zasata skrev 2011-01-10 20:03:58 följande:
Vad skoj, vart då?
Vi ska till Chaniakusten. Åker dit för att fira min mamma som fyller 60.
Mina78- Ja jättehärligt att komma iväg. Vad roligt med Thailand. Förstår att du är orolig, gillar inte flyga själv heller. En vännina till mig åker dit i februari och hennes man brukar bli lite rutten i magen men det finns bra grejer att köpa på apoteket.
Varje gång vi åkt utomlands har vi tagit med oss vätskeersättning och något som lugnar magen, det kan man köpa receptfritt på apoteket. Funkat bra. Sen en whiskey efter maten är bra
Åkte till Turkiet för 8 år sen och blev riktigt dålig. Hamnade på sjukhus... inge rolig resa men vet att Turkiet är ett land där man lätt bli dålig. Men thailand har inte hört något om, bara att min väninnas man fick diarré några dagar. Mådde inte illa (han har kräkfobi med) utan fick sitta på toa.
Fridayyy skrev 2011-01-10 20:25:01 följande:
Jag har haft magsjuka en gång under hela mitt liv. Är 32 år. Och varit matförgiftat en gång, 16 år. Gick aldrig på dagis och vi bodde på en mindre ort så vi var inte på typiska köpcentran och sånt. Mycket lek ute.
nästan samma här, magsjuk två gånger i vuxen ålder (minns inte när jag var liten), senast 10 år sen. Matförgiftning i Turkiet 8 år sen. Tydligen när jag var liten hade jag kräksjuka några gånger men då kräktes jag bara en gång och sen var det klart. Hela familjen fungerade så. Har aldrig (peppar, peppar) blivit sjuk av min dotter som haft magsjuka 2 gånger i sitt liv (7 år) och gått på dagis sen hon var 1½.
Nu är lilltösen på inskolning....så skönt att det är syskonavdelning. Inte så många som äter på saker. Det var magsjuka där en gång vad jag vet då min äldsta gick där. Vi fick inte det då.
Hatar nojja mig över magsjuka. Vill knappt äta...