Emetofobernas tråd 5
Tack Middiz!!! Ska beställa direkt.
Synd att din mage inte klarar det. Du får äta massa vitlök och kål och kiwi samt hälsofil!
Tack Middiz!!! Ska beställa direkt.
Synd att din mage inte klarar det. Du får äta massa vitlök och kål och kiwi samt hälsofil!
Usch vad tråkigt att ni har så... jag har det bara så som sagt på mannen sida av släkten, därför är jag jätterädd för att träffa dom..
Alla i min släkt vet om min superfobi så dom skulle inte träffa mej om dom är dåliga..som när vi skulle ha dop för vår minsta, då kom inte mina kusiner och morbror och moster eftersom dom hade precis haft magsjuka, så dom ringde och sa att dom inte kom eftersom dom visste hur rädd jag är för det. Jätteskönt verkligen!
Sen ha jag ju fått höra från min mans släkt samma som ni får höra, det är inte så farligt och det går över snabbt mm..
Min svägerska var hemma och spydde en gång sen kom hon och träffade oss, hon trodde inte att hon var sjuk eftersom hon bara spydde en gång. Den gången blev jag inlagd på sjukhus pga uttorkning, vår äldsta dotter var då inte ens ett år.
Usch och fy när dom gör så
Kategori A.
Väl utförda epidemiologiska studier tyder inte på att omeprazol har några skadliga effekter på graviditeten eller fostrets/det nyfödda barnets hälsa. Omeprazol kan användas under graviditet.
Grupp IVb.
Omeprazol passerar över till bröstmjölk. Det är inte känt vilka effekter detta kan ha på barnet.
Usch..min man har gått på toa tre gånger idag...han säger att det är pga mycket vita bönor, stark mat och automatkaffe.... vet inte om jag tror på honom... han är ute och håller på med bilen och jag får panik varje gång han kommer in!! HATAR DETTA!!!
Ja det skulle fasen vara LAG på att inte få lämna dom på dagis innan 72 timmar..då hade det minskat spridningen nåt så otroligt!
Läste i tidningen att det är jätteviktigt med handhygien nu till hösten med magsjuka, förkylningar och influensor..men jag tvivlar på att det är så många barn som får lära sej att tvätta händerna?
Det känns som att det försvinner mer och mer?
När vi var små var vi jämt tvunga att tvätta händerna innan maten, även i skolan. Vi hade handfat utanför matsalen.
Det är likadant, hur många har veckostädning där dom vädrar ut hela huset?
Är det som så att Sverige igentligen är ett väldigt skitigt land? Fast man får höra hur rent och bra det är här?
Hur ofta ser man inte i affären, folk som tar bröd, frukt mm med händerna?
Glömmer aldrig när jag låg inne på sjukhus med min äldsta (för vad jag tror va svininfluensan) och städerskan på sjukhuset kom in och skulle städa rummet, hon drog bara dammoppen lite precis innanför dörren och bytte skräppåsen på toaletten.... inget annat!
Sen hoppas jag verkligen att dom städar det mycket noggrannare mellan patienterna, speciellt med tanke på att dom misstänkte att Jouline hade magsjuka!!
När lilla dottern var brännskadad så åkte vi först till vårdcentralen, där spritade dom inte ens händerna. Bytte sedan till familjeläkarna och där jäklar gick dom inte in i undersökningrummet utan att ha spritat..
Jag vet inte hur det är med er men jag känner att magsjuka bara ökar och ökar och jag tror att det beror på dålig handhygien, för mycket dagis med för stora grupper, stress , dålig mat och dålig städning..
Oj vad långt det bev Behövde nog skriva av mej lite