåvagnen jättepoppis när vi kom hem

Kram kram till alla

• nevadita

ammiz; ja det är sen FL, har blivit värre eftersom Lava blev så tung så fort - belastar ju svanskotan hela tiden när man ammar o bär osv

monamona: härligt att kameran var framme

jag fyllde år igår, 35 kalas på lördag. Inte mycket att fira...

idag ska jag på möte på jobbet, håll tummar!!!

kram på er

• nevadita
    kajsamupp skrev 2010-09-30 16:39:09 följande:
    Nevadita: Grattis i efterskott! Fyllde själv 35 i februari och dagen passerade utan större ståhej.. Kanske blir du mer firad på lördag?

Idag fick Kajsa följa med till min frissa. Hon blev helt hysterisk när hårtorken gick igång Stackars liten.
    tack lördag blir nog rätt lugnt, skönt, gillar inte kalabalik-kalas
    hade jättefest på hyrd lokal när jag fyllde 30, det räcker för hela livet

Usch o fy för frissan
    jag har bokat tid 19/10 men då kommer min mamma o passar.... har inte varit till frisör på ÅR men nu har min kollega som fixat mitt hår lagt sin privata verksamhet på is....

kram på er alla
  • nevadita

helt underbara bilder megamuppen och tels Hjärta

• nevadita

...här är en till som är rörd och glad över miraklet som skedde till slut Hjärta

• nevadita
    kajsamupp skrev 2010-10-08 11:17:11 följande:
    Hej alla

Snart åker vi till Falun för dop i helgen. Ska lyxa till det med två hotellnätter och kanske till coh med försöka ta oss ner i bassängen och premiärbada på riktigt med Kajsa. Själv har jag mest ångest för att visa mig lättklädd i mina alla lika fula badkläder, men även det ska jag väl klara av med lite ansträngning..

Så ni andra får hålla ställningarna här på tråden Kram så länge!
    ha en härlig helg

kram till alla i tråden från snuviga Lava o mig
  • nevadita
    Pluttemor skrev 2010-10-08 16:49:04 följande:
    Hej tjejer! hoppas att ni och era småttingar mår bra

Min lilla har blivit 11 veckor och han väger hela 4800 och är 54 cm lång! Han e mindre än sina jämnåriga, men barnmorksan sa att det kan ta upp till 1 år innan han hinner ikapp bara för att han var så liten vid födseln!

Massa kramar till er/ Pluttemor
    hallå gumman!
    Oj redan 11 veckor tiden går verkligen fort!!!
    Mår ni bra och njuter?
    KRAAAAAAAAAM
  • nevadita
    Ammiz skrev 2010-10-09 19:00:27 följande:
    Kan ni hjälpa mig med argument förresten?

Vi har tänkt låta Agnes börja dagis i augusti 2011, jag älskar att vara föräldraledig, S trivdes inget bra och är inget sugen alls på att vara hemma mer och jag kunde inte hjälpa att vara avundsjuk när inte jag fick. För mig är det enkelt- låt mig vara hemma tills dess! Det är en häftig tid som inte kommer tillbaks, och jag är beredd att offra det mesta för att få njuta helhjärtat av denna tid.

S håller inte med. Hon tycker typ att "man får inte alltid som man vill", hon tycker att det är självklara är att jag börjar jobba igen så fort jag fått ett jobb och att jag bör börja söka jobb snart (är ju inte så bra arbetsmarknad för biologer)."Ingen av oss kommer att tycka om situationen, men du måste ju ha ett jobb", typ. Är hennes åsikt. Det har utannonserats ett jobb som jag bör söka, en doktorandtjänst. Jag tvivlar på att de vill hålla det så länge åt mig om jag skulle få det. Ska jag söka? Tidigare har jag sagt att jag ska börja söka jobb efter jul och ta det jag får när jag får det. MEN JAG VILL INTE. Inte så snart!

Jag vill inte börja tänka på sådant redan! Och jag känner det som att om jag får vara föräldraledig ett halvår extra så tar jag risken för längre arbetslöshet. Känner jag nu, för jag älskar att vara hemma med Agnes.
    svårt det där när man inte är på samma plan riktigt...
    har inga bra argument mer än att det är det bästa för Agnes att få ha en mamma hemma...
    klarar ni det ekonomiskt utan problem så stå på dig...
    S borde vara glad att du vill vara hemma tycker jag!!
    Annars får du väl söka jobb lite halvhjärtat
    Kram!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009