• Avelyn

Emetofobernas tråd 5

Fridayyy skrev 2010-05-28 12:13:08 följande:
    Det är ju märkligt att det varit kvar så länge, men DU blev ju inte sjuk och det var väl du som tog hand om barnen? Kan inte smittan kommit från nåt annat ställe? Är han noga med att tvätta händerna annars? Funnits på nån mat, ex frukt? (fast jag önskar innerligt att det inte smittas så)
    Vi har ätit samma mat. Ingen av oss äter frukt vidare ofta. Vi åt i och för sig lösviktsgodis två dagar innan från samma skål han och jag. Skulle han fått smittan via dem borde jag nog med ha blivit dålig. Ja det är skumt att jag inte blivit sjuk ännu som torkat upp diverse utsöndringar.

Nja, sambon tvättar händerna och så, men lika noga som mig är han ju inte. Han är ju inte emetofob.
  • Avelyn

Detta är sanslöst.. min dotter 'r sjuk igen. Hon som var magsjuk för två och en halv vecka sedan. Nu hade hon hög feber från kl 15.30. När det var som värst hade hon 41 grader. Kl 21 kräks hon för att sedan be om ett äpple. Fick ett och åt. Inget mer har hänt. Ligger dock i feber och frossa och får alvedon var fjärde timma. Ont i huvudet och ont i örat. Tror ni det är magsjuka igen ?

• Avelyn

Min dotter kräktes vid 21 i går efter flera timmar med hög feber. Sedan åt hon och somnade. Nu har hon vaknat. Har ingen feber och vill ha frukost. Skumt.. Om det hade varit magsjuka, hade hon väl kräkts mer än en gång ?

• Avelyn

Nu har min dotter fått läkartid på häsocentralen i af. Hon hade så ont i ryggen så de misstänker ev ngt med urinvägarna.

Låter hemskt med din dotter Middiz. Magsjuka är en mardröm men de andra alternativen kan vara nog så otrevliga med. Min dotter har vaccinerats mot den sjukan, så det lär kunna uteslutas i af.

Gritz,

Sme är " Svensk mötesplats för emetofober ". Ett forum för oss emetofober som enbart är öppet för medlemmar. Se gärna : sme.emetofobi.se/

• Avelyn
    jomi skrev 2010-06-01 15:30:51 följande:
    Har fått reda på att 4 barn är sjuka med...
    Vad tror ni om smitt odds???????
    Jag hade nog inte gått på den där sommarfesten i det läget. Främst för att de sjuka nu kanske kommer dit som friska innan 48 timmar gått bara för att inte missa festen. Så brukar det vara hos oss tyvärr.Ja, att andra gör så, inte jag.  ( Men du ska göra det som du tycker och tror på. )
  • Avelyn

Min sambo börjar jobba på dagis 3 månader från och med i morgon. Känns inte roligt alls. Ett annat dagis än dottern. Två ställen att dra hem smitta från

• Avelyn
    Anonym skrev 2010-06-06 20:38:20 följande:
    Min dotter har sedan i fredags fått kraftiga diareér så fort hon äter något och har ont i magen och mår lite illa..Det är bara jag som har torkat henne och hon har inte kräkts men har haft hög feber och har fortfarande lite feber. Hon är 4 år ...tror ni att det är magsjuka? Peppar peppar så har ingen annan i familjen fått det!
    Jag som ska ut och resa på lördag och har mycket som ska göras nu sista veckan som barnen går i skolan=(...är så orolig!!
    Min dotter hade så med magen för ett år sedan. Troligen rotavirus sa läkaren jag ringde då. magsjuka ja men av sort som oftast inte smittar vuxna. Något prov togs aldrig på dottern. Dock smittades ingen annan hemma vare sig barn eller vuxen. Håller tummarna för att ni har samma tur.

Även i år blev dottern sjuk med diarreer och någon kräkning. Precis som dig torkade jag etc och jag blev aldrig smittad.
  • Avelyn

Middiz, Kan trösta med att jag går på offentliga toaletter året om flera gånger i veckan och har aldrig blivit magsjuk av det. Jag har en väldigt liten blåsa Jag bär alltid med mig en liten miniflaska alcogel i handväskan. Spritar skärmen innan jag sätter mig och spritar mina händer när jag är klar. Allt går säkert bra för er. Ha det så gott!

• Avelyn
    milla2 skrev 2010-06-29 21:39:45 följande:
    GRR hur tänker folk.. jag fattar verkligen inte hur d tänker! jag har en relativt bra period nu man får va glad så länge den varar.. flera dagar har mina söner haft kompisar här å lekt.. önskar man kunde va lika avslappnad på vintern.. önskar man bodde utomlands verkar inte va "kräksjuka" där eller är det det?
    Tyvärr finns eländet utomlands med Om man inte tänker bosätta sig på en öde ö ensam med sin familj totalt isolerad. I bland känns det alternativet lockande.

Dottern var dålig två gånger i maj och nu igen på ett konstigt vis. Hon hade 4 lösa avföringar dag ett, mådde bra annars. Lekte och så. Lite förkyld och hade haft feber två dagar innan detta. Dag 2, två lösa avföringar och dag 3 i dag en lös avföring och då samtidigt jätteont i magen. Hon kan äta vanlig mat och behöver inte gå på toaletten direkt efteråt. I dag fick lillebror på 5 månader feber och är lite lös i magen och blev röd baktill på en gång. Jättesårig direkt. Han brukar visserligen vara mest lös då han ammar mestadels, svårt att säga. Men han är ju febrig nu så det måste väl vara samma elände som dottern har ? Sonen har bara varit lös en gång en så länge. Sover nu.

Usch.. jag är så less. Efter att inte haft någon form av magsjuka hemma på flera år, gör vi inte annat än sanerar nu känns det som
  • Avelyn

Middiz, Det ligger absolut något i det du skriver. Vi fick inte alls magsjuka hem till familjen lika ofta när jag var barn som nu.

Hela natten har jag bytt blöjor på sonen på 5 månader. Allting går rakt igenom.

Vart kommer skiten från ? Det går inte på dagis, vi har inte umgåtts med ngn och inte varit i affärer med barnen.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5