• zasata

Emetofobernas tråd 5

Anonym (Spyfobi) skrev 2010-03-25 16:01:23 följande:
    Vänntar på att grannen ska komma hem hon har handsprit. Som de e nu går ja å torkar av allting med en trasa indränkt i klorin kan ju säga att de luktar badhus här i huset. Gubben får snällt hålla sej i sovrummet.  Det är första gången under våra 8 år tillsammans som han har magsjuka.
    du ser svar längst upp på sidan..
  • zasata
    kyssen1 skrev 2010-03-25 21:45:37 följande:
    Hej tjejer! För vi verkar mest vara tjejer? Är en tvåbarnsmamma som är helt ny i denna tråd. Lider av svår spyfobi och känner igen mig i allas kommentarer. Vill bara göra ett lite annorlunda inlägg. Är det inte dags för lite peppning? Ska vi inte ta itu med våra problem istället för att gräva ner oss ytterligare? Jag känner att jag nått en gräns när jag börjat att desinficera mina barn. Jag vill inte att mitt liv ska vara så här. Jag vet att det finns sätt för oss att ändra på det, att bli FRISKA. För vi lider ju faktiskt av en sjukdom. Jag känner att jag vill styra mitt liv, leva mitt liv och kunna njuta av mina barn. Inte låta den här skiten få styra mina tankar 24h om dygnet!! Det är ju faktiskt inget vi kommer att dö av om vi råkar ut för det, ångesten är ju heller inte farlig även om det känns som om man ska dö. Sitter nu ensam hemma (maken jobbar natt) med två sovande barn varav den ena hade magsjuka igår. Ni vet ju alla hur mina tankar går... Det känns som om min hjärna har blivit kapad! Känner bara att jag vill ha hjälp med peppning, kanske vi måste göra sjukvården mera uppmärksamma på att detta problem finns och på att vi behöver hjälp? Det verkar ju vara hur vanligt som helst när jag läser på nätet. Och allas berättelser låter precis som om jag kunde skrivit dem själv. Om vi hoppar över allt säkerhetstänkande som vi alla är så bra på vad kan vi göra då för att må bättre? Jag har ringt idag och anmält mig till KBT terapi efter påsk. Läser även att detta inte alltid hjälper vid spyfobi men jag vill börja någonstans. Det nämns också EMDR, NLP och medicinering någon som känner till något om detta? Undra på att vi är trötta så mycket energi som vi lägger på detta! Jag känner att vi är värda bättre! Vi måste söka hjälp för att få ett normalt liv, jag är säker på att hjälpen finns där! Styrkekramar från mig!
    vad duktig du är som är själv med magsjuka barn!
    jag sitter här hemma i ren panik..!
    har gått kbt funkar inte för mig
    ätit medicin men slutade då jag valde amma (=läs skydda mot ms)
  • zasata

Jag är så trött.
    Mistänker att det jag trodde sonen var snorig i magen i ons morse kanske var ms.. Det var nästan vitt vatten i en blöja, frätande. Men han är jätte snorig.. Så vet inte vad tror ni?

• zasata
    Fridayyy skrev 2010-03-26 12:27:21 följande:
    Kanske det var magsjuka. Hade ni varit ute på nåt i sön-måndags? Det brukar väl inte komma så jättemycket i blöjan om de är förkylda, eller jag vet inte det kanske är olika mellan olika barn.
    vi var på ikea i sön, men bara jag tobbe och leo, leo sov i vagnen..
  • zasata
    Anonym (Emomamman) skrev 2010-03-26 17:09:21 följande:
    Fan dilemma!! Dottern fyller 1 år idag och imorgon ska vi ha kalas. Pratade med min syster precis och hennes son har varit magsjuk. Idag är det 48 timmar sedan sista kräkning men hennes gubbe blev sjuk idag. Han ska givetvis inte följa med i vilket fall. Men ska jag hålla dom borta eller ta kalaset på söndag? Jag vill VERKLIGEN inte ha hit det igen då sonen hade magsjuka för en vecka sen. Kan dom ta med smitta hit även om dom inte är sjuka?
    hade inte  låtit dom komma.
    klarasde du dig när sonen var sjuk?

igår fick sambon diare, ca 40 timmar senare. har idag med. nu dottern med. ca 40 timmar senare. Trodde det var över nästan ju.. Trodde att det skulle bli bättre nu!
    Hur länge kan diarren sitta i? Är det fortfarande magsjuke virurs? DOm äter nu och är pigga. Dottern är väl inte jättepigg men sambon mår bra för övrigt.
    Vi bor ju i en tra bara och har en toa. JAG ORKAR INTE MER! Vill bara krypa ner i sambons famn och gråta.
  • zasata
    Nåffs skrev 2010-03-26 20:50:10 följande:
    Har någon sett till Milla2 här på länge?? Kändes som om hon var väldigt dålig i sin fobi, känns inte som ett gott tecken att hon inte hänger här längre.. (klart att det är bra för henne om hon är bättre i sin fobi men känns inte som om den bara kan gåöver sådär)
    Jag skickade ett mail och kollade
  • zasata
    milla2 skrev 2010-03-27 19:25:30 följande:
    Hej på er jag har haft en "bättre" period nu så jag har faktiskt inte kollat här så mycke.. jag hatar min fobi så otroligt så är det bättre bitvis så är jag glad :) Hur är det med er andra? Går d mycket runt er just nu eller börjar det avta, just i detta nu så ringer min mor hon jobbar i skolkök,hon säger att en hel klass låg i kräksjuka i fre så nu drar d nog igång igen om man har otur men d bor i grannstaden.. så den bättre perioden som jag hade i början av mitt inlägg kanske inte är "bättre" inom kort ;(
    Så skönt att höra att du mår bättre!
  • zasata
    Anonym skrev 2010-04-07 19:08:50 följande:
    Vad heter den där sidan där man kan kolla olika rapporter om magsjukan? Skulle bli glad om någon kunde ge mig en länk dit Annars så hör jag många i min omgivning som fortfarande har det och när jag är i affären så kollar jag vad de andra i kön handlar och om det då är morotspuré, sockerdricka, skorpor, rostat bröd, klorin m. m så får jag ångest och tror att det är magsjuka som de lr personerna hemma har=(. Glömde att ta med mig min handsprit idag till skolan och fick noja men jag överlevde....mår inte heller så bra nu=(...
    www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/smis-nyhetsbrev/norovirusrapporter/sasongen-2010/

kanske måste trycka F5
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5