• zasata

Emetofobernas tråd 5

Vad bra det låter att börja räkna från man är normal. Sonen är hemma med feber och varit hela veckan, men idag fick dottern gå och på dörren stod det att det gick magsjuka , kräkningar diarrét och influensa, och vattenkoppor" bra endå dom skriver diarrét. Nu hoppas jag bara inte dottern drar hem mer..

• zasata

Tror risken är lika stor på måndag, beror på föräldrarna hur länge dom har hemma, blöjbarn eller inte.

• zasata
    LoveYou3 skrev 2011-03-02 12:29:47 följande:
    Men de som är sjuka nu är ju inte tillbaks före helgen...då hinner ju många timmar gå!Så riske måste ju vara mindre åtminstone...
    om dom inte är tillbaka på fredag?
    Risken att ni blir sjuka är itne stor, men skulle det "alltid" lugna sig efter helgen skulle det ju aldrig bli epedimer.. 
  • zasata
    Lillave skrev 2011-03-03 21:54:12 följande:
    Dagmamma med familj magsjuka.

Tackar min lyckliga stjärna att min lille son inte satt sin fot i det huset på hela veckan. Håller honom hemma till på MINST tisdag nästa vecka. Orkar INTE mer sjukdomar nu!
    fy vad jobbigt, hoppas dom städar bra!
  • zasata

Det är vår nu tjejer (killar?)! Magsjukorna dvalar utåt. Dagisen är mer ute och smittorna minskar nu.

• zasata

Usch är så rädd nu.
    har så ont är yr och mår illa. svårt att äta, men haft det i två dagar nu. magkatarrs tabletter hjälper INGET och blir värre och värre.
    igår natt fick jag sitta en timma på toa med panikångest och ont..
    jag orkar inte.
    förra året hade vi magsjuka vid påsk. tänk om vi får det  nu igen? 

• zasata

Tror det sitter kvar på dagis då det inte rengörs ordentligt.. Tyvärr därför går det runt runt...

Idag åt jag pizza vid 17 och mår nu så kasst :( och varit yr och konstig hela dagen.

• zasata
    Molina skrev 2011-03-13 18:32:04 följande:
    HJÄLP MIG NU!!!!! Har jag fått magsjuka eller är det filen???????

Jag har inte ätit nå rena mjölkprodukter på månader och idag pga av mitt magkatarr så tog jag en tallrik A-FIL på jobbet, fick ont imagen direkt och ca nu 4 timmar efter diareè snälla va tror ni magsjuka eller filen pga av all ren mjölk?????

Kan också säga att jag för 1timma sen åt en riktigt god middag med god aptit men kände av magen då.
    Är känslig sedan tidigare för ren mjölkprodukt och när dottern fick sin mjölkallergi så blev det att jag tog samma havrebaserade produkter.......  Åt även ost igår.
    filen
  • zasata
    Molina skrev 2011-03-15 21:42:31 följande:
    Nu ska min mamma vara barnvakt på torsdag problemet är att hon va magsjuk i torsdags hur stor är risken att min tjej kan bli smittad, hon har normalstädat men 1vecka efter kan väl ändå inte vara så stor risk eller?
    tror inte risken är stor då hon kräkts i toa?
    JAG DÖR!
    har så ont i magen, bubblar lite långt ner, och gör skit ont vid vänster sida och uppe i mellangärdet, tagit ompercol som inte hjälpt något. jag kan äta, men tänk om jag nu kräks upp skiten igen?!"? 

• zasata
    Anonym (Livrädd) skrev 2011-03-17 19:44:48 följande:
    zazata: jag är också Emotofobiker med stort E men vågar inte ta omeprazol för jag "tror" att magsjukerisken ökar av de medicinerna. Viruset är ju seglivat just för att det ska klara av magsyran/enzymerna och hinna komma ner i tarmen och tas upp för att sjukdom ska bryta ut. Jag har intalat mig att magsyreneutraliserare borde ha en negativ effekt mot just magsjukor... då det hindrar en stor uppbromsande effekt av medicinen. Är jag ensam om denna nojja??
    har också hört det, men tveksam..
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5