• Nidra

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Grattis Liselotte!! Vad roligt! Hoppas allt går bra.

Idag har jag fått mensen så nu börjar jag knapra p-piller. Jag hoppas att allt är ok med vår donator och att allt flyter på som planerat. Längtar som bara den till ET v 27 i Estland!

• Nidra

Grattis Låla! Det låter mycket lovande! Hoppas de vill fästa, annars har ni ju ett helt gäng i frysen att försöka med. Vilket hotell bodde ni på i Tartu? Vi har tidigare bott på de lite billigare hotellen, men vi funderar på att "lyxa till det" lite v 27. Ruva lugnt!

• Nidra

Det låter ju ljuvligt! Då blir det Hotell Dorpat v 27. Visst finns det roomservice där så att man kan få upp te och macka på kvällen? Nu vill jag bara att tiden ska gå så att det snart blir dags! När har du testdag Låla? Lycka till Nona! Det är roligt att vi är några stycken som går på Elite.

• Nidra

Tråkigt Inkan!! Det är inte kul att testa minus. Hoppas det ordnar sig med ert nästa försök. Jag vet att man blir otålig och vill försöka igen så snabbt som det bara går. Kram!

• Nidra

Hoppas allt ser bra ut imorgon Låla! Håller tummarna!!

• Nidra

Stort grattis Låla!! Hade det också på känn...
    Hoppas verkligen att allt går vägen, hela vägen!

• Nidra

Sådärja! Då var helvetes-sprutan tagen . ET 7-8 juli om allt går som planerat! Skönt att det blir under vår semester så att man kan ta det lugnt veckan efter. Herre gud, det är ju snart!

• Nidra

Omstart:
    Bra att du bestämde dig för att skjuta upp FET tills du mår bättre. Jag tror, precis som Bette, att om man är helt slutkörd och i kraftig obalans så minskar chanserna till en graviditet. Då blir det som en ond cirkel med fler påfrestande försök som sliter på kroppen och som inte lyckas och så vill man försöka igen och igen och igen. Du behöver säkert inte vila så länge som ett år, men några månaders återhämtning är säkert bara positivt. Det är ju skönt att komma igång med träning och att få ordning på mat och sömn, vilka är grundstommen för att må bra. Jag förstår att du vill försöka så fort som möjligt men ibland är det inte alltid det rätta.
    Jag har också hållit på länge med ÄD så jag vet hur det sliter på kroppen. Jag har även haft barn tidigare som tyvärr blev sjuka och som jag förlorade, så jag vet hur det känns att må väldigt dåligt och vara i obalans. Det låter som du har det jobbigt just nu och verkar ha det i perioder. Jag håller med dig helt och hållet att man behöver inte skriva precis hur man känner jämt och ständigt. Du har rätt att behålla känslor för dig själv, man behöver inte dela alla känslor med alla. Man är inte dum, torr eller tråkig för det. Önskar dig all lycka till med dina behandlingar, oavsett hur du väljer att göra. För det är ju trots allt du (och din sambo) som bestämmer. Kram på dig och ta hand om dig ordentligt!

• Nidra

Oj, såg nu att du hoppas på en frysis Omstart. Håller tummarna att den ska klara sig! Lycka till!

• Nidra
    Bette skrev 2010-06-07 20:18:24 följande:
    När är du igång igen, när är nästa behandling? Vad jobbigt att ni förlorat barn, kan inte ens sätta mig in i hur det känns. Hoppas innerligt ni får ert efterlängtade barn snart. Jag tror som du säger att några månaders vila är alldeles fantastiskt skönt för kroppen.

Bette
    Vi laddar inför ET v 27 på Elite i Estland. Ska bli väldigt spännande och roligt! Hoppas bara att allt flyter på och klaffar som det ska. Ja, det har varit väldigt jobbigt. Tyvärr var det inte bara ett barn utan en 1-åring, ett spädbarn på 5 veckor och en bebis i v 18 i magen. Har haft en enorm otur kan man säga, men det ska det bli ändring på nu! Någon gång måste det gå!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3