Tygblöjetråden 24
Zoria123 skrev 2010-04-26 14:10:52 följande:
Tack för era svar, känns skönt om inte annat att läsa andra här som inte verkar har något probem med det. Om inte annat triggar allas kommentarer mig bara mer till att jag vill bevisa att det vist går! :) Jag hoppas bara på att de inte kommer ha rätt. Dock kommer vi antagligen köra främts på vikisar då vi inte vill använda torktumlare så mycket :) Och förstått att de torkar betydligt snabbare än andra blöjjor... eller?Vi har använt tygisar sen A var tre månader (eftersom pocketsen var för stora i början och vi inväntade att de skulle passa) och jag tycker att det är fräschare och bättre med tygisar fortfarande.
Jag tycker att engång e lite äckliga faktiskt med alla kemikalier och att de kan rymma hur mycket kiss som helst, så man inte behöver byta på flera timmar.
I början när A var liten så var det nästan så att jag undrade om hon hade urinvägsinfektion eller nåt när hon hade kissat i engångsblöjan för de luktade så konstigt. Men sen visade det sig att det var blöjan.
Dock använder vi engångs då och då, men jag har ännu inte hittat några som jag är helt nöjd med. Men målet är att helt ha tygisar, fast nu hoppas vi ju att hon snart ska sluta helt med blöjor. Tråkigt eftersom jag vill sy mer..tihi