middiz skrev 2010-12-02 14:31:30 följande:
Men ÅÅÅÅÅ!! Nu börjar allt om igen!!
Minsta dottern ramlade ner från trappan igen och fick hjärnskakning! Först låg hon vara och tittade o ryggstödet på soffan, när jag tog upp henne spydde hon rakt ut. Det var bara att åka till doktorn med henne.. nu är hon helt blåslagen... Värre otur får man leta efter.. 1,5 år och har redan haft en brännskada med 2:a och 3:e graden, bruten handled och nu hjärnskakning..detta sen i höstas!!
Trots att jag vet att hon spydde pga hjärnskakningen så börjar tankar snurra. Hon har inte varit någonstans på en vecka men ändå är man orolig för magsjuka, även om hon äter och inte spyr mer.. hur är man funtad egentligen?? Min stackars lilla älskling som har hjärnskakning och jag tror att det är magsjuka?!
Förstör helt. Man känner sig så hemskt. Därför är denna fobi bara skit rent ut sagt. Tänker precis som du.
zasata skrev 2010-12-02 19:30:45 följande:
Är så där rädd att jag knappt kan skriva och bara skakar.
Igår på dagis var dotterns bästa kompis magsjuk!
Försökte tänka att hon blivit dålig på natten så borde inte smittat dottern innan.. men vet att dom kan bli dåliga endå..
Men idag ville dottern inte ha välling på morgonen, drack till slut en halv flaska. Hon säger hon ätit lite på dagis (men det vet jag inget om) hon blev hämtat 14, och petade i maten hemma, åt sedan en liten yogurt och vägrar nu välling igen. Säger hon har ont i magen.
Jag säger att hon har ont för hon inte ätit. (Övertala mig själv?) Och dricker hon den utan att kräkas har jag väl rätt? Men hon vägrar vällingen än och ligger och klagar på att hon har ont..
Nä, usch. Du befinner dig i min värsta mardröm. Håller tummarna att det bara är lite magknip.
Min yngsta ska oxå börja förskolan i januari, född 10 okt 09. Ångest ångest!
Har nu varit hos psykologen och fått lite uppgifter....
Får inte använda handsprit, tvätta händerna bara i vissa situationer som efter toalettbesök, innan matlagning samt vid hemkomst... Kan ni föstå hur mycket jag tvättar händerna egentligen???
Jag får inte grubbla, "scanna" kroppen, leta efter symtom... Tjata och fråga min dotter hur hon mår samt inte leta efter symtom på magsjuka...
Så nu kommer jag försöka vara borta härifrån några dagar för att inte tänka på allt med magsjuka. Håll tummarna för mig att jag klarar av det.
Få se nästa vecka om jag kommer kika in här
Trevlig helg