nicely skrev 2010-12-28 20:59:14 följande:
Martini- stackare! Brukar själv få ångest på kvällarna och kan ligga vaken på natten. Känner mig som riktig knäppis när tankarna sätter igång. Kommer inte till ro alls utan maler på och börjar må illa. Jag brukar vara vaken tills jag känner illamående av hunger för då vet jag att det inte är magsjuka iallafall.
Att du är yr kan ju bero på att du har varit uppe i varv och oroat dig massor. Kroppen kanske är helt slut på krafter...
Har tänkt själv ibland att skada mig för att få annat att tänka på men har inte gjort det som tur är.
Går du hos någon och pratar om din fobi som skapar sån ångest? Kanske vore bra att få prata med någon som kanske kan hjälpa dig må bättre.
Jag går och pratar nu och det känns bra fast det har blivit ett bakslag nu. Har tid på torsdag igen och då blir det mer exponering...nu när smittan är som värst.
Jävla skitmagsjuka som är överallt och skapar sån ångest!!!! Vill inte längre.
Vågar knappt äta något, bara choklad, för jag vill inte kräkas upp något!
Vitlök och kål och biobics och tvål och handsprit är livsviktiga för mig vilket jag kommer få sluta med....ingår i behandlingen...fan fan fan
Fast jag tycker att det är fel på ett sätt att sluta äta kål, vitlök och biobics och att tvätta händerna. Jag förstår att det ingår i behandlingen men att sluta äta saker som hjälper immunförsvaret ser jag bara som nyttigt.. likaså att tvätta händerna..
Anonym skrev 2010-12-28 22:39:24 följande:
SUCK!!!!
Jag HATAR vinter! =( Jag blir jämt nojjig, jag mår dåligt varje dag i vinter! Räknar jämt timmar.
Nu är jag nojjig för jag ätit hämtmat idag, hamburgartallrik. Så gott men blir nervös. Hatar detta här! Vill inte ha denna j-vla fobin! Jag vill kunna njuta av vinter och slippa gå runt och vara rädd.
Jag blir nojjig varje gång jag varit utomhus. Jag tvättar händerna ofta och varje gång jag varit utomhus eller varor som jag köpt i mataffär. Hur stor är risken när man köper hem matvaror?
Ett råd, läs inte aftonbladet på några timmar nu....
Men nu måste ju jag läsa aftonbladet när du skrev så
Sån är jag!
Jag har skrivit detta ett par gånger innan och jag skriver det igen.
När jag jobbade som säljare (vilket betyder att man åker runt till olika affärer, jag hade bara mataffärer, och plockade upp varor mm) så var ju jag och sprang i affärer heela dagarna. Jag blev aldrig sjuk och på den tiden skötte jag INTE handhygienen alls! (Eller joo självklart efter toalettbesök!!)
Likadant när jag jobbade på café och restaurang, jag handskades med pengar och skötte inte handhygienen något vidare då heller men blev inte sjuk.
När jag handlar tar jag aldrig varorna längst fram, tänker att då kanske det inte är någon som varit och kladdat på den
På ica handlar jag jämt med självscanning, då är det ju bara jag som jag i varorna och som ligger inte heller direkt i kundvagnen
Hmm.. undrar om sån här bacillskräck kan gå i släkten? Min mammas mormor bytte alltid brödpåsen när hon handlat bröd, för folk hade tagit i den