Inlägg från: nevadita |Visa alla inlägg
  • nevadita

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

4 mån på fredag

Megamuppen:
    vad skoj att det var poppis med smakis Hur mycket gav du? *nyfiken*

hoppas alla har det bra. Förstår att man inte har tid att sitta vid datorn

Kram!
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • nevadita
    Turbomamma skrev 2010-04-13 20:48:43 följande:
    Ja jag vet. Jag tänkte också på den men tydligen har min kompis (som längtat pojkvän såååå lääänge) bestämt att hon ska ha den på sitt kommande bröllop (inget datum satt men hon har iaf hittat mannen ). Men visst skulle txten även passa in på längtan till ett barn?
    lilla barn av Sarek.
    Helt underbar. min svägerska sjöng den på Lavas dop, inte ett öga var torrt.

kram på er
  • nevadita
    4 mån på fredag

ja här är också en bebis som kan bli jäkligt frustrerad... hon vill så mycket men kan ju inte... 

Hon är rolig på morgnarna, hon vaknar o sprallar runt i sin stora spjälis så ibland ligger hon på de mest underliga vis...(ofta tvärsöver med fötterna utanför!)
    så ligger hon o pratar/tjuter (glatt) o lägger sin filt eller bläckis över huvudet... kippar efter andan tills hon kommer på hur man tar bort igen o illtjuter av glädje... fast jag är dönoga med att kolla henne (på avstånd), får hon inte bort filten fort nog så studsar jag upp o tar hjälper henne. Nervig mamma

åh, igår skrattade hon sånt där riktigt pärlande jublande högt skratt, det var nog första gången... ni vet när de skrattar så de tappar andan lite och nästan skriker
    underbart {#lang_emotions_heart} 

hoppas att ni har det bra allihopa, solen skiner o det är varmt idag!

kramar
  • nevadita

4 mån idag

tvärsöversängen-bus! 16/4-10(klickbar bild)
    Såhär ser det ut om morgnarna...
    Tvärsöver sängen o en bit ner, med kudden över huvudet idag...
    lägger henne nästan vid det blå fästet till mobilen men där är hon inte på morgonen

Hon brukar ligga o skutta rundor o prata en god stund, så jag hinner morna till mig lite.

Igår var vi till BVC, 8300 g och 66,5 cm. Helamma funkar alldeles ypperligt här visst Smakisarna får vänta.
    Aka äntligen få börja i en föräldragrupp, första träffen är 27 april, sen kommer det att vara spädbarnsmassage en gång i månaden.
    Lava kommer att vara äldst.

Fick veta igår att det i Tingelings värld (disney fairies) finns en älva som heter Lava hade ingen aning! Gissa om folk tror att vi har döpt henne efter älvan då!

Massor av kramar till alla!{#lang_emotions_sunny}

• nevadita
    Monamona:
    skitsamma, det är ju bara rekommendationer - huvudsaken att du gör nåt som funkar för dig Kul att det går bra!

(potatis, ärligt, det kan inte vara gott alls )

hu, glad att jag inte bor på Island med liten bebis

Nu ska jag försöka nattamma Lava o hoppas på en bra natt.

Kram till er alla, ha en underbar helg!!!
  • nevadita
    Turbo:
    klart du har allas tummar o tankar {#lang_emotions_heart}
    och be inte om ursäkt, vi får vara ego

Ammiz:
    ja det känns i ryggen att man har en liten buddha-bebba...
    hoppas A inte har allergi.

här oroas det för eksem. i ansiktet. blä!
    mina brorsor hade eksem överallt när de var små, storebror har lite än o lillebror fick astma o allergi. vill inte

ha en fin helg allihop.

kram!
  • nevadita
    Monismonis skrev 2010-04-17 13:47:01 följande:
    nevadita: hur ser det eventuella eksemet ut i ansiktet? Alva har en massa torra fläckar över hela kroppen och jag smörjer med fet salva. Också rädd för eksem och allergier.
    det är ett parti på kinden som är helt torrt o lite fnasigt,
    började för några veckor sen och försvinner inte.  
    När hon legat emot så det blivit varmt så är det illrött o blir nästan vätskefyllda blåsor
    BVC-tanten rekommenderade bara att smörja med miniderm flera ggr om dagen meeen jag är tveksam till att det hälper - när det är rött är det inte torrt utan snarare fuktigt
    Men visst, jag har börjat med miniderm... vill eg att läkaren ska titta på det.

hon har en liiiten rund fläck på ena armen också, trodde det var ett födelsemärke först.
  • nevadita
    kajsamupp skrev 2010-04-18 16:05:01 följande:
    Ego: Lyckades få K att sova tre gånger igår utan att låta henne somna helt vid amningen. Skönt! Första gången behövde vi använda vyssanlulltassarna en halvtimme nästan men sen somnade hon, och de andra två gångerna behövdes det nästan inte alls. Kanske kan hon ändå lära sig somna på egen hand med lite träning Skön söndag till er alla!
    jadå, det kommer
    skönt!
    funkar (oftast!) bra för mig att säga "nu lägger jag ner dig gumman" så hon lite omtöcknat ser sig omkring - då vet hon var hon är när hon vaknar nästa gång.
    men inget är ju skrivet i sten, haha!

Massor av kramar till er allihop!!
  • nevadita
    kajsamupp skrev 2010-04-18 21:25:11 följande:
    Nevadita: Hi, tack för tipset. Det kanske är så jag ska säga Att sjunga trollmor var inte så bra i alla fall, för då blev hon klarvaken coh funderade över vad i helsike det var för oväsen Ikväll har det dock inte gått så bra. Ska nu amma för trejde gången.. Hon somnade direkt på första bröstet men vaknade när svärfar ringde och har varit vaken sen dess, typ 1,5 h sen.. Är dessutom mätt så hon orkar inte äta länge nog för att komma till ro och bli sömnig. Och att vagga henne funkar bara om hon är sömnig redan.. Så nu tar jag fram tutten igen
    ett steg fram o två tillbaka... så känns det ibland.

Hoppas alla får en fin dag i solen! {#lang_emotions_sunny}
  • nevadita
    turbo:
    tänker på dig o håller tummarna för Saga idag

grädde i tuttarna jo, vi kallar dem för strutar nu 
    Det roliga är ju att hon äter å lite o sällan tycker jag

Kram till alla, idag kommer min mamma.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009