Inlägg från: kajsamupp |Visa alla inlägg
  • kajsamupp

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

Nevadita och Ammiz: Håller med er om tvn. Intressant att de på BB sa att man inte ska ha tyst om dagarna. Det är just det vi har, knäpptyst! Jag kommer helt enkelt inte ihåg att slå på någon musik och tvn vill jag inte ha på under dagen för då blir jag bara sittandes. Inte undra på att hon blir lättstörd av ljud när hon är van att det är tyst.. Måste se till att börja väsnas lite mer känner jag:D

• kajsamupp

Monamona: Impad? Jag tycker bara att jag inte har tid för tvn, utan att jag vill fokusera på lillan istället.. Jag har alltid slökollat så mycket på tv att jag kan klara mig utan numer. Men så brukar jag ju nästan slumra till när vi ammar för det blir så långtråkigt när hon maratonammar ibland. Det är nog jag som ska bli impad på dig som fixar att sköta Alva samtidigt som du kollar tvn

Nevadita och ÖnskanS: Visst är det skönt med tystnad. Men det är nog bra att klara av att koncentrera sig och varva ner trots ljud. Och bakgrundsljud kan ju göra att plötsliga ljud inte stör lika mcyket, då de liksom försvinner lite gand i bakgrundsljudet. Som Js knakande tår till exempel. Mycket irriterande ljud när det är tyst men när tvn är på så försvinner de lite.. Har nyss kollat på Arn och då fick Kajsa sitta med och kolla lite för hon klagade så när vi hade henne bortvänd.. men hon klarade som tur var att koncentrera sig på amningen sen när det väl var dags.

Påskkramar till er alla. Kanske dags att handla påskgodis snart?

• kajsamupp

5 månader!

Ego: Har tagit den första joggingturen Underbart. Och det gick helt ok fast vagnen är en rejäl gammal hederlig med fyra fasta hjul. Lite tungt i uppförstbackarna bara, och att det är bäst att hålla sig på raka vägar eftersom det är lite knepigt att svänga..

• kajsamupp

5 månader

Så var vaccinationen och sånt avklarat. Skrek bara lite grand denna gång, och fick en alvedon här hemma när hon var gnällig. Följer sina kurvor på +1 SD både på längd coh vikt och med huvudet på +2 SD. Rejäl guldklimp

Påskgodiset är inhandlat och provsmakat. Nu väntar jag bara på att några småttingar ska komma utklädda imorgon.

Glad påsk till er alla

• kajsamupp

Monamona: Varför kan du inte?

Har haft en gnällig Kajsa sen igår coh sprutan. Alvedon gör det hela lite bättre men hon var vaken 2.5 h i natt coh idag har hon istället bara varit vaken 2 h totalt.. Men nu kanske det vänder, hon verkar glad i alla fall.

Kram

• kajsamupp

Monamona: Jag har inte märkt något av din dåliga kondition på gympan. Tycker du orkar mycket bättre än mig, i alla fall vad gäller alla styrkeövningarna vi gör. Synd med dina knän

• kajsamupp

Ammiz: Bra att du påminde om bebiskläder på begravning.. Hade inte alls tänkt på det men svärmor säger här bredvid att det nog ska vara något mer diskret.. Vi ska ju ha begravning på fredag. Skönt att Agnes varit så go sista tiden och att släkten blir alldeles till sig av henne

Nevadita: Bra att du häver ur dig precis så du känner. Kan bara instämma, här passar pappan också K men mest när jag ber om det.. Även på nätterna sover han djupt medan jag vaknar av varje knyst och vändning fast jag har öronproppar i..

Ego: Igår döpte vi kära Kajsa i den gamla fina kyrkan som hör till Vallsta, där mor, mormor, morfar och farmor växt upp. Vacker var det, och K skrek bara en stund av rädsla när prästen (som var något ovan vid bebisar coh dessutom hade mörkt hår och långt skägg!!) hade henne, och jag blev rörd till tårar när vi sjöng Du vet väl om att du är värdefull coh när min bästa väninna läste Till ett gudbarn. I kväll ska vi öppna paketen. Spännande.

• kajsamupp

Nevadita: Svärmor sa något om att rött inte var ok också och att det bästa nog var lite "tråkigare" färger.. Men jag vet inte ja, det handlar ju om en liten bebis.. Men vi har fått en mörkblå klänning från svärmor, som hon köpte som 20-åring men aldrig använt till någon bebis och den passar nog bra att ha. Kajsa sover alltid på rygg än så länge, men hon har ju inte heller utrymme att vända sig i vagnen där hon sover dag som natt och hon läggs dessutom sovandes där så det är ju vi som bestämmer.. Ang badvattnet så vet jag inte, men trist att hon gråter, värt att prova att sänka temperaturen kanske? Vi har dumt nog itne ens en termometer utan känner med armbågen, nog inte så smart egentligen..

• kajsamupp

Monamona: Du, tunt hår? Jag trodde du hade tjockt. Jag tappar också hår, mer än vandligt, och min frisör säger att man ofta gör det speciellt när man slutar amma men det blir kanske samma sak när amningen minskar.. Bara att hålla tummarna för att det stannar kvar några strån i alla fall.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009