Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Anonym (F.d. Emetofob) skrev 2011-02-12 09:27:04 följande:
    Nej, det var en KBT-teurapeut. Hon var sjuksköterska i botten. Jag gick ju på öppenvård i landstingsvården. Jo, jag vet, jag hade också hört om sådana behandlingar, men enligt henne finns ingen sådan behandling, inte i landstingsvård i alla fall. 

Att spy är ju inte det egentliga problemet många gånger så att lära sig göra det skulle inte lösa så mycket.

Min teurapeut sa att många emetofober hon hade stött på hade hört talas om denna behandling, men som sagt, inget hon hört talas om, och inget hon trodde att någon sysslade med. Möjligtvis finns det någon privat "låtsas-teuarpeut" som gör det, men knappast på riktigt.  
    Låter ju bra att hon sa så men jag har haft flera psykologer på vårdcentralen och senaste för ca 1 år sedan och hon körde med den metoden. Jag blir så förbannad egentligen!
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-02-15 10:16:29 följande:
    varit så mkt strul med mig och chefen där jag jobbar nu pga vabb att jag kommer sluta. och jobbet jag skall på intervjuv på i morgon är verkligen mitt dörmjobb! Så inget mer VAB!
    Jag väntarpå att sambon ska komma hem så åker vi till drottningsilivas och kräver prover.. jag är just nu helt fysiskt pch psykiskt slut. men i morgon, då jävlar!!! 
    Lycka till med intervjun. Hoppas du får jobbet!!

Ni har ingen nära släkting som kan passa barnen men hjälp av er ett par veckor för att de inte ska vara på dagis? Så att barnen har en chans att få bättre immunförsvar igen? Men om han är dålig nu igen så är det nog som Lollisen skriver att det är magsjukan som fortsätter. Det måste väl vara magsjuka om din dotter också har varit sjuk? Din sambo blev aldrig sjuk?
  • Fridayyy
    Majspuree skrev 2011-02-15 15:44:19 följande:
    Måste få i mig mer än vätskeersättning och bilar. Vad tror n om cambridge soppa? Innehåller ju alla vitaminer och mineraler man måste ha?
    Nja, jag tror inte det är så bra men vet inte. Kan du inte göra lite kokt fisk?
  • Fridayyy
    Majspuree skrev 2011-02-15 16:54:34 följande:
    är skit hungrig ju. Hatar fisk :( Vad ska jag ta mig till?
    Rostat bröd, skorpor, banan, det är ju milda saker. Kokt potatis.
  • Fridayyy
    Majspuree skrev 2011-02-16 09:09:53 följande:
    Fan jag mår fortfarande illa. Har försökt peta i mig lite nu på morgonen, men mår illa. Undra om det är mitt gamla vanliga illamående som kommer tillbaka? Skulle till läkarn idag pga min mage, men fick lämna återbud så nu ska jag inte dit förän nästa onsdag, fan hade behövt åka tdit ju.
    Försök äta lite för man kan ju må illa om man INTE äter. Ät lite åt gången men oftare?? Hoppas du blir bättre snart. Min mamma sa alltid att man ska äta apelsin om man mår illa.
  • Fridayyy
    Lillave skrev 2011-02-17 08:12:44 följande:
    Nu behöver jag hjälp och ert stöd!!

Man ute igår kväll med jobb. Kom hem 24, vaknar 4 av ont i magen. Går upp, hör hur han försöker kräkas. Jag ligger och håller för öronen. Svettig och hjärtklappning, detta händer inte!!! Dödsångest! Han har aldrig varit magsjuk. Aldrig på 20 år tillsammans.

Frågar honom vid 7 hur dålig han är. Han säger att det var för mkt mat och sprit, sover nu. Varken kräkts eller haft diarré.

Jag gråter, har torkat av alla handtag med handsprit. Packat väska redo att åka, men vart??? Bara en toa, barnen får inte gå in. Dottern får kissa i skolan om en stund.

Är han magsjuk? han tycker jag är löjlig och att jag ska lugna ner mig. Han säger att han ju känner själv att det inte är så.

HJÄLP!!
    Men om du spritat och klorinat(tvättat) måste ju din dotter kunna gå in och kissa. Hon måste ju vara jättekissnödig. Det var säkert maten och spriten om han mår bra nu??
  • Fridayyy
    jomi skrev 2011-02-18 09:49:28 följande:
    Hjälp!

Ska operera ut en tand om ett par timmar...
    Ska ta penicillin EN timme innan
    DALACIN 150 mg x4!!! (så många på en gång)

Livrädd för att reagera på den å kanske kräka hos tandläkarn
    hur fort känner man av ev biverkningar!?

Kan nån lugna mig.....
    Är det för att du ska operera som du ska ta medicinen?
  • Fridayyy

Kan du inte ta det efteråt då? Men jag tror ändå inte biverkningarna kommer så fort, eller jag vet inte, en del blir ju lösa i magen i slutet av kuren.

• Fridayyy
    Koppkaka skrev 2011-02-23 10:52:50 följande:
    Jag förstår ändå inte hur man tänker om man lägger ut en bild på sitt barn med en hink bredvid sig på Facebook. Jag menar.. Snälla? Tänk på barnet, oavsett om han/hon är 2 eller 12 så kanske det inte är så jävla roligt att såna bilder cirkulerar på internet. Och även om man är emetofob eller inte så vill man väl fan inte se det?! Jag tycker det skriker "Hej tyck synd om oss nu, kolla på bilden vad jobbigt vi har det". Som att inte alla andra som har skiten också har det jobbigt - utan att lägga ut bilder på facebook som ingen vill se. Hänsynslöst så in i den milda grad.
    Nä, fattar inte heller. Precis som om man skulle lägga ut en bild på sitt barn med feber och rinn i näsan??
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2011-02-26 09:41:19 följande:
    Nu har jag hamnat i den där onda spiralen och mått illa i dagarna tre, har även trott att jag ska bli ms i tre dagar, vilket egentligen är orimligt!

Mår illa nu, kroppen ger otydliga signaler vilket gärna eskalerar till ångest rädsla och mer illamående...

MEN! idag ska jag f*n utmana ångesten och ge mig ut!! Ska må bättre under dagen, tänker inte slösa bort en ledig lördag med familjen på att låta ångesten och rädslan styra... Pepp pepp!! Måste klara det här!
    Bra!! Ofta hjälper det att tänka på annat. Hoppas du snart mår bättre!!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5