Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
ÖnskanS: Tjoho, ni är försten ut med riktig mat! Så spännande coh roligt att hon verkar gilla det. Vi ska testa om knappt två veckor, då hon är 5,5 månader.
ÖnskanS: Tjoho, ni är försten ut med riktig mat! Så spännande coh roligt att hon verkar gilla det. Vi ska testa om knappt två veckor, då hon är 5,5 månader.
ÖnskanS: Hi hi, jag blev så inspirerad av dig att jag inte kunde låta bli att NÄSTAN ge mat.. K tittar så intresserat på mig när jag äter banan så jag lät henne smaka en liten liten bit utsmetad på mitt finger Kanske inte det man brukar börja med men ändå, hon tittade förvånat på mig och log ett stort leende när hon kände den annorlunda smaken i munnen. Nu kanske vi börjar lite tidigare än om en dryg vecka som vi tänkt, tyckte min sambo när jag berättade för honom.. Vi får se. Vi har också haft matsnack på BVC och lite tips fick jag nog fast jag borde kunna det där (det är ju mat och kostråd jag arbetar med..). Det behöver nog inte vara så svårt tror jag, och man behöver inte lägga ribban så himla högt utan göra det som känns genomförbart och någorlunda vettigt.
En fråga: Hur får ni era bebisar att gå från grinig pga trötthet till dåsig och sömning pga trötthet? Förutom att amma menar jag.. Vill försöka lära Kajsa att komma till ro och bli sömning och till slut somna utan att amma henne till sömns, men fattar inte riktgit hur det ska gå till..
Ammiz: Härligt med en glad Agnes och en fin begravning.
ÖnskanS: Tack för tipset om att få henne sömnig. Vi har tänkt att testa med bok och så men inte kommit dit än, eftersom vi inte vågat "väcka henne ur amningssömnigheten". Planerar att göra nattningsproceduren som nu, fast avbryta när hon ammat klart och blivit dåsig coh sömnig och då läsa en bok eller mysa i sängen tills hon somnar. Om det funkar får tiden utvisa..
HI hi, kul att ni kollat på korten från dopet via min kompis blogg. Visst var det ett härligt kort det där med prästen, och inte kan man klandra henne för att hon skrek
ammiz, vílka härliga filmer du lagt upp! söt bebis o hon talar som kajsa
5 månader 1 vecka
Ammiz: Hi hi, det där känner jag igen. Det är ett himla gnäll dagarna i ända eftersom hon fortfarande, efter att ha vänt sig på precis samma sätt som Agnes, inte kan vända tillbaka sig och tappar tålamodet ganska snabbt på mage. Och på skötbordet är det itne lätt kan jag hålla med om.
Fråga: Hur går det med sittandet för era bebbar? Kajsa gillar att sitta när jag stödjer henne med kroppen eller håller henne i handen. Och hon vill gärna sitta själv men fixar det bara genom att sitta så gott som dubbelvikt med händerna på tårna. Känns som om hennes inälvor måste tryckas ihop något enormt och jag är rädd att hon gör illa sig, typ får höften ur led.. men de är väl så viga väl? I helgen ska vi köpa första stolen, känns som om det är dags nu.
Ego: I natt sov hon för första gången i spjälsängen. Gick helt ok eftersom vi vår vana trogen la henne när hon så gott som sov efter amningen. Men efter 5 timmar vaknade hon och var klarvaken och sen tog det en amning och 3 timmar innan hon somnade om igen Och inte somnade hon av amningen heller vilket gjorde både henne och mig irriterad, utan hon lyckades somna bredvid mig hållandes i min hand efter lite gråt, gnäll och skrik.. Men till sist gick det så nu vet vi att det går till slut..
Var är alla andra förresten (trollat, jippy, hoppas mfl) som hängde här när vi fortfarande var gravida? Någon som vet?
Önskans: Hur bjuder man in dom? Jaa, du menar skicka mail via fl?
Önskans och Monamona: Så era bebbar rullar alltså från mage till rygg..?? Det har jag försökt lära K i en månad men hon vägrar fatta..
Imorgon är det begravning så vi far uppåt på morgonkvisten coh tar Ikea på vägen. Så då är det adjö farmor och välkommen stolen.
Trollat: Roligt att du tittar in även om det inte blir så ofta Och bra att han mår bättre nu när ni övergått till mjölkfritt. Hoppas ni fått träffa en bra dietist, annars tycker jag ni ska kräva att få göra det eftersom det inte alltid är så lätt att lära sig allt själv med produkter och kalkberäkning och sånt. Och att ni ska följas upp på barnläkarmottagningen regelbundet!
Ego: Begravningen var fin! Vi hade en solist som sjöng Blott en dag och Pärleporten, som farmor alltid nynnade på, och jag började gråta så fort han började sjunga. Kajsa var glad nästan hela tiden men började skruva på sig mot slutet. Men när vi åt efteråt var hon superglad och stal showen totalt men ingen var ledsen för det Hon fick för första gången sitta i en barnstol (vi är sega med det där och är nog de sista av oss alla att börja med det... ) och löpte amok totalt för hon gillade det så
Lördagskram till er alla!
Ammiz: Vilken trevlig överaskning det där med tvätten Det är inte varje dag!
Monamona: Oj, det var verkligen busigt Spännande! Vi hade planerat att ge Kajsa potatispuré ikväll men vi kom hem så sent att det inte var läge. Men hon fick sitta en stund i nya barnstolen medans vi vuxna akutklämde ner några korvar innan hon skulle nattas.
Nevadita: Skönt för dig med promenaden! Håller med om att vädret är knasigt. Idag gick vi också och först hade jag både halsduk, mössa och vantar men mot slutet var allt plus jackan av..
5 månader och nästan 2 veckor
Ego: Nu är första smakportionen avklarad. Det blev potatis och hon väntade förväntansfullt på att skeden skulle nå munnen och väl där blev det både grimaser och leenden och hon ville ha mer och mer. Men jag tror inte så mycket kom ner i magen för haklappen blev full med gegga/dreggel Skoj var det i alla fall!