Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

Anonym (M) skrev 2011-02-06 11:57:37 följande:
    Hungrig är jag också. Törs jag äta några smörgåsrån tro?

Förresten, bör jag bädda rent i sängen så det inte smittas den vägen? Jag sover inte naken utan i trosor, men ja..nojjig är jag!
    Prova du att äta lite, rån är bra.

Och bädda rent om du vill, jag hade bäddat rent en gång till sen om ett par dagar när du känner dig helt bra.
  • isis bianco

En fråga!!

Jag hade två tjejkompisar här igår och som sov över till idag. Den ena tjejen had ms förra helgen. Hon vet att jag är nojjig så hon hade medvetet inte sagt något men det kom fram igår iallafall. Hon vet inte var hon fått det ifrån och ingen annan har blivit smittad. Hennes pojkvän var med henne hela förra helgen med utan att bli sjuk.
    Jag försöker att inte oroa mig och är faktiskt ganska lugn, men hon har ju använt min toalett och smittan kan väl sitta i avföringen ganska länge?
    Ge mig gärna några lugnande ord.

• isis bianco
    LillaMammis skrev 2011-02-06 12:25:13 följande:
    Hade hon det förra helgen kan du känna dig lugn
    Är du orolig så tvätta med klorin men du behöver INTE vara orolig alls.
    Gläd dig åt att ha haft besök av dina vänner istället
    Tack LillaMammis, det var sånt jag behövde höra!
    Och ja, vi hade fantastiskt trevligt
  • isis bianco

Någon mer här som brukar må lite sämre i sin fobi och känna sig lite orolig och vara uppblåst/ ha halsbränna när vid mens?
    Jag börjar se en liten trend av det hos mig. Just vid mens. Vilka hormoner är i omlopp speciellt vid mens?

• isis bianco
    Fridayyy skrev 2011-02-11 08:43:35 följande:
    zasata..hur mår de andra barnen på ert dagis? I Borås är det ett dagis som jämt har nån konstigt form av magsjuka men mest diarreer. De hittar inte smittkällan.

Tycker så synd om dig och din familj. Det finns inget annat dagis ni kan välja? Det är fan hemskt att barn ska vara sjuka jämt bara för att de går på dagis!!!!
    Ja, det kan ju inte vara så det ska vara? Att barn jämt ska vara sjuka?
    Jag var väldigt lite sjuk när jag var liten, men så gick jag hos dagmamma också... Vi var nog fyra eller fem barn där plus hennes två egna barn som var i samma ålder som mig.

Min man gick på dagis och verkar ha varit betydligt sjukare än mig när han var liten. Men ändå inte så sjuk som dagen små barn är...
  • isis bianco
    Frosk skrev 2011-02-11 14:14:30 följande:
    Idag har jag varit på första KBT-samtalet. Verkar va en bra kvinna som vet vad hon pratar om och allt, men kan det verkligen hjälpa? Jag vill så gärna...

Någon som blivit bättre med KBT?
    Vill du att det ska hjälpa dig?
    Innerst inne, vill du bli bättre?

Det är frågor som jag har fått när jag gått i terapi för min ångest. Min ångest har många gånger varit en trygghet för mig samtidigt som jag hatar den. Den blev en del av mig, min identitet. Vem skulle jag vara utan den?

Ni kommer säkert pratat mycket om kontroll, din vilja att veta och ha koll. Jag tror att man blir hjälpt av KBT, kanske inte botad, men så att man får en mer dräglig vardag och ändrar sitt tankemönster.
  • isis bianco
    zasata skrev 2011-02-12 12:19:03 följande:
    barnen  sover, och börjar bli bättre. jag och sambon mår bra än. ätit lite macka nu.. äter mkt biobics.. 
    men känner mig "orolig" i magen men kan ju vara för jag e nervös och inte ätit så bra, för mår inte illa.
    jag vill bara "andas ut" men är såå långt kvar!

För så här måste det ju varit
    Torsdag morgon, sonen bajsar löst, men inte vatten så får gå till dagis. (han är alltid lös i magen, men detta var lite mer löst svårt att beskriva.)
    Vid 14 ringer dom då han bajsat igen, sambon hämtar.
    Jag kommer hem vid 19, då har han under dagen, men moronen bajsat 5 eller 6 gånger.
    Vid 23:30 kräks han.
    Fredagmorgon och en vattenblöja.
    Sen inget mer.
    Dottern kräktes först vid 15 på fredag, och fram till ca 19.
    Två gånger under nattem när hon försökte dricka lite vatten.
    nu på morgonen har hon fått behålla välling och vatten. sista gången var nog vid 03-04 (sambon sov med henne.)

Jag vill ju veta "när" vi blivit smittade. och nör blev dottern smittad
    Det låter lite som en typisk barnsjukdom, rota-virus. Det drabbar sällan vuxna, på sin höjd diarré isåfall. men just eftersom förloppet verkat relativt lindrigt för barnen så tyder mycket på just rota.
  • isis bianco

Okej mina vänner nu behöver jag lite pepp. Vi ska åka på semester nu och precis innan vi ska köra kommer makens bror och sonen för att lämna sina skidor. Då berättar broren att sonen är "lite körig i magen". Sonen bara hänger. Broren frågar om han behöver bajsa eller kräkas. Jag bara går undan och gråter. Min man säger att de måste åka, och att det är respektlöst. Det biter inte nämnvärt på broren.. Jag är helt matt av gråt och panik men nu sitter vi i bilen på väg mot alperna. Sen på måndag kommer samma familj ner och vi ska dela lägenhet! där finns åtminstone två toaletter men om de fortfarande är sjuka då så kommer jag ta ett flyg hem. Svärföräldrarna betalar har de sagt. De tycker synd om mig. De ska också med ner idag. Så bör jag vara orolig idag? Och bör jag vara orolig på måndag. Tacksam för råd..

• isis bianco

Tack för era svar middiz och taniko. Tyvärr så kommer de att släpa med sig sina barn oavsett om de är sjuka eller ej. De är såna som brukar proppa i barnen alvedon och skicka iväg dem på dagis och förskola. De skulle skicka iväg barnen imorgon iallafall. Jag är inget stort fan av den familjen kan jag säga. Men jag ska verkligen försöka slappna av fram till måndag iallafall och sen se hur läget är då.

• isis bianco

Tack Lillave, jag ska se om det kanske finns nåt annat ledigt isåfall. Bra idé. Tyvärr kostar det nog mer än att bara åka hem och då gör jag nog hellre det. Men nu ska jag verkligen försöka slappna av. Kärlek till er alla stöttepelare

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5