Omstart:
Bra att du bestämde dig för att skjuta upp FET tills du mår bättre. Jag tror, precis som Bette, att om man är helt slutkörd och i kraftig obalans så minskar chanserna till en graviditet. Då blir det som en ond cirkel med fler påfrestande försök som sliter på kroppen och som inte lyckas och så vill man försöka igen och igen och igen. Du behöver säkert inte vila så länge som ett år, men några månaders återhämtning är säkert bara positivt. Det är ju skönt att komma igång med träning och att få ordning på mat och sömn, vilka är grundstommen för att må bra. Jag förstår att du vill försöka så fort som möjligt men ibland är det inte alltid det rätta.
Jag har också hållit på länge med ÄD så jag vet hur det sliter på kroppen. Jag har även haft barn tidigare som tyvärr blev sjuka och som jag förlorade, så jag vet hur det känns att må väldigt dåligt och vara i obalans. Det låter som du har det jobbigt just nu och verkar ha det i perioder. Jag håller med dig helt och hållet att man behöver inte skriva precis hur man känner jämt och ständigt. Du har rätt att behålla känslor för dig själv, man behöver inte dela alla känslor med alla. Man är inte dum, torr eller tråkig för det. Önskar dig all lycka till med dina behandlingar, oavsett hur du väljer att göra. För det är ju trots allt du (och din sambo) som bestämmer. Kram på dig och ta hand om dig ordentligt!