Emetofobernas tråd 5
Om man hade tagit allt med en klackspark.. kan man lära sig det?
Kräks:
Ja rekomendationer finns ju av en anledning. För andra och för en själv. Det är ingen som kräver att du måste vara hemma från jobbet men det är en rekomendation och jag tror andra i din omgivning uppskattar det. Om man bryr sig om andra i sin omgivning....
Det finns vägar och gångbroar.. en rekomendation är att gå över bron istället för vägen.. inget krav, men för dig och andras säkerhet. Förstår du skillnaden?!
Trodde vi skulle ha en mysig fredagkväll.. men nej då.. sonen och mannen var ute och köpte hamburgare. När dom kom hem så säger sonen att han mår dåligt. Sen kräks han i badkaret och har kräkts typ var 20 min sen kl 20.30. FAAAAAAN!!!!
Vill inte!!!! Gubben min kommer säkert bli smittad nu när det är han som har hand om sonen. Vill inte att min lilla 1 åring ska bli sjuk :((((
Läs denna TS för mer fakta. Det har hjälpt mig mycket att veta hur viruset fungerar, hur det smittar, och hur man bör rengöra osv osv.
www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49078248.html
Det smittar alltså INTE innan det bryter ut. Tvätta tvätta tvätta händerna och stoppa aldrig fingrar i munnen. Det är väl den gyllene regeln.
Fan dilemma!!
Dottern fyller 1 år idag och imorgon ska vi ha kalas. Pratade med min syster precis och hennes son har varit magsjuk. Idag är det 48 timmar sedan sista kräkning men hennes gubbe blev sjuk idag. Han ska givetvis inte följa med i vilket fall.
Men ska jag hålla dom borta eller ta kalaset på söndag? Jag vill VERKLIGEN inte ha hit det igen då sonen hade magsjuka för en vecka sen.
Kan dom ta med smitta hit även om dom inte är sjuka?
Barn kan egentligen kräkas av många olika anledningar.
Min son tex har haft problem med förstoppningar i över 7 år. När det är som värst så kräks han.
Dottern på 14 mån hade 3dagarsfebern i början av april. Hon hade mellan 39.5-40.6 i nästan 4 dagar och när hon fick i sig för mycket välling så kräktes hon upp det. Vi fick ge halva flaskor istället.