• Nidra

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

inkan70 skrev 2010-07-07 16:55:29 följande:
    Hej tjejer,

Sittern nu ännu en gång i Riga och är spänd av förväntan.
    I morgon har vi FET vi har ju 3 ägg i frysen och hoppas att något överlever.
    Om inte har vi faktiskt garderat oss att göra embryo adoption om det behövs.
    Har varit hos Dr Nie och fått akupunktur 7 dagar i följd nu så nu jäklar skall jag väl ändå vara förberedd..

Nidra hur har det gått för er? Tänker på dig!

Låla tyvärr hann jag inte trappa ner innan mitt missfall men jag tror många gör det runt vecka 12.

Kramar Inkan
    Hej Inkan (och alla andra)!
    Vi sitter på hotellrummet just nu och väntar på att tiden ska gå. KL 13.30 (12.30 svensk tid) är det dags för insättning. Då får vi reda på allt, hur många ägg som plockades och hur många embryon vi får. Nu börjar man bli lite nervös. Hoppas att vi får sätta in åtminstone ett embryo (har önskat två).
    Håller tummarna för dig Inkan!!
    Vi höres! Kram!
  • Nidra

Nu har vi två stycken toppklassiga estländare i magen :) !  Vi får kanske två stycken i frysen också, det beror på hur de utvecklar sig. De plockade ut 13 ägg och 7 blev befruktade. Huvudsaken är att vi fick sätta in två bra embryon idag tycker jag. Är så lättad och glad, nu är det "bara" att vänta och se. Grabba tag där inne nu!

Låla: Donatorn är 20 år, jag vet inte om de har använt henne förut. Hon var ny på listan för oss jämfört med förra gången vi skulle välja donatorer.
    Konstigt nog så har vi inte sett en enda mygga! Vattnet i ån har sjunkit undan rejält jämfört med hur det såg ut i våras när vi var här. Skönt! Däremot har det varit riktigt kvavt och varmt här, vi har jättevarmt på hotellrummet. Konstigt att de inte har AC på rummen, bara nere i lobbyn verkar det som.

Inkan, hur har det gått för dig? Håller tummarna!

Ha det gott alla!

• Nidra
    inkan70 skrev 2010-07-12 07:36:11 följande:
    Hej tjejer,
    Hoppas ni har det bra i sommarvärmen pust.. Ser att aktiviteten är nästan obefintligt så det är nog mång som gottar sig i denna underbara sommar.
    Eftersom det är så varmt och jag normalt sätt älskar att bada så är det riktigt tufft nu, min läkare avrådde mig från bad i hela 2 veckor! Hur har ni gjort? Bubbel eller pool kan jag hålla mig i från men ett snabbt dopp i havet...
    Ge mig gärna råd.

Nidra hur går det för dig och din ruvning?
    Jag hade mycket aktivitet de 2 första dagarna i livmodern med mycket stickningar och känningar. Har dock inte fått något riktigt hugg som jag fick i dec då jag blev gravid.
    Har varit väldigt optimistiks, men nu ju längre tiden går så blir jag väl mer nervös och vill ha fler biverkningar..
    .När skall du testa?

Kramar Inkan
    Jodå, det rullar på. Jag hoppas att någon utav de små har grabbat tag nu eller ska göra det snart. Det enda jag känner är av medicinerna, tror att det är för tidigt än. Möjligtvis att man kan känna något de sista dagarna innan test, men det är ju inte säkert det heller. Jag försöker att inte tänka på det så mycket (vilket skämt! Glad). Jag försöker att inte hoppas för mycket, men det gör man ju automatiskt. Jag tänker inte bada alls under ruvartiden för att vara på den säkra sidan. Jag ligger inte i solen heller, vill inte bli för varm. Du kan ju duscha eller ställa dig vid vattenspridarn Inkan Glad.
    På ett sätt så vill man bara att tiden ska gå så att man får veta hur det har gått, men samtidigt så känns det jätteläskigt! Klurigt det där. Ha det gott!
  • Nidra

Glömde skriva att jag har testdag med blodprov 19/7. Vet inte hur jag ska göra om jag ska prova med hemmatest samma dag för att få veta direkt eller om jag "lugnt" ska invänta blodprovsvaret? Jag har semester nu och ska börja jobba igen precis den 19/7. Ifall det blir minus på hemmatestet så är det inte så kul att gå till jobbet och försöka se glad ut. Fast är jag gravid så är det viktigt att jag vet det när jag ska jobba, så att jag håller mig ifrån salar med genomlysning. Hm, det verkar som att jag måste testa hemma den 19:e i alla fall? Hua, vad nervös jag blir redan nu...

• Nidra
    förväntan68 skrev 2010-07-12 16:48:15 följande:
    Vi testade med urinprov på testdagen för blodprov, köp ett sånt d¨r som visar extra tidigt. Då fick vi ett svagt pluss. Jag testade aldrig med nått blodprov sedan. De d¨r billiga testen från n¨tet är inte så bra, tycker jag.

Lycka till, jag håller tummarna.
    Tack! Det behövs verkligen! Vad använde ni för test? Clearblue funkar väl på ruvardag 11 va?
  • Nidra

Inkan: När har du testdag?

Håller tummarna!

• Nidra
    inkan70 skrev 2010-07-13 11:13:15 följande:
    Så roligt med ännu en äggdonations bebis GRATTIS!

Tack Låla är gärna med på listan men hellre snart under gravidFlört..

Nidra jag kommer ta hcg på måndag kollar nog med cb på söndag eller måndag.
    Nu jäklar skall vi plussa båda två! Hade superont i tuttarna i morse och är väldigt yr o konstig  nu, men vet att det kan vara falska biverkningar, hoppas inte dock..

Kramar Inkan
    Låter lovande Inkan! Jaså du kanske ska testa på söndag? Spännande! Får se hur jag gör, usch, vill helst inte testa alls. Skulle vilja ha en massa symtom, men det enda jag har kännt hittills är lätt molvärk och tyngd i livmodern. Det behöver ju inte betyda någonting. Hoppas att man känner lite mer till helgen kanske?

Saknar knytte: Grattis till flickan! Låter underbart!

Låla: Jag tror också att det kommer att gå bra för dig! Underbart det med!
  • Nidra
    Nidra hur går det för dig gumman? Som sagt biverkningarna följer regelboken för mig men vet ju att progesteronet kan spela spratt. Skall gå till apoteket och köpa grav test i dag för att använda kanske redan i morgon men tror det får bli på söndag.
    Dock vet jag inte riktigt när jag skall ta det då jag springer på toa hela natten så mitt urin kommer ju inte vara så koncentrerat på morgonen och det bör det väl vara?

Kramar Inkan
    Åh vad du är modig! Jag måste väl också köpa gravtest idag antar jag *nervös*! Vi testar antingen på söndag eller måndag, vi har inte riktigt bestämt än. Vi får besök på söndag och då vill man ju inte riskera att sitta och deppa om det blir minus. Ja, det är nog säkrast att testa med morgonurin, det tänker jag göra. Eller att du håller dig riktigt länge på dagen och sedan testar.
    Jag har fortfarande molvärk som kommer och går och igår var den riktigt kraftig. Tuttarna har blivit lite större och ömmar lite. Har haft några korta microslängar av illamående. Hmmmm....medicinbiverkan eller graviditet?! Hua, det här är tortyr. Tänker på dig Inkan och håller alla tummar och tår!! Måtte vi båda två ha lyckats!
  • Nidra
    Lilla Fia 65 skrev 2010-07-14 16:08:22 följande:

Nidra: Nu hoppas jag för dig om några dagar! Jag förstår att du är supernervös och orolig för resultatet! Det är verkligen jobbbigt att testa och ta känslorna som följer med minus. Också ovissheten är besvärlig.
    ........
    Vi fick ett datum på Elite i mitten på september bara tre veckor efter det tänkta ET på Reprofit. Vi har bokat en av de allra yngsta donatorerna och betalat första summan för en vecka sedan.
    ----------
    Svaret blev att jag skulle i så fall ta Procren den 16 aug och ändå fortsätta med p-piller en vecka till fram till sista p-pillret på kartan.

Nu har jag ett par frågor:

1) Är det nån som vet när bortfallsblödningen kan komma om man fortsätter gå på p-piller trots att man tagit procren? Är det så att p-pillrena liksom stoppar upp bortfallsblödningen? Kommer den inte förrän några dagar efter att man tagit sista p-pillret då?

2) Är dag 17 verkligen en ok dag för Procren? Har mest hört dag 21?

Hoppas att någon har nåt svar,
    Lilla Fia

Tack Lilla Fia! Det behövs verkligen!

Jag fick också ta p-piller i några veckor plus nedregleringssprutan, efter sprutan åt jag p-piller i en vecka till. Ca 2-3 dagar efter att jag slutat med p-pillren så kom mensen.
    Börjar du med p-piller först och sedan sprutan eller? I så fall så spelar det ingen roll vilken dag du tar sprutan, för du är då "nollställd" av p-pillren.
    Lycka till! Kul att du valde Elite, det är verkligen en superklinik tycker jag. Vi har trivts jättebra med dr Sõritsa. Vi valde också en av de yngsta donatorerna.
  • Nidra

Inkan, har du testat idag? Håller tummarna!

För mig känns det bara deppigt idag. Känner mig tom och helt ogravid. Rynkar på näsan Funderar på att testa med morgonurinen imorgon. Vet ni om man kan kissa i en burk och spara urinen för test senare? Tänkte testa på eftermiddagen eftersom vi ska få besök på dagen. Jag vill inte riskera att sitta och grina/deppa när vi får besök. Det borde väl gå?

• Nidra

Hej alla!

Vi har bestämt oss för att inte testa hemma idag. Jag tar blodprovet imorgon och sedan inväntar vi svaret på det vilket kan ta några dagar. Det känns bättre på något vis. Känns inget kul att testa lite för tidigt hemma och kanske få ett missvisande svar. Imorgon är semestern slut, ska faktiskt bli skönt att börja jobba igen och ha lite annat att tänka på. Ha det gott alla! Kram!

• Nidra

Hej alla!

Här har det inte gått vägen. Testade minus imorse på dag 13, har i och för sig inte fått svar på blodprovet ännu men jag tror inte att det kommer att visa något. Fanken också! Vi fick inget till frysen heller, så det är bara att börja om. Nu ska det bli skönt att få bli av med hormonerna och börja träna igen! Det ska smaka gott med lite rödvin till helgen!
    Lycka till alla som är på G!

• Nidra

Apropå symtom. Förlita er inte på det ni känner i kroppen eftersom medicinerna spelar en ett spratt. Jag hade molvärk, stora och ömmande bröst, illamående mm. Allt var medicinbiverkan. Långnäsa! Flört

• Nidra

Hösttjej och fröken bus: Beklagar verkligen! Det är ju extra tungt för oss här inne som måste kämpa så otroligt mycket för det efterlängtade plusset. Stor kram på er och hoppas att ni kan sörja och sedan hitta kraft på nytt.

Inkan70: Grattis till ruvarstatus! Har inte hängt med riktigt, vilken klinik har du varit till? När har du testdag? Håller tummarna för dig denna gång!

Själv har jag också blivit ruvare till två fina upptinade embryon på AVA i Riga. Har testdag 2 och 4 februari. Måtte det gå vägen nu!

• Nidra

Åhh, lycka till inkan och skutten!! Jag ska hålla tummen hårt! Hur mår ni? Känner ni något?

• Nidra

Stort grattis skutten!! Så himla roligt!

• Nidra

Nej!! F-n också vad tråkigt Inkan! Hade hoppats på att logga in här och få se ett stort pluss! Många kramar!

Jag var själv på apoteket idag och stod och tittade på gravtest, får ångest bara av att se dom hänga där på krokarna. Det bådar inte gott inför testdag. Bestämde mig för att inte köpa något test än. Ruvardag 5 idag.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3