Tygblöjetråden 24
Sladdisa - jag tycker deras köpsäljtygblöjorforum är toppen. Har köpt ett gäng på blocket också, men på sjalbarn tycker jag hela tiden det går att hitta sånt man är intresserad av, svårare på blocket.
Sladdisa - jag tycker deras köpsäljtygblöjorforum är toppen. Har köpt ett gäng på blocket också, men på sjalbarn tycker jag hela tiden det går att hitta sånt man är intresserad av, svårare på blocket.
Lilyros - jag köpte inte fuzzi i one size förrän hon var runt halvåret, men tror absolut att de kan funka tidigare utan problem - det behövs ju inte lika inlägg då, vi fick iaf byta rätt ofta eftersom hon bajsade mkt som spädis. Bodyförlängare är ett hett tips, men att använda lite stora kläder funkar också bra! När dottern var spädis hade vi som sagt ungefär 20 pockets och aio blandat och körde då och fortfarande engångs på natten. Vi brukar tvätta blöjor var tredje dag, ibland lite oftare. Det gick åt betydligt fler blöjor per dygn så länge det var amningsbajs som gällde, ibland behövde vi tvätta oftare.
Sen A började äta ordentliga portioner mat, när hon var runt halvåret kör vi någon slags EC-light. Innan hon satt stadigt läste vi tecken och höll henne över toan när hon bajsade, funkade förvånansvärt smidigt. Nu kör vi en kombination av det och att sätta henne på pottan på rutin, går himla bra det med, oftast åtminstone en omgång bajs och några kissomgångar per dag på den om vi är hemma. (hon är 10 månader nu) Varje bajsblöja man slipper byta är en vinst tycker jag!
Jag tappar ord, bevisligen. Jag menar att man inte behöver lika mkt som suger upp när bebisen är liten som när den är större eftersom den helt enkelt kissar en mindre volym. Mina Fuzzi one size levererades med två inlägg per blöja, på en spädis behövs troligen bara ett av dessa i, alltså blir blöjan inte så tjock. Bum genius one size fick jag ett "spädbarns"-inlägg och ett större inlägg med. Det mindre kan man ju fortsätta använda som extra uppsugning senare. Hoppas det blev lite klarare!?
Velveteen - jag upplevde det som att dottern började kissa mindre ofta (men däremot betydligt mer per gång) när vi började med mer fast föda vid halvåret och då blir problemet inte lika stort. Ungefär sen dess har vi hållt henne över toan eller pottat bajs och sen hon kunde sitta stadigt vid 8 månader kör vi rutinpottning och fångar ganska mycket kiss också (hon är 11 månader nu). Sen dess byter vi väldigt få bajsblöjor när vi är hemma. I helgen var vi borta och hade svårare att vara med och hålla koll och det är bara att konstatera att det är himla skönt att slippa bajsblöjor oavsett om det är tyg eller engångs...
Bobelin - vi använder några imse aio och har både med knappar och kardborre. De är ju lite klumpigare än de pockets vi har men bra blöjor. Kardborrarna har en förmåga att bli lite störiga i tvätten, men jag tycker att passformen (vår tjej är rätt tunn) är väldigt mycket bättre än på de med knappar. Om man har överinseende med just kardborrarna i tvätten så tycker jag att de med kardborrar är riktigt bra och pålitliga blöjor som jag skulle kunna tänka mig att ha fler av. De med knappar är jag ärligt talat lite besviken på, men det jan ju hända att hon växer i dem...
Johlinn - har du provat Fuzzi bunz one size. Har bara ett par stycken - men det känns som en utmärkt blöja som kan följa med länge och tre knappar i trekant så de är lätta att justera på alla möjliga sätt särskilt eftersom även gummibanden är justerbara...
Johlinn - sorry
Bobelina, jag tycker som sagt att Fuzzis Bunz generellt är jättebra knappblöjor, men De är ju pocket, inte aio. De blöjor vi har med kardborre (både imse vimse och BG pocket) har också bra passform.. Imses med knappar kommer jag som sagt inte riktigt överens med...
Vi kör hink med lock (den som minimundus säljer).
Lilyros - vi kör skonas parfymfria pulver och lite (ett par teskedar). Vi sköljde faktiskt bort amninsbajset i handfatet. Nu sköljer vi bajsblöjor i toan de ytterst få gånger det hamnat i blöjan och är kletigt. Vi har hela tiden faktiskt sköljt de kissiga inläggen också (i handfatet), inte för att man behöver, men vi har valt att göra det iaf...