• middiz

Emetofobernas tråd 5

Nej det var inte dottern som spydde. Hon behövde kissa och vi skulle gå in på toaletten, hon är bara 3 så jag hjäler henne på toa. När vi kom in luktade det spya... man alla åt ju jättemycket?? Tom den där pojken som brukar  ha magsjuka. Däremot vet jag att min mans syster kan spy en gång av magsjuka och må bra sen..
    Hon var där nere och byggde lego med barnen en stund och kan ju ha gått in på toan och spytt.. men sen fikade hon ju med massa kaffe också. Det gör man väl inte om man har magsjuka???

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz

Enligt min man går fläktsystemet från huset nedanför igenom där så det kan vara det som luktade... Det luktade som när någon rapar en i ansiktet

• middiz
    jomi skrev 2010-12-26 19:40:32 följande:
    Usch va jag nojjar..... mer och mer i takt med att värkarbetet rullar på....
    vill bara gråta!!
    Ena sekunden lugnar jag mig själv...det ska ju inte va nån fara...
    i andra sekunden kryper paniken fram....
    Samma här... håller på att bli tokig!!

Hatar denna hemska sjukdom som förstör våra liv så här!!!

Eller är det oss det är fel på, som låter sjukdommen förstöra våra liv??

Mannen sa att dom inte använder den toaletten nu eftersom elementet är sönder.. Men tänk om någon varit inne där för att dom var tvunga att spy och visste att dom inte brukar gå in där... Är det långsökt?
  • middiz
    Cachou skrev 2010-12-26 22:05:15 följande:
    Middiz: Kan du inte frâga dem du var hos, om nâgon blivit sjuk?

Jomi: Hur mâr hon nu? Blev hon bättre direkt efter att hon kräkts? Dâ kan det absolut varit maten. Vissa människor har lättare att kräkas än andra. Du vet att under julen bâde dricker vi och äter för mycket och vi blir illa mâende, de flesta av oss kräks ju inte men om man har en liten släng av magkatarr eller "crise de foi" sâ kan det ju ske för endel. För endel är det ju en lättnad att fâ släppa pâ trycket, sâ att säga. Min man brukar nästan alltid mâ illa efter en kväll med mkt mat och lite alkohol. Jag har nu lärt mig att han är sân. Kanske är din svägerska likadan? Jag brukar alltid titta pâ de människor som stâr den kräkandes personen närmast. Är de friska sâ brukar jag tänka att jag inte borde bli sjuk heller. Visst det är olika, som för anonym här ovan, men jag tror att det kanske är med undantag än regel att det gick som det gick för henne.
    Det var hos mina svärföräldrar.. jag ångrar så att jag inte frågade svärfar när jag och dotterna kom ut från toan.. han var precis utanför..
    Vill inte ringa och fråga dom nu.. jag får jämt höra massa gnäll om hur löjlig jag är med magsjuka..
    Förra julen var pest, då var dom arga påmej för jag inte ville träffa dom innan julafton för vi inte skulle bli sjuka till jul.
    Det är inte mina svärföräldrar jag inte vill träffa utan svägerskan och hennes ungar..
  • middiz
    martini bianco skrev 2010-12-28 11:00:50 följande:
    Jag igen... Hade jag inte fått min förargliga mens för ett par veckor sen så kunde jag svära på att det var graviditetskrämpor. Känner mig yr och allmänt tjyvens. Nästan lite bakfull. Kan också bero på att jag inte sovit så många timmar, först två och sen ytterligare två.
    Jag var på väg upp ur sängen men kände mig så ostadig att jag fick lägga mig igen. Vad är detta? Orkar inte oroa mig, det tar så hårt på psyket
    Det kan inte bero på all ångest du haft det sista nu?

Ibland kan jag känna mej bakis när jag varit på fest där alla andra druckit, tror det berr på alla ångorna

Nu har min ångest släppt i alla fall.. det är 66 timmar sen vi åkte hem från svärföräldrarna, så nu äter jag massor igen
    Svärmor ville att vi ska komma dit på torsdag igen och äta mat, men jag sa i från nu.. Vi har såå mycket att göra här hemma med renovering mm, jag börjar ju trots allt jobba i mitten av januari också och har inte tid att vara hemifrån varje dag. Vi har ju haft något att fira nu sen julafton. Nu får det vara bra till nyår
  • middiz
    nicely skrev 2010-12-28 20:59:14 följande:
    Martini- stackare! Brukar själv få ångest på kvällarna och kan ligga vaken på natten. Känner mig som riktig knäppis när tankarna sätter igång. Kommer inte till ro alls utan maler på och börjar må illa. Jag brukar vara vaken tills jag känner illamående av hunger för då vet jag att det inte är magsjuka iallafall.

Att du är yr kan ju bero på att du har varit uppe i varv och oroat dig massor. Kroppen kanske är helt slut på krafter...

Har tänkt själv ibland att skada mig för att få annat att tänka på men har inte gjort det som tur är.

Går du hos någon och pratar om din fobi som skapar sån ångest? Kanske vore bra att få prata med någon som kanske kan hjälpa dig må bättre. 

Jag går och pratar nu och det känns bra fast det har blivit ett bakslag nu. Har tid på torsdag igen och då blir det mer exponering...nu när smittan är som värst.
    Jävla skitmagsjuka som är överallt och skapar sån ångest!!!! Vill inte längre.
    Vågar knappt äta något, bara choklad, för jag vill inte kräkas upp något!
    Vitlök och kål och biobics och tvål och handsprit är livsviktiga för mig  vilket jag kommer få sluta med....ingår i behandlingen...fan fan fan
    Fast jag tycker att det är fel på ett sätt att sluta äta kål, vitlök och biobics och att tvätta händerna. Jag förstår att det ingår i behandlingen men att sluta äta saker som hjälper immunförsvaret ser jag bara som nyttigt.. likaså att tvätta händerna..
    Anonym skrev 2010-12-28 22:39:24 följande:

SUCK!!!!

Jag HATAR vinter! =( Jag blir jämt nojjig, jag mår dåligt varje dag i vinter! Räknar jämt timmar.

Nu är jag nojjig för jag ätit hämtmat idag, hamburgartallrik. Så gott men blir nervös. Hatar detta här! Vill inte ha denna j-vla fobin! Jag vill kunna njuta av vinter och slippa gå runt och vara rädd.
    Jag blir nojjig varje gång jag varit utomhus. Jag tvättar händerna ofta och varje gång jag varit  utomhus eller varor som jag köpt i mataffär. Hur stor är risken när man köper hem matvaror?

Ett råd, läs inte aftonbladet på några timmar nu....

Men nu måste ju jag läsa aftonbladet när du skrev så Sån är jag!

Jag har skrivit detta ett par gånger innan och jag skriver det igen.
    När jag jobbade som säljare (vilket betyder att man åker runt till olika affärer, jag hade bara mataffärer, och plockade upp varor mm) så var ju jag och sprang i affärer heela dagarna. Jag blev aldrig sjuk och på den tiden skötte jag INTE handhygienen alls! (Eller joo självklart efter toalettbesök!!)
    Likadant när jag jobbade på café och restaurang, jag handskades med pengar och skötte inte handhygienen något vidare då heller men blev inte sjuk.

När jag handlar tar jag aldrig varorna längst fram, tänker att då kanske det inte är någon som varit och kladdat på den
    På ica handlar jag jämt med självscanning, då är det ju bara jag som jag i varorna och som ligger inte heller direkt i kundvagnen

Hmm.. undrar om sån här bacillskräck kan gå i släkten? Min mammas mormor bytte alltid brödpåsen när hon handlat bröd, för folk hade tagit i den
  • middiz
    Anonym (Fyy) skrev 2010-12-29 14:55:29 följande:
    Visst var det Desisoft som skulle vara bättre mot vks osv??
    Har fått hem min beställning nu med ytdes och handsprit...känns ju lite skeptiskt när den är alkoholfri.... Hoppas jag inte beställt fel nu
    Ja dom säger det i alla fall.
    Jag kör med klorin

Fyy mår inget vidare alls! Ont i huvudet och halsen..och mår illa!! Båda barnen har blivit sjuka nu också.. dom har feber båda två.
    Men varför mår jag illa?!!
    Vill inte!!
  • middiz
    Anonym skrev 2010-12-30 21:33:55 följande:
    Ni som fött barn och använde lustgas.. Spydde ni av den?
    Är så nervös inför förlossningen att jag ska spy.

Spydde ni av själva smärtan också?
    Första barnet hade jag ingen smärtlindring alls, hade fått för mej att det är lustgasen man spyr av så jag vägrade ta den. Då hade jag så ont så jag mådde illa. Har haft väldigt snabba förlossningar och drmed mer intensiva..
    Andra barnet så frågade BM om jag ville ha lustgas, men jag sa att jag inte ville för jag var rädd för att må illa. Hon sa att det inte är lustgasen man mår illa av utan oftast av smärtan. Så jag vågade prova den och det var det bästa jag gjort just då
    Hade såå ont men det var såå roligt så jag bara skrattade åt smärtan
    Mannen nästintill dumförklarade mej, så nästa gång vi ska ha en liten ska jag tvinga i han så får han se hur kul det är med lustgas
  • middiz
    jomi skrev 2010-12-31 10:53:38 följande:
    Sitter här med en liten kille på knappa 3dygn!!!!

Var livrädd för att kräkas på FL...skrev det i mitt förlossningsbrev!
    Hann inte ha en tendens till illamående eller kräkning denna gången heller...
    Lustgas är lite äckligt i ca 2 min men sen bllir det ens bästa vän!!

Jag mådde mer illa av smärtan INNAN ex riktigt onda förvärka osv....
    Så testa tycker jag med!! även om de första andetagen i masken inte är skitgoa direkt...
    Grattis till den lille killen!!
    Skönt att allt har gått bra och att det inte blev någon magsjuka innan förlossningen!
  • middiz

Emomamman: Blev du något bättre i din fobi när du kräktes pga av gravditet? Eftersom du gjorde det så ofta? Jag får för mej att man kanske kan vänja sej vid det?

Zasata, jag tror att du ätit en dålig hamburgare.. den smakade inte illa?
    Hoppas verkligen att du fått ut allt nu och blir bättre igen!!
    Det kan inte vara magkatarren som spökar?
    Jag åt en hamburgare från McDonalds för flera år sen och sen körde min mage igång precis som din.. men det var "bara" magkatarren eftersom min man åt upp det jag inte orkade och han blev inte dålig..

Milla2, jag hoppas verkligen inte att han hann bli smittad, förstår verkligen din ångest!!

Mina78, Jag äter ingen medicin mot detta, jag isolerar oss istället

Sist men inte minst Martini, Visst är det underbart!! Varje dag som går är en dag närmare våren! Ditt inlägg behövdes verkligen nu!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5