• nevadita

Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009

{#lang_emotions_sunny}
          vår fina tråd fortsätter!!
                                                   {#lang_emotions_sunny}
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009
  • Ammiz

Eller jag försöker verkligen att vara förstående och bra, men surar lite inombords... 

Bara vi får pigga på oss lite så blir det bra.

• nevadita
    Ammiz skrev 2010-06-06 20:26:47 följande:
    Eller jag försöker verkligen att vara förstående och bra, men surar lite inombords... 

Bara vi får pigga på oss lite så blir det bra.
    *kramar dig*
  • kajsamupp

Turbo: Är inte syrra, utan dietist.

Ammiz: Håller tummarna för att ni blir friska och pigga snart.

Nevadita: Oj, glömmer bort att krumelura väntade ett bra tag innan hon tittade ut och att hon inte kommit till den ålderna då det är dags att börja med mat än Men värst vad hon är rapp när hon äter! K äter som snabbast på 5 min och oftast 15 min. Och när hon ska nattas så är det jag som avbryter vid 15 min på första bröstet för att hon inte ska stensomna och missa det andra

Nu ska jag försöka krypa i säng. K har somnat 19.30 för andra dagen i rad. I morse så vakade hon kl 5 och kunde inte somna om och sen har hela dagen varit mer eller míndre grinig. Misstänker att hon kan göra detsamma imorgon och så tidiga mornar är inget för mig, speciellt inte med en bebis som är trött och grinig.

• nevadita
    kajsamupp skrev 2010-06-07 21:33:02 följande:
    Nevadita: Oj, glömmer bort att krumelura väntade ett bra tag innan hon tittade ut och att hon inte kommit till den ålderna då det är dags att börja med mat än Men värst vad hon är rapp när hon äter! K äter som snabbast på 5 min och oftast 15 min. Och när hon ska nattas så är det jag som avbryter vid 15 min på första bröstet för att hon inte ska stensomna och missa det andra

hon har inte tiiid att äta... Och så har hon ett jäkla bra sug/det är bra tryck i mina bröst... så på tre minuter får hon i sig så hon klarar sig ett tag. Men sen kan hon ha sina långätarstunder också såklart

igår köpte jag barnmatsburkar. Börjar förbereda mig mentalt. Hu.

Kram på er allihop
  • kajsamupp

Nevadita: Vad menar du med Hu? Tycker du inte det ska bli spännande med smakportioner? Jag tror hon kommer tycka det är hur spännande som helst. Men du kommer vara godast ett bra tag framöver ändå, det är jag säker på

• Galenpanna

Till er ammande: Så länge det fungerar kan ni ju fortsätta länge med att amma om både ni och barnet vill. Kanske inte i samma omfattning som tidigare men delamning/hobbyamning går ju bra i flera år och då får ni också det där mysiga med närhet och lugn. Vi har slutat helt här hemma och det är vi nog alla glada för. Lillkillen var inte alls intresserad av amning sedan vi introducerat "riktig" mat (och knappt innan heller för den delen... - bara när han var superhungrig). Så för oss kändes det nästan som en kamp i slutet för att få honom att amma. Och då det inte känns bra för någon part är det inte så svårt att sluta - tro mig. Allteftersom barnet blir äldre är det nog mer sannolikt att alla till slut kommer till det stadiet där det känns mer naturligt att sluta än att fortsätta. Så njut nu och fortsätt amma. Sörj inte det som kommer för det kanske inte är så mycket att sörja menar jag - när ni till slut väljer att inte amma längre gör ni nog det på goda grunder och då ni anser att inte amma längre är det bästa alternativet. Oj, vad rörigt - hoppas ni förstår vad jag menar.

Ammiz: Krya på er! Tålamodet är ju inte som det var förut hos någon tror jag (iaf inte mellan sig själv och ens respektive), och att då dessutom vara sjuk gör inte situationen bättre. Hos oss blir det mycket onödigt tjafs vid sådana tillfällen, men det blir ju bättre bara man får sova lite och krafterna återvänder.

• nevadita
    kajsamupp skrev 2010-06-08 20:27:53 följande:
    Nevadita: Vad menar du med Hu? Tycker du inte det ska bli spännande med smakportioner? Jag tror hon kommer tycka det är hur spännande som helst. Men du kommer vara godast ett bra tag framöver ändå, det är jag säker på
    jo det ska bli spännande men samtidigt är det skrämmande.
    Galenpanna skrev 2010-06-08 20:40:21 följande:
    Till er ammande: Så länge det fungerar kan ni ju fortsätta länge med att amma om både ni och barnet vill. Kanske inte i samma omfattning som tidigare men delamning/hobbyamning går ju bra i flera år och då får ni också det där mysiga med närhet och lugn. Vi har slutat helt här hemma och det är vi nog alla glada för. Lillkillen var inte alls intresserad av amning sedan vi introducerat "riktig" mat (och knappt innan heller för den delen... - bara när han var superhungrig). Så för oss kändes det nästan som en kamp i slutet för att få honom att amma. Och då det inte känns bra för någon part är det inte så svårt att sluta - tro mig. Allteftersom barnet blir äldre är det nog mer sannolikt att alla till slut kommer till det stadiet där det känns mer naturligt att sluta än att fortsätta. Så njut nu och fortsätt amma. Sörj inte det som kommer för det kanske inte är så mycket att sörja menar jag - när ni till slut väljer att inte amma längre gör ni nog det på goda grunder och då ni anser att inte amma längre är det bästa alternativet. Oj, vad rörigt - hoppas ni förstår vad jag menar.
    förstår vad du menar. Jag tror att risken är stor at jag kommer att tröttna när hon börjar med annat. För hon kommer nog att inte vilja ha så mycket mer bröst sen. Så det kommer nog att fasas ut rätt naturligt. Men NU, innan vi slutat med att helamma, känns det otroligt läskigt. Lovar att jag om en månad kommer att prisa smakportioner, gröt o riktig mat mest av alla
    Är alltid rädd för stora förändringar men det brukar bli bra ändå.

Kram på er allihop
  • Galenpanna

Nevadita: Hehe, med din dundermjölk kanske du får en bebis som inte vill sluta alls Å andra sidan verkar L inte vara den som ligger vid bröstet bara för att snutta (med tanke på den raketfarten hon har när hon äter) så hon kanske bara är ute efter det som ger mest näring snabbast möjligt?

• Galenpanna

Monamona: Visst var det du som tipsade om nätpåsen att lägga frukt/grönsaker i? Ville bara säga stort tack - den är otroligt uppskattad här hemma av sonen. Han åt bra innan, men nu är det ännu lättare att få i honom mat.

• nevadita
    Galenpanna skrev 2010-06-08 21:10:16 följande:
    Nevadita: Hehe, med din dundermjölk kanske du får en bebis som inte vill sluta alls Å andra sidan verkar L inte vara den som ligger vid bröstet bara för att snutta (med tanke på den raketfarten hon har när hon äter) så hon kanske bara är ute efter det som ger mest näring snabbast möjligt?
    precis, hon är bara ute efter käk!
    Känner mig som en snabbmatsrestaurang, drive-in då eftersom hon bara springer förbi 

Jag är jättetacksam att amningen har funkat såhär bra, så ta inte mitt gnällande så allvarligt

KRAM på er
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF i mars/april 2009