Inlägg från: Anonym (Emomamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emomamman)

Emetofobernas tråd 5

Sonen blev sjuk sent igår kväll. Jag gick och lade mig kl 19.30 igår kväll. Hade haft magvärk heeela dagen och var helt slut. Det spände och värkte och tillslut ville jag nästan att något skulle köra igång så jag blev av med det. Det började mullra oroväckande i magen så jag är nästan helt säker på att jag fått något.
     Dottern somnade bredvid mig samtidigt. Vid 23 tiden lägger hon en diareeblöja och jag får gå upp och fixa detta med hjälp av mannen. Ungefär samtidigt börjar sonen klaga på magont. När jag o dottern väl lagt oss igen så dröjer det inte länge förrens jag hör sonen inne på toa. FAAAN!! Nu är det mannen kvar och jag VILL INTE att han ska bli sjuk. Han är ju min stöttepelare.. han som står pall när det stormar. KAN inte ha honom liggandes.
    Jag önskar att han kunde få klara sig...
    Sonen har hållt på hela natten och nu känner han sig bättre och sitter o smuttar saft.
    Vill bara snabbspola förbi den här skiten och hamna rätt in i våren!!

Hoppas nu på en lugn helg .. orkar inte mer.,,

KRAM från lilla ynkliga mig

• Anonym (Emomamman)

Tack :) Det är så skönt att titta in här ibland och få se lite styrkekramar.
    Sonen är 8,5 år så han klarar ju sig bättre än dottern. Men han vill ju självklart ha sällskap när han mår dåligt så mannen har varit med honom hela natten och skurat toalett osv.
    Han har blivit som mig .. manisk när det gäller rengöringen. Så varje gång han hade kräkts på toa så gjorde han rent med rengöring och duschade toan och sen spritade.
    Mitt magonda har släppt lite nu .. ska ta lite te och en smörgås och hoppas det känns bättre sen. Mannen har precis varit och handlat blåbärssoppa, skorpor, bananer, coca cola osv.
    Hoppas vi ska klara oss över helgen.

• Anonym (Emomamman)

Uppdatering .. nu är mannen sjuk också :(((
    Fan vilken ångest jag har!! Han ligger i sängen och har jätteont i magen. Går runt o rapar. Största delen i min fobi är ju att behöva höra eller se andra kräkas. Ska detta komma att ske idag?
    Jag går runt och försöker ha planer .. att kunna fly. Ska jag ta med mig barnen någonstans? Jag går runt med min iphone med lurar i så jag kan sätta på musik . och även öronproppar i fickan.
    Jag vill inte detta!!! Jag vill trolla bort mig själv ur denna situation.
    Känner mig så liten och svag. Jag försöker att peppa mig själv. Att jag ska kunna fixa detta. Men jag har inga verktyg.. vet inte hur jag ska göra!!!

• Anonym (Emomamman)

Zasata - Det är en riktigt jobbig situation du är i. Jag tror jag hade svimmat om jag varit där. Finns det någonstans du kan gå där dom kan kontakta dig när det är eran tur?
    Jag skickar så mycket stryka jag kan till dig!!!
    Är den värsta biten att du är rädd att ni blir smittade? Eller tycker du det är jobbigt att se och höra det?

• Anonym (Emomamman)

Tack alla för allt peppande och alla styrkekramar!!
    Mannen har legat ganska däckad under dagen. Han har tagit värktabletter med jämna mellanrum så febern har hållt sig nere. Han sover redan och dottern är nattad och nu ska jag snart fösa storkillen i säng också. Sen är jag själv resten av lördagskvällen.
    Jag hade satt som mål för mig själv att bara han inte kräks innan läggdags. Då kan jag barrikera mig i sovrummet med öronproppar. Så nu känns det lite lättare .. händer något under natten så slipper jag förhoppningsvis höra det.
    Och imorgon är en ny dag. Jag ska försöka ta det min för minut och timme för timme.

• Anonym (Emomamman)
    zasata skrev 2011-01-22 22:45:31 följande:
    Leo har högfeber Andningssvårigheter halsfluss öroninflammation. Och jag är livrädd för dom som kräks! Frågar mer om magsjuka än om min son..blir pencilin igen, tredje kuren på en månad! Nu hoppas jag kortisonet hjälper med så vi kan åka hem !!
    Vad skönt att ni har det avklarat och kan åka hem. Hoppas det känns bättre när du stiger över tröskeln. Det brukar vara så för mig.
    Vilken pencillin får han?
  • Anonym (Emomamman)
    NoahLeah skrev 2011-01-22 22:29:50 följande:
    Fy..nu mår jag skit. Sonen gnällde lite (vaknade av sin hosta) o jag tyckte han var varm. Hade en temp på strax över 39 och när han låg ner för att få en supp so kräktes han. Nu är han hur pigg som helst men jag är orolig för att det kan vara magsjuka....dock har han  kräkts förut när han haft feber.
    Det är jättevanligt att kräkas av feber. Min dotter har gjort det flera gånger. Hur gammal är han?
  • Anonym (Emomamman)
    NoahLeah skrev 2011-01-22 22:52:44 följande:
    Han är 3 år. han har kräkts en gång innan av feber men då var det över 40..nu var det strax över 39 men den kom så snabbt. Inte kräkts ngt mer nu o det har gått lite över en timme.
    Sist när min dotter kräktes av feber så var det just när den steg snabbt. Det är då det är vanligast med frossa och även med kräkningar som jag förstått det.
  • Anonym (Emomamman)

Bizzie - vi vuxna kan ju säga på vilket sätt vi har ont i magen. Jag kan ha magkatarr, ont i tarmarna, ont i äggstockarna osv. Men barnen kan ju inte förklara så noga. Kanske han har ont på det sättet man kan ha när man är alldeles för mätt? Eller så kanske tarmarna jobbar mycket just nu när han har ätit? Det finns massor av naturliga förklaringar.. men jag förstår dig. Ens naturliga tankegång är ju att något måste vara fel=magsjuka på gång.
    Men försök unna dig själv en paus. Andas och gör något annat en stund om du kan. Jag sitter här och spelar yatzy medans gubben ligger bredvid här i sängen. Jag hör hans mage rumla runt. Det bubblar och knorrar. Och när som helst nu så kommer han säkert vakna och säga att han mår skitdåligt. Men så länge jag spelar så tänker jag på något annat.
    KRAM!

• Anonym (Emomamman)
    NoahLeah skrev 2011-01-22 22:58:38 följande:
    Ja, man tycker ju det borde komma mer nu efter en timme om det är magsjuka.
    Ja den tumregeln brukar jag ha. Om det är en riktigt kraftig magsjuka så kommer det redan efter 20 min till 30 min. Men normala är runt 1 timme. När man passerat det så saktar pulsen ner mer och mer :)
    Fast det är klart att det finns alla möjliga varianter. Men jag har alltid tänkt så pga egna erfarenheter
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5