Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Ja jag tror också att det kan svårt att svara ibland. Dessutom handlar det ju ofta bara om att bekräfta om det finns risk för sjukdom eller inte och det är ju svårt att veta ibland. Man kanske inte tänker rationellt fast man inte har ångest.

Ni som vill ha stöd, vad är det för stöd ni vill ha??

Denna tråden hjälper nog ingen att bli "friskare" i sin fobi men tillfälligt stöd i att det finns andra som är lika "knäpp" som en själv.

Tänk er en tråd med anorektiker. Man tycker själv man är tjock men alla andra tycker att man är smal men ändå så blir det säkert tips på hur man ska banta bäst!

Det är ju roligt om så många som möjligt vill stanna i tråden men det är inte säkert man är stark nog att stötta och ett inlägg försvinner snabbt långt bak men jag läser ialla fall allt.

• Fridayyy
    LoveYou3 skrev 2011-02-28 13:06:41 följande:
    Hoppas nån kan svara på detta....Ett barn kräktes i lördags,en gång.Sen inget mer förrän nu,över 40 timmar sen sista.Varför blir det så?Är det inte väldigt långt emellan el är det nån konstig variant av ms som går nu?
    Kan ju vara så att magen är känslig fortfarande men jag har hört barn göra så fler gånger när de är magsjuka. Några andra symptom, ex diarré`? Matlust? Vad har barnet ätit?
  • Fridayyy
    LinnIvan skrev 2011-02-28 19:43:12 följande:
    Nu har min son spytt o bajsat sen i Torsdags. Helt orkeslös. Men läkarn säger att de är ok!?!?
    Nu borde väl risken vara hutlös stor att jag åker på detta?
    Har ju fullkomligt badat i kräk o bajs!
    Blääää......så glad för varje dag som går men sen kommer bakslagen. Plus den enorma oro jag har nu för sonen! Så fruktansvärt att se han så här!
    Nämen stackare. Jag undrar varför det håller på så länge...äter han emellanåt eller? Hoppas det snart vänder för er. Men än verkar du ju vara frisk så det är inte säkert du blir smittad!
  • Fridayyy
    milla2 skrev 2011-03-04 20:49:15 följande:
    jag vill de vore 1 maj istället nu!

Ja jag med och att min bebis skulle komma..=) Men tiden går fort...hoppas jag. Sen helt plötsligt vill man att tiden ska gå sakta. Jag längtar så till våren nu, inte bara för det med sjukdomar men se lite blommor och att man kan vara ute utan all jävla snö man ska kliva i och isen man halkar på!
  • Fridayyy
    middiz skrev 2011-03-05 09:08:48 följande:
    Idag ska vi på bröllop. Och äta på restaurang!! Snacka om att utmana fobin nu när magsjukan härjar som mest.
    Vad tror ni? Är det stor risk att få magsjuka på restaurangen efter vigseln?
    Risken finns men är det en bra restaurang så vet de att de inte ska jobb aom de är sjuka för då riskerar de sina kunder. Tänk så många som äter på restaurang VARJE dag som aldrig blir smittade. Så risken är ju inte så stor så försök tänka att det går bra så du inte sitter och tänker på sånt under hela bröllopet och middagen. Om det blir för jobbigt får du väl äta den varma maten för den tar ju ingen i med händerna. Tror det är större risk med sallader och sånt. Men ingen resturangägare vill ju ha rykte om sig att ha smittat ett helt bröllopssällskap.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-03-06 21:11:19 följande:
    Usch är så rädd nu.
    har så ont är yr och mår illa. svårt att äta, men haft det i två dagar nu. magkatarrs tabletter hjälper INGET och blir värre och värre.
    igår natt fick jag sitta en timma på toa med panikångest och ont..
    jag orkar inte.
    förra året hade vi magsjuka vid påsk. tänk om vi får det  nu igen? 
    Ni får ju inte magsjuka igen vid påsk BARA för att ni hade det förra påsken. Men jag tänker likadant. För 20 år sedan hade jag magsjuka 17 maj och tycker ff inte om det datumet. Vilken hjärna man har va????
  • Fridayyy
    Koppkaka skrev 2011-03-11 10:43:51 följande:
    Usch jag är så nojig nu. Ikväll ska jag jobba med en kvinna som i lördags skrev på facebook att hennes son var magsjuk och hon fick lov att hjälpa honom. Efter det har hon inte skrivit nånting och jag tror inte att hon själv blev sjuk pga att hon har varit iväg på zumbaträningar och grejer.. Hur stor är risken att jag blir smittad av henne idag?
    Ingen alls. Dessutom sköter du din handhygien!!
  • Fridayyy
    Koppkaka skrev 2011-03-13 23:01:20 följande:
    Människans mage är egentligen inte gjord för att äta mjölkprodukter, vi i Norden är väldigt "onormala" med vår mjölkkonsumtion. Andra delar av världen dricker inte alls mjölk i samma mängd som vi gr, pga att deras magar inte klarar av det. Så jag tror verkligen inte det var någonting annat än filen som gjorde det :)
    Vilka mjölkprodukter är det vi inte klarar av? Gäller det även grädde och smör och sånt eller är det mer mjölk och fil?? Jag tycker det är intressant det här med vad man äter och näringslära.
  • Fridayyy

Middiz, hon kan inte ha blivit smittad nån annanstans? Vad menar du med att de inte tvättat allt?? Ytor och så eller?

• Fridayyy
    Frosk skrev 2011-03-19 21:33:50 följande:
    Jävla skiiiit! Nu har minstingen spytt ner hela sin säng och skrikit i en timme och nu slocknat på golvet. Så...då blir det ingen operation den här gången heller. Jag hatar detta!!!!
    Ni fick det från dagis va?? Snart måste de ju ändra hur man bygger upp dagis tycker jag med så stora grupper. Att det går magsjuka så ofta.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5