• middiz

Emetofobernas tråd 5

Anonym (Fyy) skrev 2010-12-19 13:37:49 följande:
    Nej,det är mitt ordinariejobb fast jag har inte jobbat där än...blev placerad där under min f-ledighet så mitt jobb blev privat.Letar febrilt efter en lösning för att kunna säga upp mig...men det är jättesvårt.Vill verkligen inte jobba där,inte enbart för ms utan för att jag hatar jobbet i sig.
    Jag förstår precis vad du menar. Jag ska tillbaka till jobbet efter 2 års mammaledighet och har superångest. Jag vill verkligen inte. Avskyr mitt jobb och dessutom strular dom bara med lönen hela tiden! Suck... Men ska vi ha en trea så är det ingen idé att säga upp sej nu.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    martini bianco skrev 2010-12-19 17:14:49 följande:
    Grattis! Alla verkar skaffa smått...
    Det är ju inte någon på gång än.. verkar inte vara så lätt efter den ofostriga graviditeten jag hade.
    Men får hoppas att det blir snart
  • middiz

Usch är dålig i magen... Och då kommer så klart illamåendet också, för man stressar upp sej. Vill ju inte bli sjuk nu två dagar innan julafton!!
    Har varit hård i magen ett tag nu och inte kunnat gå på toa så jag hoppas att det är det som ställer till det. Det har även varit mycket med renovering hemma nu, där jag både fått renovera och ha hand om barnen samtidigt..ENSAM.
    Kanske är därför den protesterar nu. Var i affärer i måndags, men det var i affärer som öppnar tidigare än alla andra.. ville ut innan allt folk kom. Tro ni man blivit smittad av något ändå? Är livrädd för att man går in i en affär där någon spytt lite innan man kommer...
    Min man är på möte på jobbet, han trodde att dom skulle få julbord...Han kommer säkert dra hem någon skit!!!

Jag spydde på julafton för flera år sen och efter det har jag panik dagen innan julafton eftersom jag började må dåligt på kvällen innan och spydde på julaftonsmorgon..

Mår så dåligt över det för när jag var liten tänkte jag alltid att man inte kan få magsjuka när det var jul/födelsedag (mitt sätt att få må bra i alla fall någon dag per år..?) och sen hände det att jag spydde på julafton och efter det fick jag panik för då kan det komma när som helst!

• middiz

Jag har ingen matlust nu eftersom jag mår illa..inte sugen på nåt alls.. Min mamma var med mej i affärerna i måndags så hon borde väl också vara sjuk nu i så fall?
    Jag hoppas verkligen att det ger med sej, vet ju att jag kan få så här ibland men eftersom det går magsjuka överallt just nu så tänker man ju på det först..

• middiz

Fy..mår inget bättre.. gjorde ett tag men nu kör det i magen igen... HATAR det här!!!!

• middiz
    Koppkaka skrev 2010-12-23 16:55:12 följande:
    Själv är man toknojig som jobbar inom service och tar i folks pengar och kontokort hela tiden. Men jag spritar kontinuerligt händerna (jag använder nästan en halv sån där miniflaska varje gång jag jobbar...), tvättar händerna så fort jag får en chans och undviker alltid att klia mig i ögonen/näsan/munnen om jag inte innan tvättat och spritat händerna. Jag äter alltid vitpeppar, varje dag.

Tror ni det finns några risker att bli sjuk? Bör man oroa sig eller kan man vara lugn?
    Jag tror att det är väldigt liten risk.
    Jag har jobbat på café, restaurang, och som säljare innan. Och jag blev inte sjuk en enda gång under denna tid. Jag tvättade aldrig händerna (om jag inte hade varit på toa) så jag tror inte att risken är alls stor för att man ska bli sjuk som vuxen. Det skulle väl vara om någon sjuk kommer in och spyr framför en isf.. inte annars!
  • middiz
    Anonym skrev 2010-12-24 23:51:38 följande:
    usch..livet är inte rättvist.

alla befann sig i samma rum när hon spydde , utom jag som höll mig undan.
    Trots det är alla friska . utom jag...

blev dålig nu på kvällen. har ont i magen, mår illa och har diarre. inte spytt ännu, men det kommer väl.
    fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaan .. vill bara gråta just nu, är så jävla rädd
    Usch stackare! Jag får det jämt också när barnen blir sjuka.. Hoppas natten gått bra och att du sluppit spy!
  • middiz
    Anonym skrev 2010-12-25 11:06:00 följande:
    Det slutade med att jag spytt hela natten varvat med diarré...
    Har aldrig haft sådan panik tidigare, det var riktigt jobbigt och jag grät som ett litet barn. Är hemma hos mamma över jul så hon och min pojkvän har fått sitta med mig på toan och stryka mig över ryggen . Nu blir dom säkert också sjuka. :(

Nu har jag inte spytt på snart 5 timmar, så jag tror det är över. Har fortfarande ont i magen, men det är ju inte så konstigt som den jobbat inatt. Lite smått illamående, men tror det beror på att jag är tom i magen. Dricker små klunkar rött te med lite honung i.
    Fyyy stackare!!! Visst känns det som att efter en sån natt klara man allt?

Vi ska fira jul med mannens släkt idag.. och han som jämt smittar oss med magsjuka... behöver jag säga att jag har ångest??
  • middiz
    Anonym skrev 2010-12-25 12:43:19 följande:
    Ja verkligen! Att spy är nog det jobbigaste man kan gå igenom som emetofob. :(

Förstår att du har ångest, skulle jag också ha. Blev ju smittad av killens systerdotter som varit på besök, och innan hon ens kom så tänkte jag: "måtte hon inte bli magsjuk som alla andra ungar blir den här tiden på året".
    Och självklart så blir hon det, vad annars?
    Ja jag bara väntar på att ungen vi ska träffa spyr framför oss... Det har ju hänt innan. Här hemma hos oss dessutom!! Mamman sa att pojken hade varit lite konstig hela dagen, slö och så.. ändå tog hon med honom hit på kalas när min man fyllde 30.. och ungen spyr rakt ut....
    Önskar att dom hade fattat att vi inte vill ha magsjuka!!
  • middiz

Panik!! Kom precis hem nu. Innan vi skulle åka var stora dottern tvungen att gå på toa. Inne på toan STANK det spya!!!!
    Alla åt bra när vi åt så jag tycker det är lite konstigt.. men det luktade absolut!!!
    Usch vad fan gör man?? Vill INTE ha skiten!!!!!!!!!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5