Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

martini bianco skrev 2010-10-13 21:15:13 följande:
    Vad bra att du märkt förbättring :)
    äh, jag läste för snabbt ;)
  • isis bianco

Jag börjar känna av min magkatarr. den brukar komma varje år vid denna tiden och hålla i sig till det blir vår... Hoppades på att jag skulle slippa den för en gångs skull. Men icke...

Vet att fler här inne har magkatarr, vad gör ni för att lindra symtomen?

• isis bianco

tack för era tips om min magkatarr.

Igår hade jag en jobbig kväll! Vi var på fest och min man blev askalas-full! På vägen hem så satt vi i baksätet och han kräker! Hu... Fy fan vad jobbig det var. Men ändå så visste jag att det "bara" var fylla så den värsta paniken uteblev. Men jag var liksom fast i situationen! Satt bara och höll för öronen. Han vet om min fobi och vill inte att jag ska behöva vara nära honom så han satt bara och sa förlåt mellan gångerna...

Inatt stupade han på soffan här hemma, så han sov där hela natten.
    Han fattade själv inte hur det hela gått till. Jag sa till honom tidigare under kvällen att han började se blek ut, så som vissa blir när de druckit på gränsen till för mycket. Om jag bara stått på mig där och sagt att han skulle sluta dricka alkohol så hade det kanske inte behövt bli så här. Jaja, han är ju vuxen, men ändå. Nog mest pinsamt för honom då vi var på fest med hans föräldrar, syskon, kusin, mormor, osv ;) Vi åkte med hans föräldrar hem.
    Men hans mormor var för söt. Hon bara kramade och pussade på honom när han kräkt första gången ute i busken. Vilken mormor!

• isis bianco

Hur vågade ni skaffa barn? Drömmer

Jag vill så gärna känna mig peppad men ser bara oro och ångest framför mig. Först ska man genomlida en graviditet och sen alla småbarnsåren... Hur kommer man förbi detta och ser det positiva och roliga i att ha barn?
    Kan ni inte lista tre saker som är bäst med att ha barn? Hade varit skönt!

• isis bianco

Tack för alla era fina positiva sidor om föräldraskap! Glad
    Jag har tagit dem till mig och ska verkligen försöka ändra mitt tankesätt. Fobin får verkligen inte hindra mig i detta, det vore ju sjukt om nåt!

• isis bianco
    Grönsiska skrev 2010-10-18 22:54:10 följande:
    Mitt tips är bara att allt det positiva överväger när barnen väl är där. De är ju egna underbara små individer och människor med allt vad det innebär. Innan du har barn går det inte att förstå det band och den kärlek man har till sina barn. Vad gäller graviditeten så för min del var det inte så svårt att härda ut när det väl var ett faktum även om det förstås var jobbigt med illamåendet i början.
    Tack! Jag känner mig faktiskt lite mer peppad nu
  • isis bianco

Alveline

Det verkar vara ett välkänt faktum att små barn kan bli både dåliga i magen av tänder och få hög feber. Jag tror att de andra som har barn här inne kan bekräfta det med.

• isis bianco

Angående semester så tänker jag lite liknande som vouffen.

Jag vill helst inte åka perioden dec-mars, men annars åker jag gärna iväg. Men jag är noga med vart jag åker, Egypten, Turkiet och Indien är uteslutet.
    Och när jag är utomlands är jag noga med vad jag stoppar i mig. Äter aldrig skaldjur utomlands, ej heller glass eller något som har isbitar i sig.

Men skulle jag få en resa i februari gratis, så hade jag nog åkt

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5