Inlägg från: SaltNapp |Visa alla inlägg
  • SaltNapp

Tygblöjetråden 24

HERRE GUD va mycket BRA fakta ni skrapat ihop här !
    Tusen tack !

Här är en som är lite nyfiken på tygisar =)
    Så skall nog försöka mig på att sy en och se vad lill killen tycker om dem.

Ni som sytt..
    Vilka material har ni tyckt bäst om?

Har en liten 2 månader så vill att dem är så torra som möjligt..

tack igen för bra tråd !

• SaltNapp
    onoff skrev 2010-04-29 09:48:37 följande:
    det kanske tom blir billigare att köpa IKEAS tvättlappar och så slipper du köpa tyg och sy själv, har hört en del som använder sig av dom som vikblöjor.. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00129908
    hmm oki en vanlig limpvikning och sen ett par vanliga under byxor över?
    eller vad tar jag över vikningen?
    läste att man kan använda näkten frotte handuk från ikea med som vikis... har man den direkt mot barnet då? känns som om frotte närmast inte blir lika mjukt som tex tvättlapparna?

(var på ikea igår å hade inte en tanke på detta då, men har näkten handukar hemma redan, men ej tvättlapparna.. ;) )
  • SaltNapp
    annbom skrev 2010-04-29 10:19:22 följande:
    är dem som en mjuk bomullslapp lixom? typ som vissa babyfiltar?
    eller mer som kökshanduks tyg?
    så svårt när de bara står 100% bomull..kan ju varaså olika..
  • SaltNapp
    annbom skrev 2010-04-29 10:46:04 följande:
    Det finns kökshandukar för 1.50kr/st på ikea. Man kan säkert ta och klippa till och sy ihop till en blöja. Jag har köpt några för att sy inlägg. Vill man göra en formsydd blöja så kan man köpa till en frottehanduk för 5kr att ha emellan. Jag har köpt kökshandukarna för att sy inlägg.
    okey =) tack

vad tar jag på utanpå fotte/bomulls blöjan sen?
  • SaltNapp

oki så en yllebyxa över en frotte i limpvikning-> läcker inte ?

spännade !
    hur stort behöver frotte stycket vara som jag skall vika?
    2 månader 6 kg klump ;)

• SaltNapp

har en blöjfundering igen =)

Om man vill köra tygisar dygnet runt å tvätta var 3dje dag ca..

hur många blöjor behöver man?

*om man bara kör vikisar?  hur många byxor till? behöver man byta byxorna varje gång?

*AIO hur många behövs? antal inlägg?

*pockets? samma frågor.. ;)

finns de fler alternativ?

• SaltNapp

någon av er som syr egna som syr å säljer?

• SaltNapp

har en liten tygblöje funderinge igen ;)

vilken sort / märke skall man satsa på om man vill ha torraste tunnaste alternativet?

• SaltNapp

skulle ju fråga en sak till ju.. *knäpp mig som skickade iväg förra direkt*

har en liten som ÄLSKAR att vara utan blöja ( engång är det enda vi provat hitills..)
    han han vråltjuta å vara helt hysterisk tills man tar av blöjan.. då ler han och jollrar å är super nöjd.. oftast till man tar på blöja igen :(

någon mer som haft det så?
    OCH nu till frågan egentligen.. tror ni han komemr trivas bättre i tygblöjor?
    känns det lixom mera "naket" än engångarna..?

• SaltNapp
    glockenbach skrev 2010-05-17 09:15:10 följande:
    Vi håller på att testa BumGenius Flip med stay dry-inlägg och de verkar superbra. Ytterbyxan är ofodrad, dvs bara ett tunt tyg, och inlägget är verkligen supertorrt på ytan även om det egentligen är blött. Det blir faktiskt lika litet som en engångsblöja men torrt. Hon kan ha sina vanliga kläder och bodys som är lagom i storlek (Med ullbyxorna på måste hon ha för stora bodys.)Och de är praktiska att byta dessutom. Jag vet inte om de finns att köpa i Sverige, vi har beställt från England och då kostade frakten 6 pund. För 83 pund har jag fått ett "daypack" plus en extra ytterbyxa, 8 extra inlägg och frakten. Det är ungefär vad man behöver under två dagar, tror jag, så just nu använder vi vikblöjor dessutom som komlement. Men om vi fortsätter vara så här nöjda beställer vi säkert mer så vi klarar oss helt med BG flip.
    hur mycket är det i svenska kronor?
    vad innehåller daypack?
    vilken sida handlade du ifrån?
Svar på tråden Tygblöjetråden 24