zasata skrev 2011-01-12 21:56:29 följande:
Kopierar direkt från bloggen, så rädd nu för att vi skall få magsjuka att jag bara skakar...
Ja nu är jag äntligen hemma efter en tur hos doktorn med Ebba.
Jag är livrädd! Har så ont i magen nu, självklart skall Ebba skita när vi kommer fram. Och går in på toan där folk springer hela tiden, det luktar PEST! Men vad skall jag göra? Och självklart har jag ingen handsprit med och Ebba blir pigg som fan, tar i allt och stoppar fingrarna i munnen. Efter en timma får vi äntligen anmäla oss! Och sedan får vi sitta ner igen och vänta och vänta, min mobil dör. Efter två timmar till får vi äntligen träffa en läkare! Inget i öronen, men svullen hals. Ta mer prover. Under tiden vi väntar på svar på det säger Ebba att hon måste skita igen, suck säger jag och tycker hon får hålla sig för läkaren kommer när som helst och vi skall få gå hem. Nej säger hon, och kissar på sig. Fan helvetes jävla skit tänker jag. Tur det inte kom mycket så in på toa, där en magsjuk har sprungit fram och tillbaka. Av med trosorna, sätta henne på toan, en stor fet prutt kommer och sen är det klart. Paniken stiger, kunde hon inte bara prutat ute så vi slapp gå in på toan? Och sen tänker jag, vad är jag för jävla morsa som försöker få min treåring att hålla sig så jag slipper gå in på toan..
Men i rummet bredvid öppnades en dörr ofta, och där låg en kille och mådde inte bra med en papperskorg bredvid sig, och han sprang in på denna toan tre gånger.. Så jag är skit rädd nu!
Sen tillbaka till läkaren, halsfluss. Penicillin skrivs ut och sen är klockan halv tio, och vi får äntligen gå hem!
Inte konstigt hon inte velat äta något.. Så blir inget dagis denna veckan. Och jag måste jobba, och Tobias måste till skolan, skit bra kombo. Men som sagt, varför skulle vi få vara friska?
Nu lär jag väl få magsjuka skiten av ungen med som var där, helvete.
Men usch era stackare!!
Fattar inte varför magsjuka personer får gå på samma toa som resten?? Dom ska ju ha en speciellt toalett.
Jag menar det kan ju finnas jättesjuka personer som inte får blir smittade av sånt.
Jag håller tummar och tår för att det var något den personen hade ätit så ni inte blir sjuka!!