• nicely

Emetofobernas tråd 5

AnnaOctavia- Välkommen!!!
    Kan man göra dna test ang vks?

Middiz- vad tråkigt ang graviditeten. Har själv fått tre missfall.
    Jag har blivit skrapad alla gångerna, dvs jag blev nedsövd. Jag mådde inte illa. Sa det till läkarna och jag fick extra medicin mot illamående. SÅ säg till om det.

lollisen- vilket elände. Taskigt att inte hålla sig borta om man är dålig!!!

Bra att vissa av er har verkligen trotsat fobin. Min dotter har varit på barnkalas idag och jag har haft ångest. Men har inte frågat om hur hon mår, STOLT! Men ångesten ligger i kroppen hela tiden.....

Ni som gett semperdroppar- har era barn blvit magsjuka fast dem fått dropparna?

• nicely
    LillaMammis skrev 2010-11-29 19:42:10 följande:
    Min stora dotter bor just nu hos sin pappa.
    Hon fick vk i torsdags, hennes pappas tjej i fredags och hennes pappa idag.
    När vågar jag träffa henne?
    efter 48 timmar borde det vara lugnt...eller har jag fel?

Middiz- tänker på dig, stackare. Kroppen säger ifrån när det blir för mycket även fast man bara har mått dåligt psykiskt. Det hänger liksom ihop.

Usch vad jag hatar detta...
    Mår sämst på kvällarna. Ångesten kommer smygande och sen sitter man här och funderar om man blivit smittad.
    Var och lämnade min kompis på arlanda och hade min lila tjej med mig som tog på allt, rullade på golvet, stoppade händer i munnen. Hade inget att tvätta hennes händer med heller. Gaaah.

Nä, nu ska jag fortsätta titta på topmodell och käka verum hälsofil.
  • nicely

beställde ett sånt dna test för vk men mailade dem och avbeställde direkt...
    Känner mig stark...fast ändå inte. Men jag vet att min psykolog klappar nog händerna och min man är tycker att det var starkt.
    Varför känns det inte så då? Nu får jag aldrig veta....

• nicely

Aveline- stackare, har verkligen tänkt på alla som drabbats och tackat gud att jag inte bor där. Krya på dig!

Middiz- vad skönt att du slapp skrapning!!!

Anonym skrev 2010-12-01 18:38:24 följande:
    Usch, jag fick order från doktor att påbörja pulver diet nu fram tills operationen och jag köpte Modifast igår och började med dom idag, har inte ätit något fast föda sen igår och bara druckit massa vatten och två påsar modi fast idag. Är kass i magen nu. =( Blir väldigt nojjig då. Hoppas verkligen det är pulver dieten som gör så jag blir dålig i magen. Har inte ont eller illamående eller något.

Fyfan, detta här suger. Hatar detta här. Blir jätte nojjig när jag är dålig i magen. =( =(
    är nog din diet som gör dig konstig i magen.

Zasata- håller med dig. Denna fobi suger.
    Jag äter typ inget förutom alla mina måsten..... Har en känsla att vi kommer bli sjuka denna vinter. Jag har klarat mig för länge.....
    Skönt med psykologtid imorgon fast nu så börjar allvaret. Ska exponeras för fobin....
  • nicely
    middiz skrev 2010-12-02 14:31:30 följande:
    Men ÅÅÅÅÅ!! Nu börjar allt om igen!!
    Minsta dottern ramlade ner från trappan igen och fick hjärnskakning! Först låg hon vara och tittade o ryggstödet på soffan, när jag tog upp henne spydde hon rakt ut. Det var bara att åka till doktorn med henne.. nu är hon helt blåslagen... Värre otur får man leta efter.. 1,5 år och har redan haft en brännskada med 2:a och 3:e graden, bruten handled och nu hjärnskakning..detta sen i höstas!!

Trots att jag  vet att hon spydde pga hjärnskakningen så börjar tankar snurra. Hon har inte varit någonstans på en vecka men ändå är man orolig för magsjuka, även om hon äter och inte spyr mer.. hur är man funtad egentligen?? Min stackars lilla älskling som har hjärnskakning och jag tror att det är magsjuka?!
    Förstör helt. Man känner sig så hemskt. Därför är denna fobi bara skit rent ut sagt. Tänker precis som du.
    zasata skrev 2010-12-02 19:30:45 följande:
    Är så där rädd att jag knappt kan skriva och bara skakar.
    Igår på dagis var dotterns bästa kompis magsjuk!
    Försökte tänka att hon blivit dålig på natten så borde inte smittat dottern innan.. men vet att dom kan bli dåliga endå..
    Men idag ville dottern inte ha välling på morgonen, drack till slut en halv flaska. Hon säger hon ätit lite på dagis (men det vet jag inget om) hon blev hämtat 14, och petade i maten hemma, åt sedan en liten yogurt och vägrar nu välling igen. Säger hon har ont i magen.
    Jag säger att hon har ont för hon inte ätit. (Övertala mig själv?) Och dricker hon den utan att kräkas har jag väl rätt? Men hon vägrar vällingen än och ligger och klagar på att hon har ont..
    Nä, usch. Du befinner dig i min värsta mardröm. Håller tummarna att det bara är lite magknip. 
    Min yngsta ska oxå börja förskolan i januari, född 10 okt 09. Ångest ångest!

Har nu varit hos psykologen och fått lite uppgifter....
    Får inte använda handsprit, tvätta händerna bara i vissa situationer som efter toalettbesök, innan matlagning samt vid hemkomst... Kan ni föstå hur mycket jag tvättar händerna egentligen???
    Jag får inte grubbla, "scanna" kroppen, leta efter symtom... Tjata och fråga min dotter hur hon mår samt inte leta efter symtom på magsjuka...
    Så nu kommer jag försöka vara borta härifrån några dagar för att inte tänka på allt med magsjuka. Håll tummarna för mig att jag klarar av det.

Få se nästa vecka om jag kommer kika in här

Trevlig helg
  • nicely

Zasata- vad jobbigt! Om det går kräksjuka på förskolan och barnen är lösa i megen. Borde dem bli hemskickade eftersom då sprider bara smittan och det kommer gå runt runt, runt. S gjorde vi på mitt jobb.

Usch, har samma ångest då dotterns skolas in i januari. SOm tur är det inte en småbarnsavdelning utan syskon avdelning och där brukar inte magsjukan gå runt. En gång på två år då min äldsta gick där och vi fick inte den då.

Har klarat min med ångest rätt bra nu. Direkt när den kommer så gör jag något och det fungerat bra faktiskt. Har inte frågat ut min man eller dotter. Samt så har jag inte tvättat händerna så internsivt som förut. Stolt.
    Men nu kommer min största utmaning..ska åka båt och äta julbord. Fy faaaan!!! Åker imorgon så håll tummarna. Får inte sprita händerna innan maten......
    Har mått konstigt hela dagen idag men tror att det beror på nervositeten. Mår lite illa. Ska ta med postafen ifall att...

Hoppas alla ni mår prima och längtar efter julen.

• nicely

Grattis Martini! Vad roligt med bebis!!!

Jag mådde illa bägge graviditeterna. Men kräktes aldrig. Och det kändes bättre då jag visste att det var pga graviditet. Det är värst i början och sen försvinner det. Vissa mår ju inte illa alls!
    Det är så mysigt att vara gravid. Känna bebisen sparka osv. När/om du mår illa så tänk positivt. tänk på lilla bebin där inne i magen. Och så finns det hjälp att få mot illamående. Jag åt postafen och det hjälpte mycket.

Fridaoo- enligt min psyk. så ska jag inte använda handsprit då jag använder det som en tvångshandling. Att använda vissa saker, som lollisen skrev, som tvång är fel men att använda det som "normala" människor gör så är det ok. För mig är det ett tvångsbeteende för att underlätta min ångest för magsjuka.

Åkte båt och åt julmat. Hade ångest inför maten men som tur var så var vi dem första som tog av maten Och jag åt massor
    Båten gungade inte alls på vägen till Åland men på väg hem var det rejäl gung. Usch, var rädd att må illa men jag försökte hela tiden tänka på annat och det gick bra!

Idag käkade vi tacos, och kan ni tänka er så var avocadodippens, som jag köpte idag från affären, bäst före datum år 2008!!!! OCh jag åt massor. Det smakade lite udda men inte tänkte jag mer på det. Försökte vara duktig och inte titta på bäst före datum. Faaan vilken ångest. Mår inte dåligt än och vågar inte hoppas heller att det är över.....

• nicely

jomi- nej det tror jag inte. Jag åt avokadodipp (kan ej stava guagamole..) vars bäst före datum var 2008!!!!

Jävla facebook. magsjuka härjar igen....
    Känner för att skura toaletter...men det är inte dags än enligt mitt nya schema från psykologen.
    Ska nog käka lite vitlök och lite verumhälsofil

• nicely
    martini bianco skrev 2010-12-14 08:57:03 följande:
    Usch det kommer in en kvinna i fikarummet, hon står knappt två meter från mig och säger till sina kolleger att hon varit uppe hela natten med magsjuka barn. Hon la sin jacka på min! Vad ska jag tänka? Vill knappt ta på mig jackan sen. Men då kommer jag frysa ihjäl.
    Tror inte att smittan sprids via jackan, du behöver inte vara orolig. 
  • nicely
    milla2 skrev 2010-12-14 20:27:31 följande:
    GAAAHHH MIN SON KLAGAR PÅ ONT I HALSEN.. tror ni att det är början på förkylning? jag är knäpp jag tror på magsjukan direkt ..jag står inte ut med mig själv asså
    Är exakt som du. Tror alltid att allt är början på magsjuka.
    Jag tror att det är bara ont i halsen. Det går runt förkylningar oxå.
    Kämpa på.

Min kompis messade mig idag att hon var magsjuk och kräktes massor på natten. Snacka om att må dåligt hela dagen... men har inte skurat toaletterna eller handtagen som jag brukar efter sådant info. Imorgon är det städdag. Skönt att få städa!!!!
    Psykolog på torsdag och nya utmaningar.

Längtar till julledigheten då skolorna slutar...kan man lättare undvika smitta. Nästa år känns inte lockande. Förskolestart för lilltjejen. Mendet ska jag inte tänka på nu..tar det nästa år ;-P
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5