Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

Jag vågar inte, väntar till imorgonbitti!
    Vill inte riskera se minus.

Så ni får hålla er till tåls ett tag till ;)

• isis bianco
    Frosk skrev 2010-12-15 19:56:38 följande:
    Nej vad synd!  Var det första riktiga försöket?
    Ja, det var det. Inte många som lyckas på första, men ändå hoppades jag enormt mycket, så nu känner jag mig helt slut. Vill bara gå och sova. Så jag tog täcket och katten och la mig i soffan nu. Mannen gick in och spelade dator, han behövde tänka på annat sa han. Vi blev nog lite "fart-blinda".
  • isis bianco
    lollisen skrev 2010-12-16 22:10:44 följande:
    En helt annan fråga till alla er härinne.

Jag håller på att skiva en bok om Emetofobi och tänkte fråga ifall någon/några av er är intresserade av att på nåt sätt vara med i boken? Typ någon form av frågeställningar i boken angående mående/händelser i livet som kan ha att göra med fobin eller liknande.
    Jag är inte helt på det klara med hur jag har tänkt mig än, men det kommer senare isf. Jag skriver inte i "räserfart" direkt, orden flödar när de kommer så att säga.

Kanske kan ta med lite axplock om hur livet kan se ut som emetofob, lite olika syn på fobin eller liknande. *funderar fortfarande*

Kram på er alla härinne, mina tankar går till er ofta!
    Jag ställer också upp!!
    Har själv också en bok i tankarna som jag småskriver på emellanåt. Det handlar om Panikångest, så lite samma typ av bok som dubara annat innehåll
  • isis bianco
    Molina skrev 2010-12-17 11:50:59 följande:
    Nu behöver jag er hjälp min kommun har testat ett par utvalda fsk därav min dotters fsk att hålla barnen ifrån fsk 72timmar efter en magsjuka under Nov-Mars och hör och häpna magsjukan är borta på dotters fsk lycklig som bara den men nu tänkte jag tillsammans med föreståndaren till fsk skriva ett kortfattat litet inlägg till tidningen om hur 1dygn extra kan verkligen stoppa en epedemi inom fsk/vården om man gör om rek.... från 48timmar till 72timmar. Snälla hjälp mig hur ska jag börja fsk hjälper mig med material och dyligt behöver enbart komma med förslag till jounalisterna så dom vaknar till och skriver om det.
    Ska fundera, jättebra av er fsk att ta itu med detta!
  • isis bianco

Nicely

Att stanna kvar i tanken är nog nyttigt, det ska jag försöka med. Kroppen orkar ju bara med en viss mängd ångest sen slutar den.

• isis bianco

Min man är iväg till söndag eftermiddag. Direkt när jag kom hem ikväll så känner jag av oro och ångest. Tänk så beroende man är av en person... Vi har varit ett par i snart 8 år och bott tillsammans i 6½. Så fort man blir ensam hemma så är det sååå tomt.
    Skulle äta mat men det tog stopp, hoppas jag kan släppa oron och äta snart. Har också köpt ett gott choklad, med karamell och fikonsmak.

Ha en fin fredag {#emotions_dlg.flower}

• isis bianco
    Frosk skrev 2010-12-17 20:10:44 följande:
    hej och tack. Det är tyvärr inte alls bra. Hon försökte äta ikväll igen, men det lilla hon får i sig stannar i en minut sen gallskriker hon och kaskadkräks upp allt igen. Så...nu sitter sambon på akuten igen!
    Vet inte vad jag ska säga, hoppas att de lägger in henne ikväll och gör nåt åt det snarast, så här kan det lilla flickebarnet inte ha det ju Tänker på er...
  • isis bianco
    lollisen skrev 2010-12-18 07:45:59 följande:
    Blääää!!
    Just nu har jag värsta ångesten och är nära att ta teralen för mitt illående!
    Vaknade av en konstig känsla i kroppen, säkert ångest, men kopplar det såklart till illamående! Nu har jag panikångest och det liksom kryper i hela kroppen... :0(
    För jag är såklart övertygad om att jag ska kräkas.....
    Varför ska det behöva bli såhär?
    Har ju blivit bättre i min fobi, men just NU mår jag riktigt dåligt faktiskt...
    Usch...
    Hoppas du mår bättre nu!! Alla tillfrisknanden får ett litet bakslag, men detta reder du ut! Som du säger så är det säkert ångesten som vil göra sig påmind.
  • isis bianco

Mina78

Det är för jäkligt... Jag höll halvt på att stryka med när en akutläkare avfärdade min dubbelsidiga lunginflammation med att det var vanlig förkylning! Åkte in tre dagar senare, fullt med vätska i båda lungorna och sjukskrivning lååång tid efteråt.

Ge er inte! Tänker på er.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5