Inlägg från: SaltNapp |Visa alla inlägg
  • SaltNapp

Tygblöjetråden 24

Zoria123 skrev 2010-05-30 11:48:09 följande:
    Weee nu har jag beställt två day pack av Flip Bumgenius! Med extra inlägg av både organic och stay dry :D ser så fram emot när de kommer! Tack Glockenbach, flin blogg har du också! :)
    blivit himla nyfiken på dessa flip´s oxå..
    klarar man sig alltså med en "överdragsbyxa" å ett stay dry inlägg bara?
    inga mer inlägg eller så i?
    känns som det blir himla tunt å smidigt =)
  • SaltNapp

verkar ju så himla smart !
    men överdragsbrallan ser så plastig ut? eller är dem som tex imses blöjbyxor i materialet?
    hur tjocka är midrofiberinläggen?

• SaltNapp
    glockenbach skrev 2010-05-31 11:57:12 följande:
    Lite mer flip-utvärdering här:Jag äger just nu fyra BG flip- ytterbyxor och det verkar räcka. Möjligen hade en till varit bra. Man får använda kanske 2 om dagen, för det mesta torkar jag bara av det lite inuti med toapapper men efter kanske 3 byten vill man sköja av det. Och efter nån dag tvätta det i 60 grader. Men de torkar ju fort, är bara som en tunn goretex typ. De kan börja lukta lite instängt kiss efter ett tag. Och nån gång har jag fått tvätta benkanten med galltvål.Vi har nu 4 organicinlägg och typ 18 stay dry. På dagarna använder vi stay dry- inläggen för att de känns så torra och trevliga. På natten har vi kört organic-inlägget som är en tjock filt som man viker i 3, och de suger upp mer.  Nån gång har vi kört stay dry på natten och då läckte det på grund av överkissning. Nån annan gång har det också läckt men då satt de inte på ordentligt. Man måste ju sätta dem lagom tajt kring benen, och inlägget sitter fast i en fläpp som hade vikt sig åt fel håll en gång så kisset kunde fortsätta rinna ut när hon låg på rygg. Annars är de torra och små och smidiga. Stay dry torkar rätt så snabbt, den andra tar en dag kanske. Vi har bara tvättställ inomhus och vi hinner få torra blöjor om vi tvättar var 2-3 dag.Har även engångsinlägg men har inte testat dem ännu. Ska åka en massa tåg på onsdag så då kommer de nog till pass. Vill inte slösa på dem i onödan eftersom vi måste beställa dem...;)Kul att andra blir inspirerade. Hoppas ni gillar dem också, det är ju lite risky att rekommendera saker ibland men jag tycker verkligen de här är bra.
    gud förlåt att jag tjatar så..
    men hur tjocka är stay-dry inläggen?
    känns byxorna plastiga? eftersom dem kommer rak mot kroppen på sidan tex, bklir de svettigt där?

jag provade imse flanell formsydda men min lille kille blev helt tokig så fort han kissat, han gillar inte å vara blöt ..så tror dessa stay dry är något för honom, vill så gärna använda tygisar men han får inte känna att han är blöt..
  • SaltNapp
    Ronjas mamma skrev 2010-05-31 20:04:58 följande:
    Saltnapp är du säker på att det är efter han kissat som han skriker?Vår första dotter skrek alltid innan hon kissade de första par månaderna, tror att om vi hade EC:at så hade hon nog fortsatt..
    ja rätt så säker för det är när det är blött han skriker..
    vad är EC?
  • SaltNapp
    emindy skrev 2010-05-31 22:17:17 följande:
    .Annars är det väl inte tokigt eller fel med ett barn som säger till när blöjan är blöt heller? Vi är tvugna att kolla lite nu och då eftersom zelda sällan säger till när hon har annat roligt för sig.
    fan han säger till så fort de är minsta lilla kissi så jag får byta blöjor tja.. var 20 minut ibland..
    fast det kankse är så man får göra med tygisar?
    är det så för er?
  • SaltNapp
    glockenbach skrev 2010-06-01 08:52:21 följande:
    Hej, de är kanske en cm tjocka? Tror de är tre eller fyra lager tyg. På undersidan är de frotté, mot huden nånslags flanell, vet inte vad som finns däri. Byxorna är av nåt goretexliknande (polyester) med plastad insida. Det blir ändå inte svettigt mot kroppen tycker jag, men jag har inte funderat på saken... det är i alla fall inget jag reagerat över. Min dotter är inte röd eller nåt och brukar kännas  torr i rumpan, men hon kanske är ett okänsligt barn? Hon har inget emot blöta blöjor överhuvudtaget faktiskt så jag kan inte avgöra om hon känner sig blöt eller inte. Men inläggen känns verligen inte blöta, när de är tvättade och jag händer upp dem är det torrra lagret i stort sett torrt. Klart det är en aningens fuktigt men verkligen inte blött som frotten på baksidan.Jag brukar ju hur som helst torka av ungen och vädra henne litegrann emellanåt, men det gör man väl?Ekorrfamiljen: Precis så är de! Har tänkt samma sak. Jag tycker det är så lustigt att de blöjorna var gjorda av billiga fula skitmaterial och nu är de här precis likadana i modellen men gjorda av typ hightech sportmaterial... vilken uppgradering av blöjorna liksom.  Och det är ju skönt att man inte knyter utan knäpper lite snabbt och snyggt..!
    Tack för att du orkat med alla mina frågor =)
    Nu skall jag flirta lite med mannen tror jag för Flips med stay-dry låter som det bästa alternativet  helt klart =) !!
  • SaltNapp

*hoppar å studsar*

Har precis laggt in en beställning på BabiPur på BG Flips !
    köpte "bara" ett day pack stay dry nu till att börja med, för att se vad jag tycker om dem =)=)

SPÄNNANDE !!

• SaltNapp
    Zoria123 skrev 2010-06-07 15:11:04 följande:
    WEEEE fick precis hem min FLIP BG! :D och de är såååååååå fina!! Nu ska bara lillen ut så man kan börja använda dem!

Dock slog det mig något, vi har två katter och det är katthår på allt och alla! Måste alltid rulla alla kläder efter tvätten. Är det så för er som har katter att ni måste rulla era tygblöjor eller har ni någon bra lösning?
    Jag vill ju helst slippa torktumlaren.
    å redan framme!!
    hoppas mina kommer så fort med =)
    man skall tvätta dem före första användnigen va?
  • SaltNapp
    SaltNapp skrev 2010-06-07 16:05:46 följande:
    å redan framme!!
    hoppas mina kommer så fort med =)
    man skall tvätta dem före första användnigen va?
    är så himla nyfiken..
    Vad tycker du om flipsen ?
  • SaltNapp

Zoria, oj hade visst missat den lilla detasljen ;)  hoppas liten kommer ut snart då så du får testa dem snart =)
    jag hoppas mina kommer innan denna veckan är slut =)

humminggirl : sikket beröm !!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24