Fridayyy skrev 2010-11-30 16:39:41 följande:
Nämen usch. Nä det känns hemskt när det är i vattnet. Jag läste i tidningen att det var mycket ovanligt med kräkningar för vuxna i denna magsjuka men det kanske inte stämmer då. Mår du bättre nu? Ni borde få skadestånf från kommunen, särskilt om det är så att avloppsvattnet rinner ut för nära där drickvattnet tas.
Nej, du läste rätt. Det är rätt ovanligt med kräkningar av denna parasiten. Det mesta man drabbas av är diarré och magsmärtor. Min sambo har inte känt av något hitills, men så har han inte druckit lika mkt vatten som mig heller. Jag behöver ju aldrig kräkas men mådde så illa ett tag att det kändes som det. Det gick ju över iaf.. tack o lov. Det är tydligen mest barn som får det den vägen. Mina barn har också bara fått det bakvägen tack o lov. Jag mår bättre nu men jag äter inte gärna ännu. Jag har inte ont i magen längre och orkar lite mer.
Något skadestånd får inga privatpersoner samt att de som betalar för vatten ( inte vi, vi hyr lägenhet) måste betala trots kvaliteten på vattnet.
Varför det hänt är ännu okänt. Det kan ta flera månader innan vi får drickbart vatten här
( Ja vi kan dricka det nu med fast det måste kokas först. )
Jag har aldrig någonsin önskat mig i från min hemstad, det gör jag nu.