Emetofobernas tråd 5
Nja, sambon tvättar händerna och så, men lika noga som mig är han ju inte. Han är ju inte emetofob.
Detta är sanslöst.. min dotter 'r sjuk igen. Hon som var magsjuk för två och en halv vecka sedan. Nu hade hon hög feber från kl 15.30. När det var som värst hade hon 41 grader. Kl 21 kräks hon för att sedan be om ett äpple. Fick ett och åt. Inget mer har hänt. Ligger dock i feber och frossa och får alvedon var fjärde timma. Ont i huvudet och ont i örat. Tror ni det är magsjuka igen ?
Min dotter kräktes vid 21 i går efter flera timmar med hög feber. Sedan åt hon och somnade. Nu har hon vaknat. Har ingen feber och vill ha frukost. Skumt.. Om det hade varit magsjuka, hade hon väl kräkts mer än en gång ?
Nu har min dotter fått läkartid på häsocentralen i af. Hon hade så ont i ryggen så de misstänker ev ngt med urinvägarna.
Låter hemskt med din dotter Middiz. Magsjuka är en mardröm men de andra alternativen kan vara nog så otrevliga med. Min dotter har vaccinerats mot den sjukan, så det lär kunna uteslutas i af.
Gritz,
Sme är " Svensk mötesplats för emetofober ". Ett forum för oss emetofober som enbart är öppet för medlemmar. Se gärna : sme.emetofobi.se/
Min sambo börjar jobba på dagis 3 månader från och med i morgon. Känns inte roligt alls. Ett annat dagis än dottern. Två ställen att dra hem smitta från
Middiz, Kan trösta med att jag går på offentliga toaletter året om flera gånger i veckan och har aldrig blivit magsjuk av det. Jag har en väldigt liten blåsa Jag bär alltid med mig en liten miniflaska alcogel i handväskan. Spritar skärmen innan jag sätter mig och spritar mina händer när jag är klar. Allt går säkert bra för er. Ha det så gott!
Middiz, Det ligger absolut något i det du skriver. Vi fick inte alls magsjuka hem till familjen lika ofta när jag var barn som nu.
Hela natten har jag bytt blöjor på sonen på 5 månader. Allting går rakt igenom.
Vart kommer skiten från ? Det går inte på dagis, vi har inte umgåtts med ngn och inte varit i affärer med barnen.