• Bette

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

LoLiNi skrev 2010-05-28 19:11:37 följande:
    Tror inte jag törs sluta helt, med tanke på att jag nu har haft en trombos i ungdomen och ska ta reda på om det finns genetiska orsaker till det, men jag ska nog ta en halv tablett (tar 160 mg) bara! Tack för tipset! Kram Låla
    Om du nu haft propp i benet som ung, och nu äter trombyl skulle jag kontakt läkare omedelbart för att kolla om du skall sänka dosen, kontakta gyn på måndag och kolla upp det.

Jag fick blodtrycksfall och mådde inte alls bra av den medicinen därför slutade jag också med den.

Bette
  • Bette
    isisisis skrev 2010-05-29 11:29:32 följande:
    Min läkare (Leif Matthiesen) hbg lasarett och ledande inom forskning klring MF i Sverige uppmanade mig att fortsätta med Fragminet trots blödningar,etta för att fördelarna med Fragminet var långt bättre än risken att MF skulle öka iom att man är lättblödande.
    Det beror väl på, du har väl immunoligiska faktorer det kanske inte alla har. Men givetvis kan det vara så i vissa fall.

Jag är sjuksköterska och jag tror att jag vet vad jag pratar om, men visst kan det vara olika från fall till fall. Därför är det alltid bäst att kontakta läkaren först.

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-05-29 22:49:12 följande:
    En uppdatering: Jag fortsätter med mina mediciner tills dess jag vet. Har bara informerat min svenska gyn, men inte dr. Söritsa. Jag väntar med det tills jag har fått lite svar på proverna. Blödningen slutade nästan meddetsamma. Har bara fått ut enstaka torkade droppar i trosskyddet idag. Men eftersom det är så tidigt så skulle man kunna tänka sig att det inte finns mer att blöda ut... För det mesta känns det som om det är tomt därinne (dvs känns som vanligt), men av och till har jag känt ett vagt nypande kring livmodern. Och nu under kvällen har det bytts ut mot lite ont kring ena äggstocken, vet inte vad det skulle betyda. Håller bara ett litet hopp att det finns något kvar därinne - är mest rädd att något gått snett så jag egentligen skulle behöva läkarvård men ingen är tillräckligt insatt/intresserad för att hjälpa en att tolka symptomen. I dessa lägen är man helt klart utlämnad till sin egen (oftast bristfälliga) kunskap och rädsla. Jag känner mig lyckligt lottad som iaf har stöd av er! Har stängt in känslorna inför ett ev misslyckande tills dess jag vet - vill inte ta ut någon sorg i förskott! Kramar Låla
    Att du inte har åkt in till gynakuten för att få en bedömning där, de är duktiga. De kanske inte kan så mycket om ÄD mediciner men nog kan de se hur det ser ut i livmodern.

Hoppas innerligt ett litet embryo klamrat sig fast i din livmoder.

Kram kram

Bette
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-05-31 16:46:15 följande:
    crijo: Jo då - det är okej. Vet fortfarande ingenting bestämt, men jag har definitivt haft nåt som pågått i magen under helgen och även under eftermiddagen! Så det finns fortfarande hopp. Satt halva förmiddagen på Karolinska och väntade att få lämna mitt blod till proverna. Tror att jag får vänta till imorgon bitti för att få svar på hCG:t. Det andra vet jag inte hur lång tid det tar, men det tog tid för labteknikern att fundera ut hur hon skulle göra... ;) Så jag kom mig aldrig för att fråga om när det provet kunde tänkas vara klart. Någon som vet hur lång tid man får vänta på ett APC-resistens test? Kram Låla
    Det är klart att det finns hopp, du skall vara gravid nu{#lang_emotions_wink}. HCG provet borde du få svar på imorgon, det andra provet vet jag inte men det borde inte ta så lång tid tycker jag. Jag menar när vi tar blodprover på patienterna så får ju vi alltid svar samma dag även om det ej är akuta prover.

Bette
  • Bette
    nilisen skrev 2010-06-01 07:30:41 följande:
    Låla! Håller mina tummar stenhårt för ett positivt resultat. Kram på dig!
    Hur går det för er har ni fått något svar än? Hoppas att allt är toppenbra.

Kram kram
  • Bette
    LoLiNi skrev 2010-06-01 11:50:05 följande:
    Tack, Caribe! Är så nervös av all väntan att jag mår illa. Har ringt doktorns kontor och lämnat meddelande att jag vill bli meddelad så snart de får in resultatet... Är Karolinska Solna långsammare än andra labb? Jag gjorde två tester ett för beta hCG och ett för APC-resistens, hCG:t var akutmärkt & APC-resistens var märkt Koagulations Lab - så de kan väl ändå inte vänta in det senare innan de meddelar det första? Sjukt nervös! //Låla
    Är ett blodprov akutmärkt får de in svaret samma dag, det är doktorn som är slö med att ringa upp. Normalt sett så kommer alla blodprovssvar som tas under dagen in samma dag.

Jag håller min ena tumme för dig då två tummar betyder otur och så tänker jag superdupermycket på dig.

Det ska bli {#lang_emotions_plus}

På söndag har vi barndop så det är full rulle med planeringen inför det, det blir mysigt. Har köpt finkläder till prinsen. Nu sover han i spjälisen efter lunch, jag ska passa på att köra ett pass på crosstrainern nu, jag gör det när han sover middag.

Tänker på dig

Kram kram

Bette
  • Bette

Låla: Har du hört något än, fått blodprovssvaren?

Kram

Bette

• Bette

Låla: Vad dåligt att de ej hört av sig.

Kram

Bette

• Bette

Hej Låla: Hur går det för dig, har du fått något provsvar än? Hoppas hoppas innerligt på plus för dig.

Kram kram

• Bette
    LoLiNi skrev 2010-06-02 14:03:23 följande:
    Hej tjejer!
    Efter en lång väntan så fick jag reda på hCG från i måndags: 174, det var Karolinska som varit extremt långsamma och skickat svaret först idag! Idioter!
    Men, jag hade inte tid att vänta så imorse kl. 5.00 när jag blev väckt av hunden så klev jag upp och pinkade på ett sån där fin digital sticka som kvickt talade om att jag var gravid och "low and behold" i rätt vecka också 2-3 (betyder 5-6:e veckan)!
    I förmiddags var jag på min vanliga vårdcentral och tog prov nummer 2.

Nu känns det som om jag kan andas ut lite grann!

Apropå hCG:t så var det "bara" 96 på samma ruvardag förra gången! :)

Kramar och tack till er alla för ert stöd!
    Låla

PS. omstart vad sa VUL:et? DS.
    Du är gravid jipiiie, kram kram.

BetteNalle
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3