• nicely

Emetofobernas tråd 5

OH mitt ex ringde och sa att han mår illa och varit på toa och skitit löst två gånger. Min dotter är där för det är pappavecka. Han frågade om vi kunde ta henne om det blir värre. Självklart gör vi det! Men ångesten är total!!!!!

Han har känt sig dålig sen lunch...inte kräkits bara skitit löst två gånger sen han kom hem vid 5. Är det magsjuka tro????

Tänk om dottern är smittad. Vad ska jag ta vägen nu, vad ska jag göra?????? Jag håller på och gå under!

Kunde inte han ha bara feber....{#lang_emotions_cry} fan fan fan!!!!

• nicely
    middiz skrev 2010-05-21 09:00:26 följande:
    Hoppas det bara är något han ätit eller stressmage.... hur har det gått?
    ja hoppas på det oxå. Han fick veta att det skall sparkas folk på hans jobb så kanske är han orolig för det.

Han är hemma idag och dottern ville vara ledig så dem är hemma tillsammans. Hoppas dem håller bra handhygien. Min yngsta dotter skall döpas imorgon och min stora ska sjunga då. USch tänk om kräks!!!!!!

Ska ringa exet snart igen och kolla läget. Hade så mysig kväll med sambon igår och så skickade exet meddelandet om han mådde dåligt. Snacka om att allt bara föll. Resten av kvällen gick åt ångest. Kul.
    Avelyn skrev 2010-05-21 09:21:45 följande:
    Efter att ha varit frisk 1 vecka och en dag, får min dotter på 5 år diarré efter två tårtbitar. Hon fyller 5 år i dag. Är det samma magsjuka som sitter i eller ny eller bara ngt tillfälligt ? *orolig* Min sambo har fått praktikplats via arbetsförmedlingen på ett dagis. Supernojig nu.. Fånigt av mig, men jag tycker det är lite smått obehagligt eftersom jag mår tillräckligt dåligt av att barnen vistas där.Tänk vad mkt fobin förstör av livet
    Ja, fobin förstör så jävla mycket! Jag tror att magen kan vara urbalans efter hennes magsjuka eller så är hon bara lite dålig magen men inte magsjuk.
  • nicely

Hoppas din dotter får en härlig födelsedag {#lang_emotions_flower}

• nicely

Ja maj är skit rent ut sagt. När man tror att det är slut så kommer det mer....

Mitt ex mår fortfarande lite konstigt, magknip och diarre. Men ingen spya. Hellre diarre än spya...
    Nu hoppas jag att dottern inte får något. Ska hämta henne imorgon innan dopet.

• nicely

Oh stackare! Förstår ångesten. Hoppas att det bara är förkylning eller något. Mår själv ungefär som din sambo (fy f-n). Mådde så illa för ett tag sen men nu är det bättre men är helt matt och hängig och har huvudvärk.

Tänker på dig. Försök och ha mycket att göra så har du tankarna på annat. Vet att det är lättare sagt än gjort.

• nicely
    Avelyn skrev 2010-05-25 22:06:09 följande:
    Tack för ditt svar. Känner mig så ensam och tom i kväll. Sambon har varit i sovrummet en timma nu och inget har hänt ( ännu) iaf inte något jag hört. Han skulle berätta om något hände, han vet ju om min fobi. Han mår aldrig illa. Under de år jag känt honom (  6 år) har han aldrig varit magsjuk eller mått illa på ngt vis. Alltid samma otroliga hälsa.. Ärligt talat, jag har hellre magsjuka själv än att gå hemma och ha ångest för att familjen får det Jag var den som dottern kräktes på för två veckor sedan.. den som torkade, tröstade och tog hand om ALLT. Jag som sanerade och fixade. Sambon var inte ens i närheten av dottern. Rena skämtet att han ska bli sjuk och inte jag..
    ja underligt om han blev sjuk och inte du.
    Jag vill inte själv bli magsjuk och tar gärna hand om dem som kräks om jag vet att det inte smittar mig!  Hellre dör jag än kräks. Hihi så olika det kan vara med denna fobi.
    Har hört att det är oftast dem som är emetofober som inte blir sjuka eftersom dem är så noga med hygienen. Hoppas innerligt att det är sant!!!

jag håller tummarna att din sambo snart går upp och säger att han mår som en prins igen!
  • nicely
    Avelyn skrev 2010-05-25 22:19:23 följande:
    Hur gick det för dig med dop och allt  föresten ? Ditt ex som var sjuk och hade er dotter ? Jag önskar nästan att jag valt att leva ensam.. då hade jag inte behövt denna skräck.. Jag kan ta hand om mina barn när de är sjuka även om jag har fobi då med. Kan dock INTE se min sambo sjuk. Jag klarar det ej. Jag är värre vrak.. tusenfallt värre nu än med dottern. Jag hatar maj månad!
    Dopet gick bra och dottern har inte blivit smittad...tror jag...visar inga symtom ännu iallfall.

Jag håller tummarna att ni andra blir sjuka och att han bara ätit dåligt som mitt ex hade gjort varav toalettbesöken.

Själv mår jag bättre nu men äter ytterst lite då jag mådde så dåligt igår..... det kom bara bakvägen som tur var. Kanske berodde allt på att jag fick min mens vilket har blvit kraftigare sen jag födde min yngsta dotter för 7 månaders sen.

Längtar efter att det uppfinns vaccin mot magsjuka!
  • nicely
    zasata skrev 2010-05-26 21:11:29 följande:
    Ååå jävla mage :(har vart ok i ett par dagar nu. Men i kväll köpte jag potatissallad och ryggbiff och glass.Och fy fan vad ont jag har, uppblåst, bubblig och så ont och mår illa :(
    Näe, stackarn. Hoppas det går över. Oftast början man må värre när man börjar oroa sig. Jag mår alltid illa när jag har nojjan över magsjuka. Krya på dig!
    Serendipity skrev 2010-05-26 21:08:23 följande:
    wow säger jag! Tummarna upp! Jag tar inte alls hand om barnen när de är sjuka, det lämnar jag över till sambon. att han är sjuk bryr jag mig inte alls om, bara han håller sig på "egen" toalett.
    Jag är nästan som du. Sambon får ta barnen medans jag gråter i ett annat rum. Ropar dottern på mig, torkar jag tårarna tar djupa andetag går dit, pratar, kramar, säger att sambon tar hand om henne osv osv. Sen går jag och gråter och skakar igen.
    Men jag får panik när sambon är dålig fast inte lika då han kan kontrollera sin hygien på något sätt men panik får jag.

Alveline- tråkigt att det gått över till dottern. Hoppas att mina döttrar inte får det men det vet man aldrig. Hoppas din dotter är lugn nu.
  • nicely
    TvåBarnsMamma88 skrev 2010-05-28 19:01:29 följande:
    Som om man inte hade nog förrförra helgen med sonens alla spyor.förut på vägen hem från en kompis säger han helt plötsligt till mig att han behöver kräkas. Ångest eller vaddå ? Nu sitter jag bara och väntar typ....
    Usch förstår att ångesten lär vara på toppen. Hoppas han inte kräks.
    Tänker på dig!
  • nicely
    milla2 skrev 2010-05-30 20:37:50 följande:
    hej alla vänner.. nu har jag haft en "bättre" period igen men nu kikade jag in.. ångest delux.. fy farao.. hur går d för er?  Kräktes din son? Tvåbarnsmamma88?
    Bra att du har inte varit på tråden. Skapar ibland mer ångest då man läser om eländet. Och skönt att du har en bra period. Kämpa på och tänk härliga tankar! 

Jag har gått med i SME nu....vet ej om det är någe bra egentligen.

Jag har enorm ångest varje dag..... Får panik när dottern äter..för då kan hon spy...
    Vill bli av med detta fobi nu.
    Ska städa badrummen igen.....
    Fan för detta!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5