• middiz

Emetofobernas tråd 5

nicely skrev 2011-01-12 20:29:05 följande:
    Middiz- gällade dofter så var det första symtomen att jag var gravid... 
    Såg ett program på tv4fakta där det var en kvinna som jämt var yr, hade gungande känsla osv  och det berodde på något med örat...Örat har väl något som har med balansen att göra...
    Kan vara att du inte dricker tillräckligt oxå. Jag kan bli yr av det.
    Hoppas du mår bättre snart. Men kolla med doktor så att du får svar.
    Ja jag har varit doftkänslig när jag varit graid också... men när det sitter ihop med resten så får jag för mej att det är något annat..
    Ja balanssinnet sitter ju i örat.. kanske har jag petat in en tops för långt?
    Jag dricker knappt inget, bara till maten ungefär.

Tack för dina tips! Jag väntar väl en vecka och kollar om det försvinner annars ringer jag doktorn!

Sitter här och känner efter för fullt  nu efter att jag kände spydoften igår..Jag kände den ju faktiskt! Får för mej att någon stoppade in huvudet mellan hyllorna och spydde, det var därför jag inte hittade den Man är inte alls skadad och tror att ALLA är ute efter att smitta en med magsjuka
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Anonym (Fyy) skrev 2011-01-12 21:10:23 följande:
    Om du inte dricker nåt knappt så kan nog yrseln bero på det!Jag blir snurrig o konstig om jag dricker för dåligt så jag försöker få i mig minst 2 liter om dan då går det bra!
    Ska verkligen försöka få i mej mer, men jag har så fullt upp hela dagarna så jag glömmer det, likadant att gå på toa Ska göra lite passionsfruktsvatten och ha i kylen så kan jag ta mej ett glas då och då Kan vara därför jag mår illa också!
  • middiz

Men jösses nu blir det läskigt! Jag har precis varit förkyld, kan det ha satt sej där tro?

• middiz
    zasata skrev 2011-01-12 21:56:29 följande:
    Kopierar direkt från bloggen, så rädd nu för att vi skall få magsjuka att jag bara skakar...

Ja nu är jag äntligen hemma efter en tur hos doktorn med Ebba.
    Jag är livrädd! Har så ont i magen nu, självklart skall Ebba skita när vi kommer fram. Och går in på toan där folk springer hela tiden, det luktar PEST! Men vad skall jag göra? Och självklart har jag ingen handsprit med och Ebba blir pigg som fan, tar i allt och stoppar fingrarna i munnen. Efter en timma får vi äntligen anmäla oss! Och sedan får vi sitta ner igen och vänta och vänta, min mobil dör. Efter två timmar till får vi äntligen träffa en läkare! Inget i öronen, men svullen hals. Ta mer prover. Under tiden vi väntar på svar på det säger Ebba att hon måste skita igen, suck säger jag och tycker hon får hålla sig för läkaren kommer när som helst och vi skall få gå hem. Nej säger hon, och kissar på sig. Fan helvetes jävla skit tänker jag. Tur det inte kom mycket så in på toa, där en magsjuk har sprungit fram och tillbaka. Av med trosorna, sätta henne på toan, en stor fet prutt kommer och sen är det klart. Paniken stiger, kunde hon inte bara prutat ute så vi slapp gå in på toan? Och sen tänker jag, vad är jag för jävla morsa som försöker få min treåring att hålla sig så jag slipper gå in på toan..
    Men i rummet bredvid öppnades en dörr ofta, och där låg en kille och mådde inte bra med en papperskorg bredvid sig, och han sprang in på denna toan tre gånger.. Så jag är skit rädd nu!
    Sen tillbaka till läkaren, halsfluss. Penicillin skrivs ut och sen är klockan halv tio, och vi får äntligen gå hem!

Inte konstigt hon inte velat äta något.. Så blir inget dagis denna veckan. Och jag måste jobba, och Tobias måste till skolan, skit bra kombo. Men som sagt, varför skulle vi få vara friska?
    Nu lär jag väl få magsjuka skiten av ungen med som var där, helvete.
    Men usch era stackare!!
    Fattar inte varför magsjuka personer får gå på samma toa som resten?? Dom ska ju ha en speciellt toalett.
    Jag menar det kan ju finnas jättesjuka personer som inte får blir smittade av sånt.

Jag håller tummar och tår för att det var något den personen hade ätit så ni inte blir sjuka!!
  • middiz
    zasata skrev 2011-01-12 21:58:30 följande:
    Jag har tre allternativ jag tror på.

1. brist på någon vitamin.

2. spänningar, jag kan spänna mig så mkt att jag rammlar ihop, får migrän, och trött.

3. gravid. bägge mina graviditeter svimmade jag i början (jag hade aldrig gjort det innan!) Kanske gjorde det i stället för att kräkas?
    Tack för att du svarade!

Brist på vitamin kan det mycket väl vara, jag är ganska dålig på att äta, även om jag är mycket bättre på det just nu!

Jag blir även väldigt torr i halsen på kvällen? Kanske har med den torra luften att göra?

Får som sagt bli en tur till doktorn om det inte gett med sej till nästa vecka!
  • middiz
    zasata skrev 2011-01-12 22:07:27 följande:
    Ja hoppas det med, hans mamma (?) sprang lite fram och tillbaka ibland, med typ vatten också, så jag såg verkligen hur han låg utslagen.. och INGEN stom städade efteråt, och INGEN hansprits..
    middiz skrev 2011-01-12 22:03:20 följande:
    Tack för att du svarade!

Brist på vitamin kan det mycket väl vara, jag är ganska dålig på att äta, även om jag är mycket bättre på det just nu!

Jag blir även väldigt torr i halsen på kvällen? Kanske har med den torra luften att göra?

Får som sagt bli en tur till doktorn om det inte gett med sej till nästa vecka!
    Kan nog ha med luften att göra, eller magkatarr.
    Men vad händer med sjukvården?? Dom ska vara där och skrubba så in i bomben och isolera honom om det är smittsamt!

Jag vet när jag var inne med Jouline när hon var så dålig, vi trodde att det var magsjuka för hon spydde ju massor. Först fick vi sitta och vänta på jourcentralen i ett par timmar, sen akuten ett par timmar och sen barnakuten ett par timmar. När dom också misstänkte magsjuka.
    Helt fel!!

Enligt min syster som håller på att utbilda sej till sjuksköterna och har haft praktik på samma sjukhus så tar dom in folk med magsjuka direkt, men inte på barnakuten. Vet inte vad jag ska tro om det.. kanske ändras reglerna på vintern? Jag var där med Jouline i maj och då är det ju inte riktigt säsong..
    Men jösses vad jag svamlar!
    Det jag vill ha sagt är att det kanske är så att han hade blivit matförgiftad eftersom dom, enligt min syster och på det här sjukhuset i alla fall, isolerar dom direkt.
  • middiz
    zasata skrev 2011-01-12 22:13:03 följande:
    I morgon ska jag tillbaka till jobbet, gått 9 dygn sen hon kräktes. Vågar man använda toan tro?
    Ta med dej lite klorin för säkerhetsskull och spruta i toan
  • middiz
    zasata skrev 2011-01-12 22:32:51 följande:
    Klorin har jag redan ställt där, gjorde jag samma vecka jag började.. Ja jag tycker ju med dom bör insolera men icke. Förra året var vi där med Ebba i april, både hon och sambon hade haft magsjuka, sen hade hon diarré och fick krup, åkte dit. Han sa hon var dålig men fick sitta i väntrummet! Tur för dom att hon var så lös att hon gick med på blöja, för hon var egentligen blöjfri.
    Det är otroligt. Kan inte förstå att dom får ha det så. Dom borde göra en riktig "raid" mot svenska sjukhus!!
    Förstår ni nu vad jag menar med att svenska folket inte är så renliga som vi utger oss för att vara??
  • middiz
    LillaMammis skrev 2011-01-14 10:39:56 följande:
    Ni pratar mycket om olika tableterr att ta. Men inget om vitlök och grönsaker?
    Jag använder vitlök i maten varje dag och vi äter grönsaker varje dag också. Vi har max en magsjuka omåret ibland inte ens det. Barnen går på dagis.
    Jag tror det ärvitlöken och grönsakerna som gör att vi klarar oss lite bättre än andra.
    Har en väninna vars son inte äter grönsaker och hon har inte vitlök i maten.Dom har flera magsjukor om året.

Någon som tror jag har rätt?
    Jag tycker att det är jätteviktigt att äta rätt och äter inga biobics.. dels för jag tycker att det måste vara nyttigare att få i sej råvaran direkt istället och dels för att dom innehåller sötningsmedel som faktiskt är dåligt för magen!
    Jag använder både lök och vitlök dagligen i/till maten.. även surkål!

Jag skrev ett långt inlägg om probiotika och prebiotika för ett tag sen.. ska se om jag hittar det när barnen har somnat.
  • middiz
    mrslonely skrev 2011-01-14 19:00:31 följande:
    middiz jag har inte lagt in nåt inlägg men jag tänkte på det när du skrev att Ts skulle skriva att man inte ska lägga upp länkar, det du skrivit i detta inlägg är också skrämmande och uppjagande tycker jag speciellt för zasata som har en dotter som är sjuk, och alla andra som är med barn som är sjuka , när du skriver att hon spydde i ditt ansikte, det är nästan värre tycker jag att läsa sånt än såna kurvor, men båda är jobbigt. Men tycker inte man behöver va så detaljerad i beskrivningar å skrämmas med historier heller isf..
    Fast att hon spydde i mitt ansikte måste jag väl få skriva?? Det skrev jag ju här när hon hade gjort det för jag hade superångest över det!
    Man måste ju kunna skriva det för att få diskutera med andra hur stor riken är att får det själv med när ens arn råkar göra det...
    Usch vad jag tog illa vid mej av det här inlägget!!!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5