• Nidra

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Låla:
    Jättetråkigt att du inte får ordentligt med information. Jag och min sambo går också på behandling hos Elite men vi har fått jättebra bemötande och information. Dr Sõritsa har svarat snabbt och så exakt han kan. Synd att det ska behöva bli sådär för er!

På måndag är det dags för UL för att se om jag är nedreglerad, hoppas allt ser ok ut. Det närmar sig nu...

• Nidra

Låla:
    Jag skriver medvetet på en enklare engelska till dr Sõritsa. Jag har märkt att det fungerar bättre då. Inte för krångliga ord eller för långa meningar, då fungerar det bra.

Du gör rätt som bara försöker "följa med" i det som händer. Det går inte att styra och man vet aldrig hur det blir. Jag tror man inte ska vara för involverad heller, bara på ett hälsosamt sätt. Det kan vara svårt att hitta balansen ibland. Önskar dig all lycka till!

• Nidra

Åhh, vad tråkigt Sodkt och Tjorven. Många kramar!

Fliix: Grattis till plusset efter ditt FET! Jag har inte hängt med riktigt, vilken klinik går du på och hur många embryon satte du in?

Själv närmar jag mig min FET, har börjat käka östrogen nu. Snart bara två veckor kvar! Hoppas nu att åtminstone 1 eller 2 embryon klarar sig. Vore ju himla tungt om inget klarar sig när man har medicinerat innan. Vi har redan bokat flyget ner, hur har ni andra gjort? Har ni väntat till sista stund?

• Nidra

Crijo: Grattis till ruvning av två fina embryon! Fick du inte sätta in alla tre? Nu håller vi alla tummar och tår!

• Nidra

Idag blir det UL för kontroll av slemhinna. Hoppas allt är ok! Tänk, nu är det bara ca 1 vecka kvar till FET. Jag bör få besked senare idag om exakt datum och när jag ska börja med vaggisarna. *Gulp*! Måtte allt se bra ut idag och måtte våra frysisar vara sega/tuffa.

Låla: Rolig felskrivnning! Hihi!

Crijo: Håller tummarna för dig!

Ha det gott alla! Glad påsk!

• Nidra

Beklagar Crijo! Usch, det är inte roligt. Man blir så himla besviken. Kram!

Imorgon åker vi till Estland och på fredag blir det förhoppningsvis insättning av en eller flera frysisar. Jag kan inte förstå att det är dags, det har ju varit så långt fram hela tiden. Nu hoppas jag på en fin slemhinna (fick höja dosen efter förra UL) och att frysisarna håller sig levande och delar sig som bara den! Det är mycket som ska klaffa...*biter på naglarna*. Jag tänker även propsa på att få embryona in i livmodern och inte i ögat (som i min tokiga dröm förut)!
    Ha det gott allihopa!

• Nidra

Hej igen!

Nu är vi hemma från Estland. Tyvärr kommer vi hem "tomhänta" då ingen av äggen delade sig tillräckligt bra. Alla klarade upptiningen men de fortsatte inte att växa som de skulle. Vi blev så klart jättebesvikna, men på ett sätt känns det bättre att få besked nu istället för att gå två veckor och hoppas på något som inte har en chans. Nu ser vi istället fram emot ett nytt färskförsök i juli (förhoppningsvis)! Då jäklar!
    Ha det gott alla!
    Kram Nidra

• Nidra

Lilla Fia: Ja, det känns tråkigt med tanke på all medicinering som jag tagit innan. Men det är ju en chansning, det vet man ju om. Vi får pengarna tillbaka utom 10 %, känns helt ok eftersom de gjort ett jobb ändå. Det inger verkligen förtroende, vi är jättenöjda med Elite! Vi kommer att fortsätta där, det känns bra.
    Kram!

• Nidra

Hej!

Nu har vi bokat en ny donator och ET blir v 27 på Elite, precis innan semesterstängningen! Längtar som bara den! Jag har fått ordination att börja med p-piller vid nästa mens för att tajma donatorn. Detta är nytt för mig, men jag har läst att några av er har fått käka p-piller. Hur funkar det då? Ska jag ändå ta zoladexen sedan när det börjar närma sig?
    Kram på er!

• Nidra
    villsågärna38 skrev 2010-04-28 22:17:35 följande:
    Hej!Hoppar in i er tråd då jag precis gjort ÄD med p-piller ist. Går på Huddinge och de gör det om man mår dåligt av nedregleringen och hellre vill detta. Både jag och donatorn åt p-piller några veckor för att synkas mot varandra. Sen fick jag info om vilken dag jag skulle sluta, då skulle jag få mens inom fem dagar. Fick mens efter fyra dagar och sen på dag 2 började jag ta Progynon/östrogen 3x2 mg. Några dagar senare började donatorn med sina sprutor. Har funkat jättebra men det kräver nog lite mer arrangemang av kliniken eftersom man kan behöva synka donatorn också. Det är enklare för dem när man bara tar en spruta. Kramar
    Aha! Då förstår jag. Även jag ska knapra p-piller denna gång. Det låter ju trevligt att slippa zoladex-sprutan .
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3