Vi har en stor (22 l kanske) hink med lock från minimundus som är helt suverän. Nu är vi iofs på gränsen till att fylla den på de tre dagar (med pockets och aio) vi oftast har mellan tvätt men då kör vi mkt extra inlägg och byter dessutom ofta. Dottern är 15 månader. När hon var spädis räckte en vanlig hink eller liknande. Jag tycker dock att det är bra med lock, det luktar ingenting! I den toppmatade maskinen vi har i lägenheten är det ju bara att tippa i, i de frontmatade i tvättstugan får man hjälpa till lite med en hand. Både maken och jag är dock helt överens om att påsen med ett par använda kissengångs (vi kör det nattetid) luktar (bara efter typ en dag) så att den är mkt värre att hantera.
Angående tvättmedel kör vi skonas pulver och kanske 1-2 tsk. Fast jag använder generellt väldigt lite tvättmedel (borde kanske öka med tanke på alls matfläckar...)
Jag tror att det säkert funkar utmärkt med formsydda och vikisar till spädis, är själv sugen på att prova när det blir syskon. De pockets vi har (och har haft), i första hand Fuzzi Bunz och Bum Genius torkar dock så pass snabbt att jag inte tror att det är någon skillnad mot formsydda. De aio vi kör, imse vimse och hiphip baby, tar förvisso lite längre tid, men inte mycket tycker jag. Däremot har vi några inlägg med viskoskänsla (bambu?) som tar en smärre evighet...