Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

bizzziie skrev 2011-01-10 12:36:43 följande:
    martini: Nu är ju jag mammaledig med bebis så för mig är det inga problem att ha äldsta hemma med. Och på helgerna träffar vi andra barn så han får leka osv.. När jag pluggar/jobbar måste jag ju lämna barnen vare sig jag vill eller inte. Då får jag utmana mig själv rejält!

Om jag har han hemma kommer jag givetvis inte nämna för han om magsjuka utan då är det för att han helt enkelt inte vill till dagis. Vill han dit så får han..
    Ja, är man mammaledig är det ju lätt, men jag tänkte mer på de som inte är det.
  • isis bianco
    Pojkmamma2 skrev 2011-01-10 13:54:28 följande:
    Men de jag har är oxå emetofobi, jag har tom gått i terapi för det så de är vist så.. Nja ja kan inte dra mig undan bara då ja bor med 3 st, o eftersom vi bara har en trea så¨kan han inte sova i nått annat rum..och bara jag får höra att de går magsjuka nånstans så sätte ångesten igång.. Men kanske fel grupp o vara med i då?
    Klart du kan vara med här!
  • isis bianco

Poitiva saker...
    Jag har tagit fram ett nytt pussel, och det är så roligt!
    Idag har solen lyst och det var riktigt skönt ute.

• isis bianco
    middiz skrev 2011-01-11 16:38:15 följande:
    Men fy!! Jag var och handlade mat innan med min mamma.
    När jag börjar närma mej grönsakerna/frukten börjar det lukta nylagd spya!! Jag får panik och frågar mamma om hon känner stanken?? Men det gjorde hon inte.
    Det kom som vindpustar med stank.
    Mamma kände det inte en gång.
    Jag letade för fullt efter en spya men hittade ingen..

Min fråga är nu, om det var en spya som dom hade torkat upp så borde det väl inte ha luktat så mycket fortfarande?

Kan det vara så att det låg någon frukt/grönsak och ruttnade som luktade?
    Jag luktade nåt liknande vid fruktdisken i min butik häromveckan. Nära bananerna, päronen och citrusfrukterna. Men jag hittade inte heller nåt...
  • isis bianco