Inlägg från: SaltNapp |Visa alla inlägg
  • SaltNapp

Tygblöjetråden 24

Zoria123 skrev 2010-06-09 12:08:20 följande:

SaltNapp: det är lungt, tror du kommer hinna berätta för mig hur de är att använda innan mig ;) och jo, jag bara läääängtar tills den skall komma ut :D
     Spännade stort lycka till från mig ! å såklart skall jag ge mitt betyg på blöjorna så du får veta med =)
    .. om dem nu kommer någon gång.. haha otålig !
  • SaltNapp

Jippie nu har mina flips kommit !
    sprang ner med den till tvättmaskinen ! så dem hinner tvättas å torkas till imorogn för premiär provning !!!

• SaltNapp

låter fasligt billigt ju :)
    någon som har testat babyland pocketarna?

• SaltNapp
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-10 19:21:32 följande:
    Just det.. Ni som beställt från England, hur betalade ni? Velar mellan VISA och PayPal just nu.
    jag körde VISA och det gick smidiggt och bra.

har provat en FLIP idag men just å var sonen gnällig å ville vara naken så hann lixom inte testa klart den, men han hade på den i en timma inna sambon tog av den och han trodde ine han hade kissat i den.. vilket han hade när man kände på andra sidan så kände man att den var blöt.. =) så bra betyg till inlägget so far !

men förstår inte riktigt storlekarna, min kille på 3 månader och 7 kg ( lite mer kanske) får nästan ha den på large?
  • SaltNapp
    Pillarbox skrev 2010-06-10 21:02:51 följande:
    men man kanske kan tvätta inlägget i mer grader ... får kanske köpa en och prova :D
    är himla nyfiken jag med... är det fri frakt? eller missförstår jag annonsen?
  • SaltNapp

Nu har jag testat lite mera =)
    Han hade på sig en igår under sin middags sömn.. dvs från kl 11 till kl 15
    och när jag tog av dem var dem tung som fasen och full av kiss, men kändes relativ torr om man la handen mot "torr" sidan och han var bara lite små fuktig  på huden, precis så som jag upplever en libero blöja efter 4 timmars kissning =) så bra betyg från mig !

det jag tycker är ltie små krångligt, är att inlägget ine ligger still i "fickorna" så man får hålla lite små trixigt när man lkägger blöjan under honom.

Är itti bittisarna bättre alternativ ?

• SaltNapp

någon som provat Babyland blöjorna?
    funderar så på att lägga bud på e-bay... =)

• SaltNapp

har en fundering,....fuskmocka som verkar vara ett bra innerlager..
    finns det olika sorters fuskmocka?
    är det någon speciell sort man behöver?

• SaltNapp

NI som sytt egna blöjor, vilka knappar använder ni?
    dem i plast som bibbi har? måste man ha en prymtång till plastknapparna?

• SaltNapp
    Nillan77 skrev 2010-06-19 09:19:47 följande:
    Ni som har köpt BG Flips...
    1 Funkar dessa att använda på natten?
    2 Hur verkar storleken? Kommer de funka hela blöjperioden?
    3 Har ni testat det inlägget som slängs?
    4 Har de läckt någon gång?
    5 Vad har ni köpt?
    Hej

jag har ju bara provat imses flanell innan å inte gillat dem å nu prövat flipsen.
    är inte hundra nöjd.. men använder dem hellre än engångarna ;)

1. för oss håller dem, vi sätter på en kl och byter inte förens närmare 9 på morgonen ! men då har jag ett staydry inlägg och en städduks-microfiber-trasa under.
    inga läckage någon natt, trots MKT kiss !

2. jag har ingen aning alls.. mitt första barn och noll erfarenhet från tygisar annars ju.
    men min kille är 3 mpnader och väger 7.4 kg klädstlk 68 och han får ha dem på medium nu.

3. nej

4. no never ! så bra betyg på den punkten!

5. jag köpte bara ett stray-dry day pack. dvs 2 brallor med 6 inlägg, räcker precis till ett dygn, via www.babipur.com bra och snabbt.

det jag INTE gillar, (men kan vara att jag är för kräsen eftersom jag inte är så van tyganvändare, ) är att "flärpen" bak är lite svår att få till på rätt håll utan att man måste dubbelkolla den extra. den vill lixom via sig uppåt och då kan kisset läcka ut..
    och så är jag nog lite rädd för att man skall råka lägga inlägen på "fel" håll, med microfibern mot bebisen, så jag litar inte på någon annan vid byterna..
    jag dubbelkollar mig flera gånger så jag inte gör fel, och dubbelkollar flärpen bak..
    men jag är som sagt ovan..
    jag skall pröva mig på pockets nu istället =) är kanske mer min grej =)

hoppas mina svar hjälpte lite iallafall =)
Svar på tråden Tygblöjetråden 24