Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

Koppkaka skrev 2011-01-04 23:07:40 följande:
    Vänta nu, Low Carb, High Fat är det ju
    HAHAHA!!!!!!!!!! nog dags att lägga sig
  • isis bianco

Imorgon är vi bortbjudna. Familjen vi ska hem till hade ms på juldagen. Hade ni åkt? De ska laga mat och så till oss... gå på deras toalett osv...
    Känner mig orolig och löjlig på samma gång

• isis bianco
    Frosk skrev 2011-01-05 11:16:57 följande:
    Jag klarar inte av det alls. Jag är mer rädd nu än jag varit på länge. Direkt efter en ms är ju fobin nästan borta och jag känne rmig stark och modig, men sen smuger den sig på igen :( Nu har min systerson, syster, mamma och bror varit sjuka och jag är glad att vi inte bor i samma stad!

Min läkare ska ringa idag ang en helt annan sak, men jag funderar på om ja ska fråga om man kan få nåt mot ångesten...om det finns nåt som kan hjälpa. Nån som har nåt tips?
    Ibland hjälper det att äta antidepressiva, och att få ha ångestdämpande tabletter vid behov. Detta har jag och vid ångest är de guld värda!
    Även samtalsterapi har jag känt varit nyttigt. Någon som lyssnar och ställer de rätta frågorna som får en att tänka till lite extra varför man mår och känner som man gör.
    Tycker även att basal kroppskännedom är något man kan överväga. Då lär man känna sin kropp och dess signaler den sänder ut. Det är nog nyttigt för oss alla som ständigt är på helspänn.
  • isis bianco

ikväll ska jag till den där familjen som var sjuka under julhelgen. Känner mig fortfarande orolig och löjlig. Hur gör man för att komma över det här tankesättet?

• isis bianco
    Frosk skrev 2011-01-05 16:20:23 följande:
    Ja då har jag pratat med min läkare.. hon tyckte inte att mediciner var det bästa utan istället att jag skulle börja KBT, så nu ska jag bli kontaktad av nån som har hand om det. Jag är rädd samtidigt som det kanske kan kännas skönt att få prata med nån om det. Och så ska jag bli kontaktad av sjukgymnast också. Tjo, jag känner mig som ett vrak!

Ni som går i KBT, tycker ni att det hjälper?
    Be då sjukgymnasten prata lite om BK, basal kroppskännedom. Många sjukgymnaster har vidareutbildning i det!
  • isis bianco

Vi är en dag närmare våren tjejer!! {#emotions_dlg.flower}

Själv sitter jag med ångestattack just nu, och ont i magen. Men lite pepp kan jag försöka med.

• isis bianco

Vi är nog några stycken som bor i Skåne! Jag är en av dem
    Synd att Sverige är så avlångt, jag har närmre till Spanien än norra Sverige till exempel

• isis bianco
    Frosk skrev 2011-01-09 20:32:17 följande:
    zasata, visst var du medlem i emetofobforumet? Tänkte registrera mig där, men man måste uppge namn och allt. Det syns inte där på sidan sen va?
    Jag är också medlem där.
    Du bestämmer själv hur mycket som ska synas om dig. Du behöver inte uppge bostadsort eller mailadress som synligt. En del uppgifter behöver sidan ha men de behöver som sagt inte synas.
  • isis bianco

Men hur gör ni rent praktiskt när ni håller barnen hemma? Om man jobbar kan man ju inte bara stanna hemma när man vill, eller?

• isis bianco
    LillaMammis skrev 2011-01-10 12:28:46 följande:
    Idag har jag utmanat mig själv!
    Lämnat barn på dagis!
    Varit i 2 affärer!
    Gissa om man har ångest nu.
    Bra gjort!!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5