Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
Nevadita: Hoppas det går bra på BVC imorgon.
Monamona: Hi hi, kan tänka mig hur du springer omkring med tutten i vädret medan Alva kryper undan och gömmer sig Har tyvärr inte gett så mycket plockmat än, när vi var i Finland var det nästan enbart burkmat och några portioner hemlagat gegga. Men idag har jag gett lättstekt blodpudding, som hon i och för sig inte plockade så mycket av själv, men som hon tog med fint pincettgrepp när jag gav det till henne. Och lite lingonsylt och keso slank ner det med. Och vitt bröd/smörgåsrån med margarin eller leverpastej funkar det med, både i små tärningar eller som hel bit att suga och bita på. Små korvsmulor, bönor och snabbmakaroner har funkat det med. Men det blir ju mycket små mängder när hon plockar själv så jag får hjälpa till att ge med sked eller stoppa direkt i munnen på henne. Och sen ge fruktpuré till efterrätt för att fylla ut. Å andra sidan är ju plockmaten ren mat så det behövs inte lika stor mängd för att få lika många kcal jämfört med burkmaten som ju innehåller mer vatten. Det där med att bitarna kommer ut osmälta har jag för mig är vanligt, det brukar alla säga känns det som. Bebbar har ju en magtarmkanal som inte är helt van vid mat än så det är nog därför och jag har inte hört att det ska vara farligt.
Imorgon får vi besök av en av mina bästa vänner, som jag inte träffat på ett år och hon har alltså aldrig sett Kajsa och jag har inte sett hennes tredje (!) barn jag heller. Ska bli skoj. Hoppas Kajsa inte blir så rädd för henne eller maken och barnen.