• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

nilisen skrev 2010-04-07 08:47:07 följande:
    Hej tjejer! I vilken vecka har ni varit helt utan mediciner vid äd? Kram
    I vecka 14 var jag det.

Bette
    Underverket är 4 månader, min lilla älskling.
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-07 10:31:11 följande:
    TAck för alla tröstord! Låla: Förra ggn testade jag positiv med urintest först RD17. Men det gick inte vägen... Nu hade jag testdagar RD14 och RD16 (jag antar att det gäller urintest då jag sa tydligt att jag inte gör blodtestet). Jag ska testa imorgon oxå, på RD16. Riga sa till mig att sluta tvärt med medicinerna efter att inte ha plussat med urintest RD14, men jag vill ge den en chans till enligt plannen. Om jag tänker efter, jag föredrar att inte plussa alls än att upptäcka att det är tomt därinne v7, som förra ggn.  
    Vad tråkigt, jag hoppas innerligt att ni orkar ta nya tag snart.

Styrkekramar

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-04-07 13:33:06 följande:
    Har fått preliminärt datum för ET till v.20 troligast 19 eller 20 maj... Först en knapp månad med östrogen, sen lite vaggisar, mens och sen nedreglering, VUL och sen ET. Detta kunde ju "dr Estland" ha kläckt ur sig tidigare, utan datum förstås! Men, men... Drar en lättnadens suck över att äntligen vara på gång! Kramar Låla
    Vad härligt att du äntligen vet när ET blir av, toppen toppen.

Bette
  • Bette
    omstart skrev 2010-04-08 10:09:08 följande:
    låla: härligt med en plan äntligen! det kunde han ju klämt ur sig tidigare... morr. KS ringde mig idag, det är ngt strul orkade inte bry mig om att fråga vad. Så jag får snällt vänta med progynon-starten. Så inget ET v16 då buhuuu.
    Men det blir ju ET någon annan vecka, det kommer gå bra.

Bette
  • Bette
    aneleh001 skrev 2010-04-08 15:40:27 följande:
    Då har vi varit i Riga på AVA, verkade väldigt seriöst och ett mycket informativt möte. Maken fick lämna prov och att han inte hade så bra gossar visste vi ju men på 3 ivf försök så borde de väl märkt att han somd e sa i RIGa inte hade just några. är det inte konstigt? Har någon av er varit med om det? Jag har kontaktat min fert dr här i sverige och bett att få lämna,( ja, inte jag allså..) ett nytt prov. Vad ska man tro?
    Hej,

Jo det var konstigt, han borde ha några i allafall som du säger. Gå till Sophiahemmet, androlog och be honom ta ett spermaprov där, visserligen skickas alla prov till Karolinska i allafall men andrologen där är jättebra. Kan det vara så att din man har prostatainflammation? Det har min man haft i omgångar, då minskat antal spermier.

Bette
  • Bette
    Bellini2 skrev 2010-04-09 21:11:08 följande:
    Idag gjorde jag första VUL, för tre veckor sedan tog jag Procren-sprutan, och då ska jag väl börja med Progynon nu? Jag skrev till AVA Riga och gav besked om livmoderslemhinnan på eftermiddagen för att hon skulle hinna svara när jag ska börja men icke något svar. När har ni börjat med Progynon? Vårt preliminära ET-datum är 29 april. 
    Hej,

Jag har alltid fått ett schema i förväg när jag ska göra VUL och börja ta medicinerna etc. Ring kliniken det är nog det bästa du kan göra tror jag.

Bette
  • Bette
    Nidra skrev 2010-04-11 08:08:38 följande:
    Hej igen! Nu är vi hemma från Estland. Tyvärr kommer vi hem "tomhänta" då ingen av äggen delade sig tillräckligt bra. Alla klarade upptiningen men de fortsatte inte att växa som de skulle. Vi blev så klart jättebesvikna, men på ett sätt känns det bättre att få besked nu istället för att gå två veckor och hoppas på något som inte har en chans. Nu ser vi istället fram emot ett nytt färskförsök i juli (förhoppningsvis)! Då jäklar! Ha det gott alla! Kram Nidra
    Tråkigt att det inte blev av men som du säger bra att de inte satte tillbaka något som inte har en chans ändå. Juli, det är snart.

Kram kram

Bette
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-11 09:29:34 följande:
    Nidra: Vad tråkigt! Men du har rätt: att höra att allt är så himla perkekt och sedan inte plussa är inte kul heller! Vi letar för fullt för en ny klinik. Jag känner mig mensig, så att jag hoppas att det inte dröjer alldeles för länge... Mår lite dåligt just nu. Jag har bokat tid för helkroppsmassage och jag ska börja med akupunktur. Brrrr....Min make ska ta akupunktur med, som stöd. Han tyckte att någon som vågar flyga fallskärm, dyka i basäng med hajar och hoppa bungy-jumping borde våga ta akupunktur oxå.
    Absolut borde han våga akupunktur. Jag har dykt med vithaj, var i bur då, så häftigt var det.

Bette
  • Bette
    crijo skrev 2010-04-11 09:36:53 följande:
    Det var jag som inte vågade akupunktur men vågar allt annat. Han har inget problem med akupunktur! Var har du dykt? Jag gjorde det på Kålmorden.
    Jag har dykt i Afrika bland annat.

Kram

Bette
  • Bette

Hej,

En fråga som inte har med ÄD att göra ställer jag nu. Har någon av er en crosstrainer hemma? Vilken är i sådana fall bäst. Har kommit underfund med att det är bättre att ha en maskin hemma så att man kan träna hemma än att sticka iväg till gymet. Smart att ha hemma, slippa resväg till och från gymet{#lang_emotions_smile}.

Bette

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3