Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

6 månader idag

Ammiz: Skönt att ni ska få så lång tid tillsammans hela familjen. Hoppas du kommer tillrätta med din koncentration under tiden och din bild av dig själv som högpresterande. Jag försöker intala mig själv att lagom bra i övriga livet får vara tillräckligt nu, när jag vill som bäst hemma med Kajsa..

Turbo: Skönt att Sagas fot är bra och att ni slipper alla sjukhusbesök hela tiden!

Ang kroppen: Jag har inga problem alls faktiskt.. annat än att jag märker hur stel jag är när jag försöker vara på golvet med Kajsa och så, men har inte ont och så. Kan inte ens föreställa mig hur ni andra har det som har ont och samtidigt ska hålla på att bära, krypa omrkring och vara bra mamma. Förstår att ni har det jobbigt

ÖnskanS: Vilken söt Timja du har där hemma

Monomona: Ska kolla in din blogg snart. Vet ju redan hur otroligt söt Alva är med sina stora mörka mandelögon Kajsa fick lite feber coh ont men blev bättre på alvedon. Hoppas Alva inte märker av sprutan altl för mycket.

Kram

• kajsamupp

apropå musen.... hur har ni det med bäckenträningen? min går sådär,... kommer bara ihåg det när jag går på toa och då blir det ett knip som inte alltid lyckas.. är glad att jag inte nyst eller hostat när jag varit superkissnödig än men risken finns att det kommer med pollensäsongen nu. kan bli jobbigt måste ta tag i det där. så tydligen har jag en krämpa efter förlossnigen ändå!

visst ser hon glad ut, men då skulle ni se bilderna som kommer efteråt när hon väl fått in maten i mun.. grimaser kan jag meddela. idag provade vi broccoli och det var inte så gott tydligen men gick ner tillsammans med det andra. men roligast är nog att prata med mig under tiden hon äter, själva maten ler hon inte mot längre!

kram

• kajsamupp

Nevadita: Långt ifrån perfekt, jag lover dig{#lang_emotions_laughing} Jag hade också flytning väldigt länge, typ i 3 månader i alla fall, sen försvann den. Kanske skulle man ha gått på sån där efterkontroll ändå.. Har du gjort det?

Kram

• kajsamupp

Hoppas alla haft en skön helg!

Igår började Kajsa krypa Nja, jag kanske överdriver lite grand, men hon började i alla fall förflytta sig i krypställning. Nja, ok då, magen släpar fortfarande i golvet. Men hon rör sig i alla fall, tyvärr inte framåt utan bakåt{#lang_emotions_surprised}

• kajsamupp

Nevadita: Skönt med sjukgymnasten och övningarna. Hoppas det ger effekt!

Idag har hon fortsatt kämpa sig framåt men kommer bakåt. Magen är uppe ovanför golvet nu när hon rör sig. Och när hon är still i magläge så ställer hon sig på alla fyra med magen högt över golvet och gör sen juckrörelser mot golvet.. Det är min tjej det Dags att barnsäkra lägenheten kanske?

• kajsamupp

Monamona: Jag är impad över att Alva kan sitta! Och detta utan at träna upp styrka genom att ligga på golvet på rygg och mage-- hur har hon fixat det? Kajsa kan inte sitta själv annat än någon sekund med händerna i golvet och kroppen framåt så jag trodde det var långt kvar tills hon skulle börja förlfytta sig..

Ammiz: Ja jag tror hon är rätt glad över att kunna röra sig men frustrerad över att hon liksom hamnar längre och längre bort från de leksaker hon har framför sig

Ego: Fattar inte vad hon börjat krångla med sömnen Hon vaknar efter 5-6 timmar om natten och får flytta över till vår säng för att ammas till sömns. Sen vaknar hon MÅNGA gånger och vill snutta för att somna om. Och på dagarna så vaknar hon lätt när hon flyttas över till sängen efter amningen då hon somnat, och väl i sängen blir hon klarvaken coh omöjlig att vaggas till ro. Efter 50 min gnällande, bökande och skrikande blir det till att ta upp henne igen och börja om.. Varför kan hon inte bara lära sig att komma till ro själv så hon kan somna?

• kajsamupp

Det verkar ju helt galet! Har inte ens märkt gilla-knappen, och kan inte fatta varför vi ska ha en sån? Och hur i hela friden ska den kunna vara länkad till FB? Är glad att jag inte länkat ihop mina konton på FL och FB.

• kajsamupp

Monamona: Har ingen hoppgunga men ska få låna en av en vän. Vagnen somnar hon ofta i när hon är trött men det kan ta en halvtimme numer.. och ibland vaknar hon redan efter en halvtimme..

• kajsamupp

tels: Hi hi, visst ser det roligt ut. Kajsa står nu på alla fyra med magen ovanför golvet och gungar (juckar!) neråt. Ser nästan perverst ut Och sitta går allt bättre och bättre nu, hon sitter nu några sekunder utan att ramla Visst är det knasigt att det gått ett halvår!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009