Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

lollisen skrev 2010-12-18 13:33:04 följande:
    Jag mår fortfarande illa!
    Det går i vågor och liknar vågor av ångest i samband med illamående....
    Emellanåt känns det som att jag ska kräkas och jag vet inte vart jag ska ta vägen!! Panik!!!

Jag vill inte må såhär... Usch... Jobbigt som f*n just nu faktiskt.... vill bara må bra igen nu....
    Har du tagit din theralen? Om inte så gör det, för din egen skull.
    Det låter som det är ångestrelaterat. Har du det stressigt nu innan jul?
  • isis bianco
    lollisen skrev 2010-12-18 13:57:02 följande:
    Nej, inte tagit teralen... Känns rent logiskt som ångestrelaterat, men fobin säger mig annerledes... Såååå trött!!

Det borde brutit ut om det handlar om ms... Hållt på fram å tillbaks sedan igår... Men man vet ju aldrig... Hmn...
    Sluta plåga dig själv och ta medicinen. Du förtjänar att må bättre!
    Du är inte gravid?
  • isis bianco

Jag är lite nervös för imorgon. Min man är iväg i helgen. Han har flugit flygplan, varit i Stockholm och idag är han på ett stort julbord. Imorgon flyger han hem igen. Usch, usch, usch. Och han är ju aldrig nojig eller bryr sig om att tvätta händer och sånt.
    Men! Jag ska försöka att inte måla fan på väggen.

• isis bianco
    zasata skrev 2010-12-18 22:52:19 följande:
    Gör inte det, jag försöker att inte ta ut saker i förskott. Tror jag nästan spänner mig mer ÖB tidigare, men jag vågar gles saker tänker oftast, "tänk hur många som gör detta varje dag utan att bli sjuka" vi måste börja tänka så om allt.
    Nu ska jag se om jag hinner somna innan barnen vaknar.. Jävla hosta!
    Sen laddade jag ner Sims på mobilen med, aj aj jag och sambon gör inget annat nu.. Haha!
    Har du spelat "angry birds" i mobilen? Det är också beroendeframkallande, det spelar jag och min man i sängen på kvällarna så sociala är vi
  • isis bianco
    Fridayyy skrev 2010-12-19 08:23:54 följande:
    Haha, men ni vet att ni måste göra annat 1 gång per månad nu?? =)

Idag ska granen in!! Barnen har tjatat sen de vaknade..=)

Jag hoppas vi alla får en lugn jul!!Och veckan innan nu. Jag känner att julstressen förvärrar oron endel. Gör ni??
    Hahahahahaha, jo. Vi har planerat i mellandagarna och nyårshelgen väldigt noga

Den där julstressen känner jag också. Men det är egentligen en ganska obefogad stress för jag behöver inte göra så mycket. Bara julklappar och de är i stort sett klart. Har maken och ett brorsbarn till honom kvar och jag vet precis vad jag ska köpa. Det som stressar/oroar mig är mer att vi är så många som firar jul och det blir så stimmigt/stökigt. Inte så mycket mys alltså. Plus att maken blev sjuk en julafton för några år sedan... Det berodde nog visserligen på stress men han kräktes på julaftonskvällen. Så även han tycker inte julen är sådär mysig längre för han är rädd att det ska bli så igen!! Och där är det jag som lugnar honom, ganska skönt med omvända roller på just det. Då får jag öva på mitt rationella tänkande.
  • isis bianco
    middiz skrev 2010-12-19 09:32:44 följande:
    Jag vet allvarligt talat inte vad julstress är, jag har aldrig någonsin varit stressad på jul.. Men sen är ju jag en planeringsmänniska ut i fingertopparna. Jag skriver listor jämt när jag vet att det är mycket att göra
    Jag köpte julklapparna i augusti
    Det enda stressiga nu är att inte nog med att vi firar jul på julafton hos mina föräldrar, vi gör det på juldagen hos svärföräldrarna. Sen annandag jul fyller min syrra år och dagen efter det fyller min morfar år. Där kör det ihop sej en del. Men annars är det superlugnt och jag planerar att handla hem massa mat i morgon så man bara kan vara hemma och ha julmys resten av veckan )

Däremot har jag ångest nu. Min syster körde min bror och hans kompisar. Min brors ena kompis spydde ner bilen. Sen dagen efter (igår) kom syrran och hämtade mej i den.. Jag trotsade fobin och satte mej i bilen. Sen började jag tänka: "Tänk om han var magsjuk och det var därför han spydde"
    Han var så full så han kunde inte ens hålla huvudet utanför bilen och han däckade när han spydde så min bror fick hålla huvudet på honom. Ändå får jag magsjuketankar och tror att det var därför han spydde!
    Han var visst riktigt dålig dagen efter med..
    Jag har aldrig någonsin haft problem med folk som spyr på fyllan innan... fattar inte varför det kommit nu!
    Sådär tänker jag också!! Men det är helt totalt löjligt av oss att göra det Han var full middiz, så du kan vara lugn.
  • isis bianco
    Fridayyy skrev 2010-12-19 09:48:17 följande:

ja, jag har mest stress över att folk ska komma hit och allt ska ordnas innan och det blir ingen julro på julafton, städning, stimmiga barn och besök. Det är ganska skönt när det är över..=)

Håller med. Kul med jul, men skönt när det är över!
  • isis bianco
    middiz skrev 2010-12-19 15:45:47 följande:
    Jag förstår precis vad du menar. Jag ska tillbaka till jobbet efter 2 års mammaledighet och har superångest. Jag vill verkligen inte. Avskyr mitt jobb och dessutom strular dom bara med lönen hela tiden! Suck... Men ska vi ha en trea så är det ingen idé att säga upp sej nu.
    Grattis! Alla verkar skaffa smått...
  • isis bianco
    milla2 skrev 2010-12-19 18:03:37 följande:
    76 tom sen jag hämtade på dagis tror ni de klarade sig från kräksjukan?
    japp! försök nu att njuta av lite julledigt, visst skulle ni vara lediga nu?
  • isis bianco

nicely
    förstår att du känner av ångest och oro, men försök att inte vara orolig för han var ju inte sjuk och dottern var inte ens sjuk än när han åkte hemifrån. Ingen fara!

Själv sitter jag med en uppblåst mage, gasig och har ont i den. Lite halsbränna ovanpå det. Behöver jag säga att jag är nojjig? Går igenom de senaste dagarnas bestyr och vad dyker upp? Jo att i fredags arbetade jag nära en person som idag har sjuka barn hemma! Arrrgh. Men det är som i din situation nicely... hon var inte sjuk och barnen var förhoppningsvis inte sjuka då heller, men jag vet inte...

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5